agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-06-23 | [This text should be read in romana] |
Eminescu ...Intreprinde în aprilie-octombrie prima călătorie în Transilvania pe urmele străbunilor săi. Îl însoțește pe Ioan Neamțu din Feldru, elev la Scoala reală greco-ortodoxă din Cernăuți. Intră în Transilvania prin pasul Tihuța, coboară pe Valea Someșului și ajunge la Dej de unde îi scrie lui Iosif Vulcan că se află în drum spre Blaj. La sfârșitul lui mai ajunge la Târgu-Mures, îi cunoaște pe Ioan Cotta și Teodor Cojocaru, studenți la teologie și călătoresc împreună până la Blaj. Biografii săi sunt de părere că dorea să-și continue studiile în orasul de pe Târnave, avea doar 16 ani...
Eminescu, dor se scaldă în Târnavă privirea ta Luceafăr de dor te pomeniră și-n versul lor plugarii umbra ta hodinește în umbra teiului bătrân, ce-n seara aceea l-ai mângâiat și i-ai dat numele mica Romă pașii tăi au pavat strada mare, conduc lumina-n sufletul locului... unde ești... te simțim, ești în noi și zâmbești a iubire la poalele dealului plugărit de istorie și credință ai revenit la întâlnirea cu Târnavele în nodul gordian al timpului prezent... te salutăm drag prieten, bine ai revenit... * * Mihai Eminescu, ultimul mare romantic si unul dintre primii scriitori moderni europeni astăzi se împlinesc 140 de ani...
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy