agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-10-09 | [This text should be read in romana] |
Dumnezeu s-a privatizat
Dumnezeu s-a privatizat. Este mai de folos un Dumnezeu care lucrează în interes personal, decât unul care se ocupă de binele tuturor. Al doilea se împarte la toți. Ceea ce diminuează câștigul individual. Este risipitor. Primul oferă totul din belșug fericitului posesor de Dumnezeu. Dumnezeul privatizat se câștigă de către cei care adună mai mulți talanți. Și îl cumpără la o licitație, de exemplu. Sau dă mai mulți bani pe Dumnezeul privatizat. Dumnezeul tuturor este o adevărată pagubă. Căci nu se cumpără. Se obține prin milă și danii arătate altora. Este un concept contrar regulilor oricărei economii de piață. De aceea, Dumnezeul tuturor este un concept care se opune flagrant regulilor după care este construită lumea modernă. Și dintotdeauna. Dumnezeul privatizat poate fi privit, de pildă, ca o icoană, pe care nu o mai oferi pupăturilor, rugăciunilor, și închinărilor tuturor, într-o biserică, ci o cumperi, la prețul pieții, și o duci acasă, spre a i te închina, ruga, și pupa, în interes personal. Este altceva când știi că Dumnezeu este al tău, și numai al tău. Nu îl imparți cu nimeni. Ești proprietar de Dumnezeu. Se anunță o noua promoție de Dumnezeu. Să fim pregătiți, să investim profitabil, pentru fericirea noastră personală, și a familiilor noastre. După noi, potopul! Noi să avem, cuminți, pe Dumnezeul nostru privatizat, de casă, la noi în seif. Dă-ne, Doamne, întotdeauna, întâietate!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy