agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-07-23 | [This text should be read in romana] |
Un bărbat negru se plimbă cu o fetiță în brațe, sub o umbrelă roz. E ușor iritat de privirile ațintite asupra lui de întreaga stradă.
Ale mele sunt de admiraÈ›ie – cafeniul, rozul È™i albul cremos al rochiÈ›ei , crează o cromatică armonioasă, ca în pozele publicitare din paginile revistelor. Trec prin dreptul unei maÈ™ini de îngheÈ›ată. TentaÈ›ia mă sâcâie teribil, dar merg mai departe – kilogramele în plus È›ipă obraznice de pe coapsele mele. Azi la muncă am pierdut două rapoarte, dintre acelea care sunt de înlocuit, dar cu multe rugăminÈ›i È™i cu degete arătătoare fluturate amenințător. ÃŽn staÈ›ie oameni de toate vârstele se înghesuie pe un petic de umbră, producând È™i mai multă căldură. Este o liniÈ™te ciudată, parcă vine ca rezultat al unei È™trangulări. Un băieÈ›el transpirat picoteÈ™te lângă taraba de ziare, pare că se topeÈ™te ca o bucată de unt pe suprafaÈ›a încinsă a unei tigăi. Mă uit pentru a suta oară la ceas ... îmi pare că timpul se dilată È™i el. Un minut se lăbărÈ›ează la nesfârÈ™it, înghesuind în el mult prea multe gânduri concentrate în toate direcÈ›iile. Urăsc aÈ™teptările ... crează prea mult spaÈ›iu în jurul lor, spaÈ›iu care te È›ine captiv cu propriile temeri, îndoieli, griji – nu au venit nici ieri medicamentele ... La 38 de grade viaÈ›a îmi pare un rechin curios să muÈ™te din toate suprafeÈ›ele realității, iar noi suntem dinÈ›ii pe care nu se sinchiseÈ™te că îi pierde .... ÃŽn maÈ™ină căldura încinge pieile ... È™i minÈ›ile. Doi cetățeni se ceartă pentru un tricou rupt în înghesuială. Pe scaunul din faÈ›a mea s-a aÈ™ezat un domn la bustul gol, ceva mai "colorat" decât restul pasagerilor. Privirea mi se plimbă pe pielea boboÈ›ată de coÈ™uri roz-gălbui ... pare un tort de ciocolată ornat cu bomboane de diferite mărimi. ÃŽn privirile albastre ale unei femei bătrâne defilează, cuminte, o durere prêt à porter. Stă, adusă de spate, lângă o femeie ce È›ipă isterică la un copil care nu pricepe că plictiseala nu e un motiv suficient ca să te joci cu nervii celor din jur. Mirosurile umanității înving È™i cele mai eficiente deodorante – aerul devine imposibil de respirat. Merg o staÈ›ie pe jos; printre blocuri nu se mai aud râsetele puÈ™tilor puÈ™i pe È™otii. Trec pe sub balcoane în căutarea unei umbre iluzorii. Când bag cheia în ușă îmi amintesc de pâinea pe care ar fi trebuit să o cumpăr de la magazinul din colÈ› …. Timp de 30 de minute zac în pat. Ies apoi pe balcon unde studiez cu atenÈ›ie comportamentul social al unor maimuÈ›e. Descopăr cu uimire că sunt vecinii mei. Se È›in de gât È™i recită spasmodic din Guță. Cola dăunează grav sănătății, mai ales dacă o diluezi cu votcă. După tânguiala lălăită a limbajului semiarticulat deduc, nu fără efort, că e vorba de jale. Intru în dormitor, arunc toate hainele de pe mine È™i dau drumul la muzică ... oricare alta!!! După un ceas mă trezesc ameÈ›ită ca după cea mai crâncenă noapte de nesomn. La telefon o voce mă ispiteÈ™te cu o baie în mare. DeÈ™i nu am trecut în totalitate peste experinÈ›a îmbulzelilor din transportul în comun, mă îmbrac, în speranÈ›a unei relaxări pe final de zi. Privit prin vizor, micul univers marin al golfului pare netulburat de încălzirea globală.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy