agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-08-22 | [This text should be read in romana] |
- Bunicuțo, unde-i unchiul Mihai, că de-o vreme nu mai vine pe la noi?
- Face armata! - Dar ce, armata s-a stricat?- întrebă nedumerită Margareta. * * * Într-o dimineață de toamnă târzie, Valentina, ieșind în prag și trăgând aerul rece în nări, zise cu bucurie: - Bunele, afară de-acu miroase a omăt! * * * Ionel nici în ruptul capului nu vroia să mănânce mâncărurile ce i se puneau pe masă. Făcea mofturi. Refuza ba una, ba alta. - Dă-mi borș, dă-mi borș! – cerea insistent puștiul. Bunica îi aduce o strachină plină. Cu ochii holbați, buclucașul mormăi: - Dar eu credeam că nu-i… * * * A înnoptat. Valea, intră în casă de la joacă și zice: - Nene Mihai, dar afară-i umbră, peste tot satul… * * * - Măi Gicule, de ce ai stricat geamul cu praștia? - Așa mi-e caracterul… - Ești o răutate! - Rău tati, rău mami!- nu se lăsă ștrengarul. * * * Gicușor mânca nuci. Tăticul îl întreabă: - Măi Gicule, ai avut trei nuci și le-ai mâncat pe toate. Câte nuci ți-au rămas? - Mi-au rămas cojile… * * * Într-o zi de caniculă Valentin îi întinde mămicăi chipiul: - Ia-l, că mi-e soare… * * * Înainte de masă, Valentina o întrebă pe surioara mai mare: - Margareta, ți-e flămând? * * * Valentin mânca și i s-au terminat cartofii din farfurie. - Unchiule Mihai, n-am cartofi! - Du-te și sapă,- îi spun. - Mă duc, - răspunde el șiret. - Se duce, ia cu polonicul din castron cartofi și-mi spune: - Gata, am săpat!... * * * Gicușor a sărit peste balcon de la etajul doi. Tăticul l-a prins și a început să-l certe. - Nu striga la mine, tată, că dacă săream de la etajul nouă, atunci era altă vorbă!... * * * În fiecare dimineață Radu bea lapte. De la o vreme vaca intrase în perioada de gestație și maică-sa îl servea cu ceai. Nedumerit, Radu o întreabă: - Mămico, dar ce vaca noastră de-acu dă ceai?!.. * * * Ploua, iar Valentina, vrând să se încalțe, își căuta bocancii, însă nu-i găsea. Mama o întreabă: - Dar ce vrei să faci cu ei? - Mă duc la plimbare și vreau să mă bocăncesc… că afară-i glod. * * * - De ce tăticul a cumpărat azi bomboane, dar nu ciocolată, ca în alte zile,- o întrebă iscoditor Gicușor pe maică-sa. - Nu-l mai ține baiera să-ți cumpere zilnic ciocolată! - Atunci du urgent pantalonii la croitor, să-i coase mai bine baiera…
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy