agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-09-23 | [This text should be read in romana] |
***
În liceu, profesorul de logică ne tot explica de ce confirmarea lui Adrian Păunescu: "da, doamnă, sunt un porc", e sofism. Porcul și omul sunt specii ce aparțin aceluiași gen numit "mamifere", însă sunt specii total diferite. Nu l-am înțeles atunci, nu-l înțeleg nici acum. Logica și porceala sunt speciile diferite ale aceluiași gen numit "om". *** Întâmplător tot pe atunci întâlnisem un aforism - v-aș fi profund recunoscător daca mi-ați indica autorul - "omul este singurul animal care poate fi uneori cu un deget peste maimuță, alteori cu o palmă sub porc". Paradox. Personal cred că numai un paradox poate avea valoarea de adevăr 1. O afirmație adevărată nu este pe deplin adevăr întrucât nu afirmă simultan și contrariul său. *** Episod in Scripturi: Iisus scoate demonii din câțiva posedați iar ei -demonii- îi cer permisiunea să intre apoi într-o turmă de porci. Permisunea le este acordată, iar porcii se aruncă in mare și, firește, mor. Apropo, mai știți pe cineva care primește toate păcatele oamenilor, pentru a se arunca în brațele lui Pilat, reprezentantul imperiului-care-are-o-Mare-drept-lac-interior și moare? Deci Iisus simbolizat de o turmă de porci... *** Când eram copil bunica mă rugă într-o noapte să-i țin lanterna. Scroafa năștea și multe scroafe au prostul obicei de a-și mânca progeniturile după ce nasc. Trebuia să fie de față. Oricum nu aveam chef să dorm. *** Așa s-a născut una din puținele dar cronicizatele mele obsesii. Sper să-mi treacă. Cândva iubeam porcii, însa acum doar mă folosesc de porcării. Și nu e etic.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy