agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2008-06-21 | [This text should be read in romana] | Ștergarul în care mi-am uitat copilăria locul din care nu fug niciodată - copilăria m-am născut în ziua în care albul din cireși plesnea de culoare cerul lăcrima pe la margini, mama se pregătea să învelească sarmale în foi de varză acră (ultima fiertură dinainte de paște) câteva gânduri mocneau printre cuvinte... calul vecinului era dus la plug între hatul lui Mitru din deal oricum nu avea cine să-l înhame la căruță tata plecase la muncă îl năcăjea plecarea la patru fix dimineața pe jos cinci kilometri uita de mama și de burta ei țuguiată ca o pâine scoasă din cuptorul de după casă făcut de străbunicul înainte de război... așa m-a născut mama neajutorată fără doctor într-un ștergar alb din cânepa primită de la bunica m-am simțit bine până am rămas singur... mama s-a dus să adune câteva ierburi să le așeze în mănunchi sub grindă să poarte de belșug și de noroc... nu mai are cum să ajungă la cină de va veni târziu pe întuneric îmi va pune mâna în poală și-mi va îngriji somnul până dimineață când liniștea spartă de întâiul cântat al cocoșului îi va reconstitui chipul o lumină va țâșni din răsăritul târziu separându-i trupul de umbră și va pleca cu Dumnezeu tata s-a dus și el... într-o dimineață pe la patru cu merindea sub braț și o fotografie învelită într-un ziar și nu s-a mai întors... o fi vrând să se întâlnească cu mama la capătul de drum unde se opresc sufletele... aș fi vrut să știe și mama că am mai crescut și că-i seamăn mult că o duc bine și că mi-am cumpărat un cal ar fi bine să vadă cum îl mângâi și mă joc lângă lăstarul ieșit din scorbura nucului sub care bunicul trăgea cu sete dintr-o pipă cumpărată de la târgul din Dobrești și cum o aștept seara la capătul uliței și privesc spre sat până când văd cerul aplecându-se să sărute pământul de noapte bună... sunt singur acum ștergarul alb în care mi-am uitat copilăria - singurul suvenir de la mama îl port la piept uneori mă prefac că o văd ținându-mi capul pe genunchi... cu firul tors din lacrimi coase cerul de marginile pământului ca să nu-mi fie frig... ca un fluture agățat de noapte o să colorez cu privirea cele două imagini între care mă caut... tată – mamă noapte bună!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy