agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2024-11-08 | [This text should be read in romana] |
PM Cunoaşte-te pe Tine însuţi
pm Homo Mensura C eu sunt Calea Adevărul şi Viaţa Alegerile, cu candidaţii, aleşii şi votanţii lor, vin şi trec. Dar lasă în urmă un iz greu de putoare dinspre groapa de gunoi a politicii, cu care unii atâta s-au obişnuit că li se pare normalitate - democraţie. Până la campania următoare, când ceilalţi iar ne revoltăm împotriva condiţiei personale şi, disperaţi, deschidem fiecare o fereastră să sorbim o gură de aer curat. Dar fereastra e orientată tot către groapa de gunoi şi vântul vremii bate tot dinspre ea. Să ne dovedim că suntem buni cetăţeni, iarăşi vom alege... putoarea care ni se pare mai suportabilă pentru că promite o mireasmă mai aparte. A doua zi descoperim că putoarea rămâne tot putoare. Salvarea noastră e că se apropie Crăciunul – personajul central al sărbătorilor de iarnă. Un moş bun cu barbă albă, după chipul şi asemănarea zeului, care ne aduce daruri. Înaintea lui a venit, însă, moş Niculae cu bunătăţuri, dar şi cu nuieluşa. Până să le luăm ne loveşte părinteşte, mustrător, peste degete cu biciuşca şi ne întreabă pe fiecare: “A mai trecut un an, ce-i cu tine, omule, te închini la zeu în fiecare dimineaţă, participi pios la toate mascaradele bisericeşti, plăteşti din greu toate dările către zeu şi către cezar dar tot nu pricepi ce ţi s-a spus în urmă cu mai bine de două milenii?”. Înţelege odată că tu eşti Alesul, doar Tu contezi! Nu mai rătăci, nu Te mai lăsa dus de mână de farisei, pentru că Tu eşti Calea către Adevăr. Citeşte-ţi înscrisul din palmă şi din frunte pentru că ăla ţi-e destinul! De reuşeşti să-l descifrezi şi să-l urmezi eşti Viaţa, adică Nemurirea. Nu te mai numeşti Ion, Vasile, Marin etc, un ins dintr-o lungă listă de votanţi, eşti OMUL! Fiul tău a venit atunci şi ţi-a reamintit un lucru simplu – alege-Te pe Tine!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy