agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-01-19 | [This text should be read in romana] | Sunt unul. Unul din cei peste 6 miliarde in prezentā¦ si cine stie cate alte miliarde in trecutā¦ Sunt unul din aceia care se numesc oameni. Sunt un om. Si pentru ca sunt un om, ajung sa ma intreb de ce omul este lovit de tot ceāl poate lovi? De ce omul este lovit de durere? De ce omul este lovit de boli? De ce omul este lovit de alte vietuitoare? De ce omul este lovit de natura? De ce omul este lovit de moarte? De ce omul este lovit chiar de Dumnezeu? Sa fie asta oare atat de nostim? Sa fie asta un hobby universal? Suntem doar tinte fara sanse de scapare? Poate ca este un soi de jocā¦ un joc in care rasa umana nu are optiunile unui āSaveā sau a unui āLoadā. Iar daca incerci sa folosesti āCheatsāā¦ ai saāti dai seama ca pentru noi, oamenii, nu exista optiunile de āGod Likeā (aceasta este deja luata), āUnlimited Ammoā, āExtra Lifeāā¦ Nuā¦ Dar iataāne deja implicati intrāun soi de joc in care a fost activata optiunea āDeath Matchā. Un āDeath Matchā in care exista zeci sau sute de reguliā¦ dar nu stii care sunt cele pe care trebuie sa le respectiā¦ Nici macar nu stii daca este vreun set de reguli care iti garanteaza victoriaā¦ Asa caā¦ pe langa toate acestea, se mai adauga si o forma severa de āFog Of Warā. Un āFog Of Warā care nu te lasa sa vezi prea departe, care te impiedica saāti dezvolti si saāti urmezi o strategie de joc. Dar sa nu ma intelegeti gresitā¦ Nu as vrea totusi sa afirm ca umanitatea este doar o victimaā¦ nu este chiar asaā¦ Daca impartim umanitatea in indivizi, atunci putem localiza cu usurinta victime. Totusi, umanitatea este si victima. Dar nu doar victima. Este in acelasi timp si victima ei insasi. Astfel, jocul devine cu mult mai amar. Mai amar pentru cei care sunt prinsi in el. Dar probabil ca este mai amuzant pentru cei care il privesc. Dar umanitatea a devenit un fel de curva. Una din acelea care la inceput era fecioara blanda si nestiutoare. A fost siluita si sāa impotrivit. A mai fost o data siluita si sāa impotrivit iarasi. Dar apoi sāa resemnat. In cele din urma a inceput chiar saāi placa. Si astfel, fecioara blanda si nestiutoare a ajuns o curva care se vinde pentru nimic. Se pacaleste singura crezand in progresul ei prostesc care nu face altceva decat sa o indeparteze si mai mult de ce a fost odinioara. Siāa acoperit frumoasa gradina cu smoala, ciment si beton. Siāa gaurit muntii ca sa aiba ce saāi puna la gat si saāsi atarne in urechi. Siāa pustiit apele ca sa aiba ce sa vanda si ca saāsi sature nesatioasa pofta de a avea. De a avea mai mult decat ii trebuie. A vanat mai mult decat a putut manca, a inlantuit alte vietuitoare, a poluat aerul care nu era numai al ei, a gonit cele mai frumoase vietuitoare si leāa nimicitā¦ Iar acum isi plange de mila pe o parte iar pe alta se lauda cu marile sale progrese. Intrāun cuvantā¦ sāa facut de ras in tot universul. Iar acum plangeā¦ dar pana la urma cine este de vina?
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy