agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2008-09-03 | [This text should be read in romana] |
Preambul
- un bun prieten (nu spun cine e el!) m-a invitat/provocat să scriu un eseu având (ca și, sau drept) temă, linearitatea asta: sexdrogliteratura. Tentația - cât cuprinde! (Oana Zăvoranu, din ființă vie, hormonală, s-a trezit cu pro-poziția-i cauciucată-n față). „Pa, Pușa” este o expresie care frizează invectiva - achizitorii păpușii, trebuie să dea ... cu socoteala pe acolo, desigur! Ex-poziție a) „sex”, „drog” și „literatură” sunt niște amărâte cuvinte – prost definite, altminteri!; b) „sex”, „drog” și „literatură” sunt noțiuni – altă mâncare de pește, numai bună de mâncat de către toți, de la „oamenii de știință”, până la „privighetorile serialelor” c) „sex”, „drog” și „literatură” sunt concepte – personal îmi declin competența, adică „dau bir cu figiții”: psihologie, chimism, cosmogonie literara ... Poziție nu vreau să fac scorbut! Amendament Amestecați, pre, apoi lucrați întru o post lucrărică (dacă vremea trece, vremea-i de vină!), așa-ncât să nu ne dedăm, să nu ne abandonăm cotitiadeneului (de ADN nu scăpăm nici în mormânt, între/printre altele!) ca și cum am fi O MAINEZÃ (maineză - termen ocultistic: o mai; mâinezi; mâine-ne?; mai ne...?; zâ-mi?; zî!), în condițiile în care termenul „maioneză/a, definește, subsidiar, nehotărârea: mai o neză, mai alta, mai o „ză”, mai o muză, mai o „ă”. ... Revenind cu picioarele pe pământ, întreb: „Literasexdrogul” vă place? „- Pantalonași cu feston de nevinovăție! a strigat el, punând glasului surdină. Cămăși imaculate! Și, voi, pudice combinezoane, purtate de neprihănite fecioare! Cât de ispititoare e candida voastră sfiiciune pentru o inimă sfâșiată de toate vanitățile omenești. Atingând aceste taine atât de pure, simt strecurându-se în inima mea o cinstită înduioșare. ...” (Marcel Aymé, Gallimard ’39)
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy