agonia
english

v3
 

Agonia.Net | Policy | Mission Contact | Participate
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texts by the same author


Translations of this text
0

 Members comments


print e-mail
Views: 1244 .



Despre cineva rau
personals [ ]
Cioran4

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
by [JoyCe ]

2006-04-28  | [This text should be read in romana]    | 



Cum este sa traiesti cu o anumita nostalgie? E vorba, spune Cioran, de nostalgia de a coincide cu ceva, fara sa stii cu ce coincizi. De ce e asa usor sa treci de la necredinta la credinta si invers? Daca posezi o luciditate permanenta, nu ai cum sa subscrii la o anumita convingere religioasa, nu ai cum sa crezi in nimic, pentru ca luciditatea nu-ti permite sa renegi ceva, ea fiind ceva vid, ceva fara conti- nut, nefiind capabili, ca persoane lucide, sa punem ceva la indoiala.
O persoana care nu coincide cu nimic, nu va coincide nici cu sine, afirma Cioran. Ca si cum ai avea nevoie de un identificator, pentru ca atunci cand coincizi cu ceva te cunosti pe tine, esti Sinele. Sovaiala, ezitarea, echivocul sunt marci ale lipsei de coincidenta cu ceva, in speta cu sinele propriu. Echivocul a existat la inceput in noi, dar l-am pasat si celorlalti, astfel incat raporturile sociale se afla sub egida neclaritatii. Daca acceptam ca rugaciunea este posibila, deja am depasit o dificultate care ar fi con
dus la conceperea iadului, ca rezultat al incapacitatii de a concepe rugaciunea. Suntem rivalii demiurgului prin faptul ca am reusit sa instauram echivocul universal.
Fericirea a venit in momentele in care acceptam neantul, deoarece ne doream disparitia. Daca exista, sentimentul religios se naste nu din pura observare a insignifiantei o-
mului, ci din contopirea cu aceasta. Balacirea in insignifi-
anta presupune atribuirea unor calitati nejustificate decat in baza acestui sentiment divinitatilor numite zei. Din feri
cire multi nu mai cred in zei, ceea ce afirma reversul me-
daliei, in sensul ca a devenit insignifianta insignifianta.
De ce nu ne putem desparti de demiurgul cel rau? Pentru ca intotdeauna vor exista acuzatii, ca atare va fi nevoie de un tap ispasitor, de o entitate care sa preia toata respon-sabilitatea relelor din lume. Pe de alta parte, viata in ge-
neral ne duce cu gandul ca trebuie sa existe un generator al acestei minuni. Fascinatia, stupoarea pe care ne-o declanseaza evenimentele cotidiene confirma existenta unui demiurg, negarea acesteia ar conduce la afirmarea existentei unui alt Creator.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. poezii
poezii
poezii  Search  Agonia.Net  

Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Privacy and publication policy

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!