agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ I know what you're thinking, father
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-01-17 | [This text should be read in romana] |
Unul din lucrurile care m-a fascinat totdeauna a fost imensul egoism al părinților. Este ceva atavic, formidabil. Este un egoism multivalent-în cea mai mare parte constructiv. Un părinte ar fi în stare să omoare pentru copilul lui- altfel specia umană s-ar fi stins de mult.
Există însă și fațete mai puțin plăcute ale egoismului. Și una din cele mai puțin plăcute fațete este dorința de a zămisli cu orice preț. Este și cazul doamnei profesor universitar de 67 de ani care a născut recent. Un lucru absurd. Năucitor. Termenul de "Romanian freak" întâlnit în ziarele occidentale mi se pare prea blând pentru această creatură- și pentru medicii care au ajutat-o să aducă sarcina la bun sfârșit. Și pentru biserica (care o fi aceea) de care ține această femeie pentru că în materialele apărute se menționează că este credincioasă. Este o crimă împotriva naturii. Lăsând deoparte legendele biblice cu Sara care a procreat la o vârstă înaintată- nicăieri nu se întâmplă așa ceva. De ce ? Pentru că, în mod normal există un ceas biologic, ceas care ticăie nu numai pentru corpul nostru ca întreg ci și pentru fiecare celulă. Practic-ținând seama de legătura indisolubilă dintre mamă și copil- copilul acela a fost alimentat cu ieșirea din Crematoriul "Cenușa".Nu va fi un copil sănătos. Nici unul din medicii care au apărut în presă n-a menționat nimic în legătură cu acest lucru. Nu are cum să fie un copil sănătos. Etica medicală- la nivelul minim- ar fi trebuit să-i împiedice pe acești medici să o asiste pe mamă. Din păcate, ei s-au complăcut în postura de părinți ai lui Frankenstein. Chiar unul din ei afirma că va trimite o comunicare în acest sens-ținând seama de minunea grozavă pe care au făcut-o. O minune "împotriva naturii". Este o crimă împotriva copilului. Și aici apare marele, imensul egoism al mamei. Stupidul egoism- dorința neapărată- trecând peste cadavrul propriului ei copil- de a fi mamă.Acel copil este un copil jertfit-pentru o prostie imensă. Există o serie de factori care pot justifica această afirmație.În primul rând factorul biologic. Un copil se maturizează în cel mai fericit caz la 16-18 ani. La acea vârstă temerară monstru/mămică va avea 80. Singur- acest argument ar spune totul.Copilul va avea nevoie de multiple legături intime cu mama. De la laptele matern- și n-aș vrea să fiu foarte scârbos și să aduc aminte de bancurile cu sânii care se înnoadă la spate- și până la necesitatea de a se simți ocrotit, apărat- și ar trebui să fie un copil foarte rezistent să nu înebunească văzând-o pe acea femeie lângă pătuțul său. Există însă multe altele- de exemplu factorul psihologic. Dacă acea femeie nenorocită ar fi trecut înainte pe la psiholog (un psiholog bun) i s-ar fi spus că suferă de o tulburare gravă de personalitate. Dacă această tulburare s-ar fi manifestat doar prin strângerea în brațe a unei păpuși considerată copil- ar fi fost nevinovată. Când această tulburare înseamnă să distrugi viața unei ființe nevinovate doar ca să te simți tu mămică- este de condamnat. Existau zeci de soluții- cea mai simplă-adopția- pentru ca acea persoană să poată avea urmași în timpul potrivit. Imaginați-vă prima zi de școală a micuței X cu mama sa de 74 de ani de mână. Imaginați-vă prima dragoste- cu mama de 81 de ani povățuind-o . E sinistru. E grotesc. E dezgustător. E atât de românesc!. Unul din cele mai interesante etaloane de apreciere a unei țări o reprezintă numărul de știri despre ciudații proprii. Cu cât țara are mai mulți ciudați cu atât e mai bine să te ferești de ea. America nu se pune- e locul ideal pentru toți ciudații planetei. Tare mi-e teamă că România va intra însă pe un loc fruntaș în freak-o-meter!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy