agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-04-02 | [This text should be read in romana] |
Ciocoiul nou nトピcut テョn maternitatea economiei de piaネ崙 este o specie postdecembristト care circulト pe テョntreaga suprafaネ崙 a eネ冓chierului politic. El a apトビut obiectiv, biologic, ca un spectru istoric ネ冓 primul lucru pe care l-a fトツut a fost sト penetreze coaja fragilト a disciplinei sociale. Astfel, a ajuns テョntr-un vid legislativ unde ネ冓-a improvizat un veritabil cosmodrom pe platforma cトビuia a テョnceput sト alinieze rachete (a se citi vicii): disoluネ嬖a moralト, coruperea de conネ冲iinネ嫺, minciuna, toate lansate テョn interesul binelui de sine. La moment, cu un tact remacabil a lucrat concret la jafuri, devalizトビi, テョnネ册lトフorii, toate acoperite de tencuiala groasト a ignoranネ嫺i maselor, care nici mトツar nu trebuie sト fie duse de nas...fiindcト 窶掀in ele cu nasul gata magnetizat窶, ca sa citez din Teodoreanu. Aceネ冲i criptocanibali ネ冓-au astテョmpトビat foamea cu o unicト substanネ崙: banii. ネ亙, テョn efortul de a-ネ冓 constui propriile valori, au luptat din rトピputeri sト modifice conceptul moral despre muncト: au sトパat abataje テョn fiinネ嫗 spiritualト a poporului ネ冓 au inversat axa, テョncテョt nu a mai ネ冲iut omul ce e rトブ, ce e bine, ce e frumosul sau conネ冲iinネ嫗. Diabolic deネ冲ept, specimenul ネ冓-a diseminat gustul テョn mediul hidrocarburilor vitale. Benzina, uleiurile, motorina sテョnt cea mai operativト marfト, care scoate banul peste noapte ネ冓 fトビト de care nu se urneネ冲e nici o rotiネ崙. Mobilitatea lumii, la ora actualト, se mトピoarト テョn barili ネ冓, ei, lトデトナネ嬖 テョn puネ孛rile cu petrol, conduc lumea dupト cum le dicteazト stomacul. Iar ciocoismul naネ冲e dependenネ崙, cu atテョt mai mult cu cテョt specia nu poate supravieネ孛i fトビト recurs la puterea instituネ嬖onalizatト. Astfel s-au nトピcut grupuri, bisericuネ嫺le de interese テョntr-o alianネ崙 putere financiarト/putere instituネ嬖onalizatト. Mai trist e cト specimenul de tranziネ嬖e prelungitト a avut o copilトビトビie frumoasト, din care nimic nu i-a lipsit, a trecut printr-o adolescenネ崙 furtunoasト, de copil teribil ネ冓 tiran, iar acum pトκ册ネ冲e maiestuos テョn maturitate, cu toate lecネ嬖ile fトツute. ネ亙 cテョt ne テョntristeazト faptul cト テョn Constituネ嬖e existト un articol care prevede interdicネ嬖a desトプテョrネ冓tト a naネ嬖onalizトビii averilor! Aネ兮 cト, susネ嬖nut de tot ce miネ冂ト テョn frontul puterii de stat, ciocoiul nou se plimbト nestigherit, テョmpodobit cu mantaua haut couture croitト din ネ兮pte piei suprapuse. ネ亙 mai primeネ冲e, din cテョnd テョn cテョnd, ネ冓 cテョte un telefon de sus, prin graネ嬖a divinト a trimisului de la vaticanul autohton.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy