agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2023-11-10 | [This text should be read in romana] |
Zilnic tata-mi ține lecții
despre practica din viață: cum la minus apa-îngheață, cum că spirtu-i bun la frecții; și vorbind despre fluide ia furtunul lung în mână; are-o vorbă la-îndemână: fără întrebări stupide! Două dește*-l bagă-n apă, colo... unde-i mai fierbinte și îmi spune: ține minte, tragi un pic și apa scapă! Alambicul ni-i alături, ciotul arde, focu-i moale; pune apa-n doniți goale iar deasupra... două pături. Apă rece-n loc el pune. Răcitoru-i pân* la buză cum e-întocmai o ecluză; până-aici sunt toate bune. Vrea acum să îmi arate diferența cum e, care dintre apa din căldare și cea din butoaie-umflate: asta scoasă frige-aproape; asta multă-aici e rece, ia furtunul, trage! Vezi ce... să nu-ți faci ochii să-ți crape! Am tot tras eu... dar degeaba; și începe-a trage dânsul... acru-i vine,-aproape plânsul. Vezi acuma cum stă treaba? . . . . . . . . . . . . . . Curge iute apa caldă prin furtunuri, țevi... și-înguste dar, cu minte, mâini robuste pe cea rece-o schimbi... de scaldă.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy