agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-11-11 | [This text should be read in romana] |
Recapitulare de bun simt,
(care aveti causul mintii mai mic, sau suferiti de ānimic-concisulā recent, cititi pe diagonala, tot se va prinde cevaā¦!) Nu as fi vrut sa scriu acest articol, deoarece in mod sigur o sa-mi parvina din nou critici sterile sau laude desarte. E si ce pana la urma, deaia se va opri soarele d epe cer sau pamantul din rotatie! Cursul atacurilor si laudelor trebuiesc impetuos puse la punct. Laudele nu ma multumesc deoarece sunt numai laude si mia ale trebuie sa spun ca eu doar am redescoperit ca orsicare dintre voi filonul authentic al credintei nedisimulate si a neamului in care traiesc. Bine, bine, am scris si altfel, dar nu neaparat critic sau obraznic. Criticile le accept ca cealalta parte a adevarului, dar daca sunt de bun simt, de la oameni de bun simt si bazate pe adevaruri, nu desantate! Eu nu scriu pentru mine, si pentru orgoliul meu, ci pentru adevar si dreptate in duhul iubirii autentice de om si Dumnezeu! In articolul ā2006ā vorbeam despre orwellianul an in care vietuim, despre Armata, care cu aceiasi bocanci cu numar mare si masini de razboi depasite, baga la inaintare ācarnea de tunā a fiilor acestei tari, mai ales unde nu ne fierbe oala. Indiferent de c ear zice unii sau altii nu avem ce cauta si ce apara acolo. Am scris acolo si despre Biserica, cu durere, despre āiubirile esuate in putereā si altele, alteleā¦.apoi politichia noastra cea de toate zileleā¦.cu dosare, amante, spagi, despre accederea doar daca esti mason, evreu sau homo, etcā¦apoi despre invatamant si prea multii pilosi, mosi, babe care tin cu dintii de catedra blocand intr-adevar pe tinerii merituosi, despre curricumurile aiuristice tip new ageā¦despre afacerile cu acoperire politica, gen Caritas, Delphing, BIR, etcā¦despre opinteala de a condamna comunismul, sau securistii numaiā¦.Mi s-a raspuns ca eu sunt cel care vede stramb si deselatā¦oare domnii mei critici, voi sunteti chiar condesatori ai vidului? Inchei acest rechizitoriu la aarticolul sus amintit ā2006ā cum am incheiat si acoloā¦.poate acum aud si vad aceia: Din fericire Romania este cu mult mai mult decat aceste nimicuri exacerbate, este cumintenie, omenie, binecuvantare, este duiosie, este dor, doina, cucernicie, inca bun-simt, istetime, nemoleseala, vivacitate, chiar si in cele mai de jos, cultura, atat cat este, dar este ! In Ā« Exilul Maicii Domnului si Liturghia schimbata Ā» am scris ceva mai apasat despre putin stiuta hotarare a Sf sinod de a schimba Liturghia existenta(care hotarare se incearca sa se aplice insinuos). Am pus acolo in paralel argumentatiile lor, care nu sunt numai gramaticale, atentie !....cu cele ale Sfintilor parinti, ale bunului simt, precum si ale altoraā¦.stupoare, au inceput sa scuipe si acum aiciā¦.vladicii initiatori au aruncat cu toiagul igumenic si au interzis primirea mea la Marea Agapa Liturgica din orasu-mi natal, iar acestia ca sobolanii din altar au acceptat trepadusa-lasa solutieā¦.si am fost interzis, intai la predica, apoi la altarā¦.ar fi vrut ei mai mult, dar Dumnezeu a zis : Ā« Stati si nu indrazniti ! Ā». Ia deranjat publicarea mea, vestirea de pe acoperis, a acesui inceput de sfarsit. Inchei comentariu acesta cu cateva cuvinte ale unuia dintre Ā« rascolnici Ā», poate pricepe careva ceva : āIatÄ de ce, una din cele mai grele Ć®ncercÄri survin atunci cand iubiČii noČtri arhipÄstori nu sprijinÄ lupta noastrÄ Či pornesc pe un drum greČit, silindu-ne Či pe noi sÄ procedÄm Ć®n acelaČi mod. La aceastÄ ispitÄ se cuvine ca noi sÄ rÄspundem prin cuvintele apostolului, atunci cĆ¢nd sinedriul le-a interzis sÄ propovÄduiascÄ Numele lui Hristos: āTrebuie sÄ ascultÄm mai mult pe Dumnezeu decat pe oameniā. Unii dintre creČtini se vor Ć®mpotrivi, desigur repede vor fi neutralizaČi Či calificaČi drept āraskolniciā (cum nu o datÄ s-a Ć®ntamplat Či Ć®n trecut ). CeilalČi vor prefera sÄ tacÄ, spunand cÄ atitudinea ierarhilor este pÄcatul lor persona, care pe noi nu ne intereseazÄ Č. a. m d. AdevÄrul ne va izbÄvi de moarte (Pr. Timotei Alferov). A venit randul apoi articolului: āEvanghelia lui Iuda, Evanghelia holocaustuluiā, subiect sensibil, pasibil de ordonanta Nastase. Aici am vorbit despre canalele tembelizante, darwinisto-marxiste (ia ziceti stiti originea celor doi pomeniti?), Geographic Chanel, Discovery Chanel, Animal Planet & coā¦in care, desi patronate de evrei (lucru neutru si de no-coment) ataca constant religia crestina si chiar bunul simt. Am arata ca acele anemice argumente ale sustinatorilor de gnosti.astrologism, impletite cu samano-voodoo-ism nus unt decat pentru copii naivi si babele cu probleme. Am arata despre paradoxul...: ā Se descopera Evanghelii peste Evanghelii si scrieri peste scrieri de mii si mii de ani, dar unde sunt arhivele Auschwitz-ului, ca sunt mai aproape de noi? Dar arhivele reala ale SRI-ului? Dar ale NKVD-ului? Dar ale Stass-ului?ā Am incheiat cu : āPoporul roman si nu numai ar dreptul sa stie cine i-au fost asupritorii comunisti cu nume si prenume, adresa, conturi asa cum si crestinii de peste tot trebuie sa stie ca Iuda a fost un tradator si atat, iar cuvantul tradator nu are mai multe sensuri, ci numai unul: slujitor al Sataneiā si bineinteles, criticii mei cerbari....nu au intarziat sa vomite argumentele lor de doua parale. Urmeaza articolul: āCraciunul Roscovelorā in care marturiseam despre Craciounul mimat de americani si romano-americani in SUA, pe und ema preumblam atunci, despre superficialitatea securimii de acolo, despre exilul care a imbatranit sau a disparut cu forta de acolo, despre zidurile cenusii si poporanismul romanilor de acolo, care nu mai vor sa recunoasca la āprostii din taraā ca spala laturile negrilor si ca-s dezradacinati rau...cu anumite exceptii, care ma vor ierta, desigur! Am vorbit despre brain-washingul facut tuturor acolo, despre Mos Craciunitele cu Coca-Cola si cadpourile cu roboti, Play Station si X Box-uri facut copiilor, despre nevoia ca toti sa-L nastem pe Hristos in noi, in aceste zile (aspectul mariologic al Bisericii, P Evdochimov) si ce credeti....am primit o groaza de amenintari din partea, nu-i asa ca ghiciti? A romanilor care mananca roscove in tara roscovelor, America....masoni, popi, terchea-berchea.....bine, unii m-au mai si publicat, batand din palme ca injur pe cei de acolo, dar nu pentru asta am scris eu ce am scris! Am incercat sa o ādregā oarecum cu articolul din ajunul marii sarbatori, intitulat: āParalelele Craciunuluiā, in care de la afirmatia lui L. Laveile ("Orice inceput se misca intre bucurie si sacrificiu") si pana la aceea ca, gandirea religioasa(Jaspers, Lacroix)distinge intre "origine " si "inceput". Mi am structurat expunerea de la Newman si pana la Nicolae Cabasilas si anume, ca, toti marturisesc: "Craciunul este moartea vechilor noastre dejnadejdi". Degeaba, criticile turnau, dar si laudeleā¦.le am lasat sa curga si sa se discearnaā¦si s-au decantat ! Urmeaza, aleatoriu, desigur : Ā« La Apusul libertatii ā cum se voteaza la romani ! Ā» unde am plecat de la un fapt real : Ā« S-a dovedit a nustiu-cata-oara ca romanul de acum isi merita soarta pe deplin. Stateam in pre-ziua alegerilor la o coada la Farmacie(pentru medicamente compensate-acum cozile nu mai sunt la paine, carne, etc, ci la farmacii si ..bancomate! Ne-au dresat bine de tot!) si intreb si eu un batranel respectabil(pe din-afara): ā Va convine situatia asta, sa asteptati doua zile Ć®ncontinuu la coada pentru medicamente? Sau acum ve-ti stii cu cine sa votati?ā, mi-a dat un raspuns care m-a naucit:ā cu cine votez? Tot cu astia(PSD-cripto-neocomunistii) bineinteles, ce daca si-au facut averi si vile pe nedreptm, acum daca s-au ingrasat astia sa mai ingrasam si pe altii?ā¦ā si am ajuns la impresiile mele de membru intr-o comisie de vot. Am incheiat cu: āSa mai salvam ce mai este de salvat, conteaza raspunsul fiecarui eu. Sa nu ne mai āpermitemā luxul sa-i indepartam si pe cei care i-am apropiat cu greu, macar ca nu-s vrednici in totalitate(sa ia piatra si sa arunce cine se crede mai vrednic!). Sunt pesimist? Se prea poate, dar sa nu uitati ca optimistul este un pesimist dezinformat!ā Bineinteles, aplauze si injuraturi, ca de....in Balcani suntem. Urmeaza: āO zi in eterna Romaniaā (The Daily programme), in care incep sa povestesc o zi din drumul meu aproape la fel spre serviciu si nunumai, ocolind scuipaturile pe jos, certandu-ma cu soferul de microbuz pentru manelele la maxim date (moment la acre cei pa care i-am aratat cu degetul in āCraciunul Roscovelorā, ma aplaudau si ma injurau ceilalti!)si am ajuns pana la citatul din ziarul Ā« Adevarul Ā», din 11 octombrie 1919, care scria printre altele: āā¦avem prea multi oameni cuminti si nici un nebun. Ori nebuni ne trebuie. Cei de la 1848 erau nebuni si au desradacinat regimul boeresc de atunciā¦ne trebuie si noua nebuni. Cu oameni cuminti care despica un par in 14 si tot nu se hotarasc, nu este nimic de facut. Ne trebuie cel putin un nebun, daca nu mai multi nebuni. Ce va face nebunul asta, de unde vreti sa stiu eu ?ā¦Se cere dar un nebun. Sa vina nebunii. ā concluzia articolului cu pricina a fost simpla : Ā« Regenerarea acestui neam de viteji nu se poate face, ignorand defectele ārecenteā si exacerband calitatile ce ne-au mai ramasā Din nou, apaluze, mai ales de cei care plecasera peste tari si mari, si chiar de la unii care spuneau mai deunazi ca avem sufletul(noi, romanii) āca un curā(Tismaneanu in āPoliticileā). Facusem o diferenta intre neam....din trecut pana in viitor si poporul, deplorabil ca secventa a neamului, ancorat in aici si acum! Dar cine sa discearna? In āGalceava Diasporei cu Exilulā, explicam diferenta majora intre acesti termeni si mai ales despre ceea ce li s epregateste romanilor de peste tot. Ziceam, in cunostinta de cauza despre neunirea din afara a romanilor de pretutindeni, despre reactivarea fostilor securisti si turnatori de prin diaspora, etc...Acolo dadeam si nume, adresa, dar oare cui a folosit? M-as bucura ca macar unuia, oricum ar fi, blesteme masonice, securisto-pupincuriste, mi-am atras si de acolo! In: āDistrofiile unei preotii mutilateā, scriam despre āpaduchii volterieniācare, au pe frunte scris: āOrice pasivitate este egala cu complicitateaā - Pr.Boris Raduleanu si tot mai incearca sa doarma linistiti pe pernele lor de puf de minciunica. De la minunata viziune a lui Teodor M Popescu vis a vis d emenirea si slujba preoteasca si pana la acea a Pr Buga Ion in ultimele sale carti (āā¦ultima rugaciune adevarata a unui teolog este aceia inainte de hirotonire, dupa nu mai are timp, sau considera ca ii este de ajuns harul primitā¦nimic mai fals!ā), totul trece prin vointa Celui de Sus si a celui de jos, a omului ploconit cu aceasta mare putere ! Am atacat crunt felul zootehnist si CAP-ist al celor de azi, cu har si reverenda si ama juns la concluzia : Ā« ā¦ El se trezeste, dupa perioada idilica si pitoreasca a imaginii preotiei, citite de prin manuale, in cel mai de plans TRIUNGHI AL BERMUDELOR, odata intrat, nu mai ai scapare. UNA din laturi este PAROHIA, CREDINCIOSII, ALTA ā FAMILIA SA, IAR ALTA ā EPISCOPIA! Pe cine si um sa o satisfaca ? Orice apropiere de una din laturi face sa sufere celelalte doua ! Ā» Mi-am atras iarasi promise anateme care mai de care mai desalate si subiectiveā¦parca o caut cu lumanarea, imi veti zice ! Sa dea Domnul, eu orb fiind sa tin o lumanare in mana ca sa vedeti voi drumul drept ! Oarecum indignat de foame ade senzational si de atacarea frateasca din cazul Tanacu, am scris : ā Suntem ceea ce mancam, ceea ce bemā¦ā, in care incercam sa explic de ce atata verva si infierare pe unul din cazurile din BOR, respective acel Ieromonah care din vari cazuri a fost acuzat de ucidere. Am incercat sa fac o deosebire dintre teologia de amvon si cea duhovniceasca cu adevarat! Plecasem de la afirmatia lui Steinhardt: ā Suntem ceeace bem, pai cum sa nu fie asa? Nu a zis Hristos: āde nu veti bea sangele emau si de nu veti manca carnea meaā¦vii nu veti fi?ā sia ma juns la concluzia ca atata cearta, infierare, otrava, etc din partea fie a presei, fie chair a teologilor este rezultatul ca aceia āmancau si beauā scolastica pe paine si acum scoteau toate acestea pe nemestecate si negandite. De aici si scandalurile despre exorcizare, Biserica primitiva...s-a ajuns pana intr-acolo incat unii dintre episcopi au inceput o ācuratireā printre toti acei āsupusiā din manastiri si biserici care le stateau impotriva, altii, cu camasi albe si butoni aurii, pe sub reverende apareau la Tv si spuneau ca...acei preoti care fac asa ceva(exorcizari)nu ar trebuii sa ;e fac daca n au doctorate, masterate, etc....deci....ceea ce mancasera dumnelor in studentie...acum eraud emult digerate si chiar varsate..inpublic...si multi mancasera stricat si nu din Duhul Care da Viata! Bineinteles, criticile sia cum se aud....si mai incearca anemic sa ma arate cu degetul...eu am spus ce am avut de spus! In: āPsihologia CreČtina a adĆ¢ncurilor (a SfinČilor PÄrinČi filocalici) intre Psihologia Ć®nÄlČimilor (C.G.Jung ) Či psihanaliza freudiana (S. Freud) ā am expus aberatiile psihologiei si psihanalie moderne, bazate fie pe S.Freud, cu a sa obsesie sexual, fie pe Alfred Adler cu obsesia puterii, fie pe oarecum apropiatul K. G. Jung acre incercase sa faca o punte dintre religie si psihanaliza. Bineinteles neajunsurile psihanalizei moderne este neacceptarea energiilor necreate si de aici nedeosebirea dintre inraurirea duhului lui Dumnezeu si a celor necurate....dar si aici, critici....din partea teologilor, ca incerc o subtila amestecare de New Age si teologie...culmea, tocmai eu care ams cris atata impotriva acestui curent antihristic! Problema la acestia era aceea ca nu prea citeau...ci doar preluau cateva pareri de prin cartile scoase pe banda din ultimul timp. Ceilalti, psihologii, filosofii, ma atacau deoarece dadeam idei despre o posibila....spiritualizare a psihanalizei si despre asa zisa Psihhologie a adancurilor, a Sf parinti Filocalici. In: āO controversa actualÄ (Actualitatea pericolului TV si capcanele explicaČiilor atee si ne-ortodoxe)ā, am raspuns la valul de carti cu poleiala ortodoxa care se vroiau ca profetice, atentionand lumea crestina despre pericolul TV si al efectelor asupra creierului uman. Am citat cateva la moda si le am demontat pe baza Sf Parinti care spuneau clar:āSediul gandirii nu este in creier, ci ininima, dar nu in muschiul cardiac, ci in sufletul personal...ā Bineinteles teologii d eocazie....atacau....la fel si darwinistii de peste tot...:ācum poate un preot sa spuna stfel de aberatii....?!ā Dar nu spu eam eu, ci Sf parinti...va rog cititi-i! āSf. Grigore Palamas a subliniat ca "fiinČa" raČiunii se gÄseČte in inima, in timp ce "lucrarea " ei este in creier. Teoria aceasta a fost investita cu autoritatea hotÄrĆ¢rilor Sinodului din Constantinopol (sec XIV).ā...despre apusenii si d ela ei toti urmasii: ā InfluenČaČi de filosofia platonica, care nu numai ca nu cunoaČte distincČia mintii in finta si lucrareā... In: āDesconspirarea controversei: Codul lui Da Vinci (Ć®ncercare de criticÄ tautologicÄ)ā, am incercat sa arat ca problema Codului este un falsa si impotrivirile si anatemele date de oamenii bisericii sunt jalnice si caraghioase. Nu asa se raspunde acestor provocari...nu facandu-le propaganda negativa! ā Fratele cel Mare stÄ cu ochii pe noiā(G. Orwell), se pare cÄ āfratele cel micā, adicÄ restul care nu ConspirÄ, va adormi din āmarele cascatā(Dostoievschi) prin explicaČiile, teoriile Či toate controversele actuale, adevarate furtuni in pahare cu apa. NeputĆ¢nd funciar sÄ vadÄ dincolo de materialismul credinČei lor superficiale, trecĆ¢nd prin experienČe de tipul ā stigmatelorā din palme, Ć®ncercĆ¢nd sÄ vadÄ doar o āĆmpÄrÄČie lumeascÄā a lui Dumnezeu pe pÄmĆ¢nt, administratÄ de Vicarus Christi(Vicarul lui Hristos-Papa) eventual cuceritÄ cu forČa(Cruciadele) este aproape normal cÄ au ajuns la acest apogeu de tembelism, cum este Codul lui Da Vinci sau Evangheliile lui Iuda, Toma, Nicodim, Filip Či cĆ¢Či vor mai fi. NeavĆ¢nd cÄlauza āPnevmatologieiā(āČtiinČa SfĆ¢ntului Duhā) rÄsÄritene, negĆ¢nd din incapacitate de Ć®nČelegere āEnergiile necreateā(vezi disputele isihaste dintre Sf Grigorie Palama si cÄlugÄrul Varlam) se trece rapid la Filioqve(adaosul din Crezul catolic) distrugĆ¢nd astfel Taina Sf Treime Či chiar bunul simČ creČtin. Riticile sterile isi scot capul bleg si arunca cu noroi, in general datorita ciaālipsei mele de simt artisticā, datorita atacurilor la adresa mediului catolic si chiar a Bisericii surori(care sora monser? Poate vitrega, nu de acelasi tata facuta!)...iarasi nu se vede padurea din cauza copacilor! In: āCrearea si sfarsitul lumii, o perspectiva ortodoxaā, am incercat sa punctez unele probleme care ma framantau de ceva vreme si anume: cum se face ca teologii nostrii, chiar su unii duhovnici nu au invedere raspunsurile pe care ar trebuii sa le dea Evolutionismului si chiar Creationismului de sorginte protestanta. Sau poate nu cred ca este asa de important....dar este, mai ale in secolul XXI, care va fi sau nu, dupa cum este sau nu mistic. Marllaux vorbea despre mistica, dar oare care? Slava Domnului, avem ganditori, duhovnici, har, dar mai trebiie si o sistematizare a articolelor din punct de vedere ortodocs ale Creationismului. Daca ati stii ce foame este pentru asa ceva....in universitati, biserici, mintile credinciosilor nostrii intelectuali...! Ćn general se zice cÄ materialismul este contra spiritualului. Trebuie sÄ dezarmÄm astfel de ziceri sterile Či fÄrÄ rezultat. āMateria tot din bine se trageā (Sf. Dionisie Areopagitul), iar noile descoperiri ale ČtiinČei confirmÄ faptul cÄ materia Ć®n forma ei de particulÄ ultimÄ este energie vie, potenČial conČinutÄ de materia cuanticÄ. Materia cuanticÄ nu este altceva decĆ¢t o concentrare de energie a cĆ¢mpului (vidului)cuantic. Deci este fals sa te referi la materie ca la ceva pÄcÄtos Či rÄu. Dincolo de nivelul(vidul) cuantic existÄ nivelul subcuantic, universul cuantic provine dintr-o sursÄ veČnic creatoare, situatÄ dincolo de spaČiu Či timpā ā David Bohm (laureat al premiului Nobel) Biblia spune Či ea la fel: ā Dumnezeu a creat totul din nimicā (Geneza). ČtiinČa a putut descrie cu precizie chiar ceea ce s-a Ć®ntĆ¢mplat de la 10 la puterea (-43) secunde (āTimpul zeroā sau āTimpul Planck) dupÄ crearea Universului. āFizicienii nu au nici ce mai micÄ idee despre ceea ce s-a Ć®ntĆ¢mplat Ć®nainte de aceste Timp al lui Planckā, mÄrturiseČte fizicianul francez Grichka Bogdanov. DacÄ primul obstacol Ć®l pun cuarcii, entitÄČile infinitezimale (10 la puterea -18 m) ceea ce reprezintÄ un āzid dimensionalā dincolo de care totul este energie, nimicul de care vorbeČte Biblia. Incapacitatea ČtiinČei de a Ć®nvinge āzidul termicā, ā orizontul cosmologicā al opacitÄČii, ā zidul dimensiunilorā cuarcilor Či ā zidul lui Planckā poate fi rezolvatÄ cu ajutorul Teologiei RÄsÄritene. Ortodoxia, singura care acceptÄ energiile necreate Či care este plinÄ de Lumina DumnezeiascÄ. Cele mai noi descoperiri cosmologice, precum Či ČtiinČele mai noi, cum ar fi Cibernetica (adevÄratul pÄrinte este romĆ¢nul Odobleja), Teoria Haosului, a Fractalilor, Fizica cuantica Či sub-cuanticÄ contrazic EvoluČionismul predat Ć®n vremea materialismului dialectic-comunist. DacÄ ČtiinČa confirma Crearea Universului de cÄtre o InteligenČÄ SuperioarÄ (Persoana SupremÄ), Biserica OrtodoxÄ completeazÄ lipsele CreaČionismului de sorginte protestantÄ, Ć®n care, dupÄ creare, Dumnezeu s-a retras (solipsism) Či nu mai intervine. Ortodoxia susČine o ācreare Ć®ncontinuuā a lumii, o susČinere prin energiile necreate ale dumnezeirii. Dumnezeu nu este un impasibil, care creeazÄ din plictisealÄ sau moft, El este iubire Či pentru cÄ este iubire maximÄ nu poate sta impasibil, dar nici nu poate viola libertatea care tot El a dat-o. Pana aici totul bine si frumos, dar pietrele vorbelor aruncate in cyber spatiu, nu au intarziat sa apara:ā cum poate un parlit de popa sa se bage cu nasu in stiinta, sa si vada de coliva si de colaci...ā, bine, bne, ingratii mei nestiutori, in primul rand nua veti cum contrazice evidentele dovezi prezentate si apoi vorbiti d eceva ce nu a-ti reusit sa experimentati, anume, ācascada Duhuluiā in Biserica, deoarece poate ati intrat doar la botez si poate veti intra doar cu picioarele inainte, la moartea voastra fizica, ca sufleteasca...sunteti pusi in cel mai belicos cosciug darwinisto-materialist, de multisor timp. A urmat: āAsasinii Inocentuluiā, in care v-am numit, detractorii mei...draci (nu prin fiinta, ci prin dobandire sia partenenta!): āAsasiinii Incocentului sunt toti lasii pamantului, neterminatii, stricatii, prefacutii, fariseii, turnatorii, tradatorii, superficialii, mediocrii, materialistii (in sens darvinist), neatentii, mandrii, gelosii, invidiosii, flecarii, uratii, conformistii, disciplinatii, culturalnicii, plafonatii, hidosii cu inima, pilosii, schimonositii la suflet, egoistii, hazii, trepadusii, ageamii, masonii, ecumenistii, mondialistii, zevzecii, magarii, profitorii, zeflemistii, manelistii, politrucii, securistii, sionistii, grosolanii, nepoliticosii, rapanosii, necizelatii, obraznicii, comunistii, exploatatorii, interesatii, borfasii, mincinosii, neslefuitii, slugarnicii, neantizatii, pupincuristii, lingaii, genul: ālinge-cuminte picioareleā, mancatorii de sub unghii, acedistii, laudarosii, molaticii, blegii, mototolii, tortionarii, molesitii, cacanarii, si alti cercopiteci fara creier si inimaā¦ā Am continuat cu Cel asasinat, Inocentul, Maria Sa Copilulā¦din noi toti: āAsasinam incontinuu, copilul din noi, prin maturitatea inainte de termen, prin fortarea seriozitatii si istetimii naturale, de pe la scoli, vrem ca, copilul nostrum sa fie geniu, ii ucidem incet incet, facand loc la hidosenia profesiei de pe care sa stea linistit sa si roada ciolanul in fata Tv ului, sis a si petreaca cat ami multe concedii dincolode termopanele casei refacute si a masinii de lux. Dra el, copilul, zglobiul, nevoinovatul unde l-am pierdut? Unde a ramas in urma? Nu mai conteaza intr o lume de business-mani, nu? Cravata s-a substituit fraudulos jucariilor nevinovate din carpe, hartie, bete etc. Mingea, acest bol magic care sare pana la soare si se mai intoarce la odihna in asfintit cu obrajii imbujoratim, e inlocuita cu tastatura Laptopului si cu ecranul LCD care depersonalizeaza si inroseste stupid ochii. Ursuletul de plus ramane prafuit, la fel si mainuta de plastic care ne alinta singuratatea in detrimentul sclifositului si pretentiosului āservice bunā, platit cu sange si amintiri de copil. Ce prosti suntem cu totii, de la un capat la altul, fara noima si har! Ucidem arta, prin ne-rta, promovand nulitati cu pileā¦..cu scalambaturi sau imitatii idioate rau,. Daac ati mai fost in ultimul secol prin vreo galerie de arta sa vedeti ce ciudatenii aninate pe pereti. Imitatii si Kisch uri second hand ce infioara si peretii, dara-mi-te arta adevarata, care este creatie, nu imitatie. Adevaratii artisti, creatorii nu au dreptul, nu-i asa la expunere si stau in umbra voastraā¦.sau cel putin aici! Ati ucis literature, indiferent de asociatie si uniune a scriitorilorā¦pun pariu ca nici nu banuiti cat de mediocrii sunteti, si habar nu aveti ca sunt altii mult mai talentati ca voi, anonimi, la care nu veti fi vrednici sa le descheiati nici macar sandalele de la picioare. Dar e vremea voastra, ce putem face? Ati ucis filmulā¦.prin tembelele seriale ce nu se mai sfarsesc (credeam ca numai universal este infinit, dar vad ca si telenovelele siā¦prostia), in lacrimogenele creiere de gospodine post-decembriste frustrate. Tarkovschi, acest zeu al filmului, ca rugaciune se intoarce plictisit pe partea aialaltaā¦ce bine ca a plecatā¦sa nu mai vada! Ucideti presaā¦tot prin ceea ce convine celui ami mare. Oriunde intorci capul, d ela mare la zare, vezi Cotidiene, reviste, Periodice, etcā¦.care publica nimicuri sau sunt axate pe teoria chibritului stins de mult. In fiece agentie de presa e unu acolo domnule care taie totul, cenzureaza ca sa placa sefului sau plebei, dar peste tot e unu, nu-I asa ca stiti in orasul vostru cel putin unuā? I-a duceti-va domnilor la ei si luati-i pur si simplu de guler si dati-i un sut in dos! Ati schimonosit had Biserica, mireasa lui dumnezeu, aproape ati violat imacularea ei. Ce har, ce iertare, va jucati domnilor cu focul sacruā¦si culmea, tot voi dati verdicteā¦ticalosire fara margine, prostime fara masura. Adaptam neadaptatul, Iconomisim, Acrivia si Pogoram, Nepogoratul! Suntem mai de plans ca ultimul animal de pe lume, schimbam, mopdernizam, adaptam, comentam scalamb canoane, de-a valma, promovam si ne complacem cu laturile si scursurileā¦.pe cine credeti ca inselati? Cu penseta domnilor se scoate neghina dintre grau, nu cu cizmele! Ucidem fara scrupule familiaā¦prin familie! Familia e sfanta, familia e celula, etcā¦da, da, sa o credeti voi, care familie monser? Vedeti voi vreuna? Sau poate ca āesteā, dar nu prea multe! Ticalositii de azi sunt si ei parinti, va inchipuiti cum va arata lumea maine, cand acestia vor creste mari? Ucidem cuvantul prin vorbarie, cat mai multa, fara noimaā¦.s-a scris in ultimul eon, enorm, mai este ceva de spusā¦nu cred, totul este zisā¦dar nici un cuvant care sa miste piatra, sa zideascaā¦.nimic! Veri naivitas! Ucidem mostenirea daruita nouaā¦natura, pamantul, universal rpn mandrie, caposenie, poluare spirituala si materiala, egoism feroce, ceā¦nu-I asa? De cate ori ati scuipat pe cer si va cazut scuipatul pe fata? De cate ori ati aruncat o hartie pe joss au ati fumat in aerā¦..cat credeti ca va mai suporta acestea? Ce mai este de ucisā¦..sa ucidem!ā Blestematii am primit si aiciā¦..cum de mi permit eu sa le arat Asasinilor morali si nu numai o oglinda sa vada hidosenia chipurilor c ele poarta sub forme de cap, sau capeteā¦? Si iata ca le-am aratat ca sunt goi si hidosiā¦.bine, bine, efectul a fost ca, constiinta lor lucreaza, atat, ca despre schimbareā¦.Dumnezue cu mila! Solutia? Aceasta si numai aceasta: āLasati Inocentul din tot ce va inconjoara sa iasa, sa se descopera, s-a traiasca si va sigur ca va va da, mai mult decat puteti duce, si va veti minuna fericit! Sa invatam sau san e dezvatam de limbaj matur, sa gangurim ca si copii, san e jucam ca ei, san e imbracam ca ei, sa se faca scoli unde sa ne dezvete de toate apucaturile hade ale oamenilor mari, din toate domeniileā¦nu ar fi frumos? O lume guvernata dupa placul copiilor, cu fluturasi mai albi care zboara, cu dulciuri sanatoase peste tot, cu catei pufosi si pisicute blande, cu jucariiā¦ Orice ati zice, alternative nu avem, a zis-o chiar El: āDe nu veti fi ca si copii nu veti intra in Imparatia lui Dumnezeuā, si ce le place copiilor? De astea! Na!ā A urmat: āCelebritatea Iubiriiā in care am facut trecerea de la āSandaua lui Empedocleā la āSagetile lui Erosā si chiar la āAgapeā-ul dumnezeiesc. Am dedicate articolulā¦āLigiei din noiā, este vorba despre romanul crestin, de dragoste: āQvo Vadisā a lui Sienkiewicz. Am criticat mutenia din Biserica vis a vis de fiorul dragostei si a raspunsurilor total neadecvate ale celor ce trebuiau sa fie Luminofori si sunt Intunecatoriā¦..adica teologilor, preotilorā¦formatorilor de caractere. Se vin in general cu stereotipii si canoane aplicate aiuristic si din plictis, nimic concret, pe limbajul si forma tinerilor de azi. Nu ami stim sa aplicam invataturile sfinte in dinamica de azi, de aici si multimea de probleme si deziluzii ale tinerilor care incearca cu degetul marea vietii. Am concluzionat: āAcest nod marinaresc, al lui Gordius (āGordianā) nu se poate dezlega decat prin iubire, fara mijloace conventionale! Trebuie sa vorbim fara retinere, curat, adevarat, tinerilor despre iubire, Biserica inca nu e numai in ceruri, e si pe pamant si trebuie sa raspunda nu la ce vrea ea (am scris intentionat cu litera mica, deoarece ma refer la administratia ei, acra si seaca) ci la ce a fost menita. Ea traieste in cetate nu pe pustiu si trebuie a da raspuns adecvat āstintei de a conduce maseleā, adica politicii, si iubirii de orice fel, fara frustrari si angoaseā. Pacat ca nu se intelege la timp, nu ar mai fi atatea lamentari ca nu vin tinerii in Biserica, ca suntem primii la vort, ca, cuplurile se despart asa usorā¦etcā¦.. In urma acestui articol de bun simt, cred, o ploaie de injurii au curs ca niste noroaieā¦nu e ste vorba ca nu as stii cum sa trec de ele, doar am ācizmele de cauciucā ale bunului simt si cat de cat ācocoasa sufleteascaā batatorita de astfel de raspunsuri sleapede ca si sufletele care le varsa, darā¦ma doare ca uneori vin din partea celor care se mai si roagaā¦cu toate tacamurile de icoase, irmoase, axioaneā¦.dar d eimpropriatā¦.dehā¦..e greu! Am primit in articulari in genul cercetarilor cu batul la fund a lui Cohelioā¦desi, cred ca nu meritamā¦si nu numai eu cred in subiectivismul meu (oare maie ste ceva in afara de subiectiv?). Fiti pe pace, nu voi ma veti judeca si nici altcineva dintre criticii mei cerberi. Ce multumire este faptul ca nu aveti influenta decat la cei ca voi!!! Printre alte articlole, care nu le mai pomenesc aici a fost si: āExtraterestrii si (in) Bisericaā, in care am incercat, voi hotarati daca am reusit sa trec de la bataliile pentru alte civilizatii de prin universal acesta (ne-negate de hristos, dar nici confirmate explicit) la cei mai apropiatiā¦din Biserica. Si cine adica-lea sunt acestia din trupul Domnului? Toti cei care vor sa fie cum trebuie sa fieā¦..si nu isi pleaca genunchiul lui Baal, acesta fiind orice forma, organizatie, persoana (as fi preferat sa-i zic individ!) din orice parteā¦Episcopie, Prefectura, partidā¦.etc. Aici am primit āpalmeā zicandu-mi-se :āCum ai cutezat tu sa vorbesti despre personalitati, ca..Pr. Nicolaie Steinhardt, Pr Staniloaie, etcā¦la pertuā? Pai, daca va simtiti apropiati, intimi chair cu ei, prin acelasi Duh care va ispira, cred ca nu numai ca nu s-ar fi suparat acestia, ci ar fi creat o anumita stare, proprie numia pritenilor si celor ce se iubesc in Hristos domnulā¦dar de unde sa gustati voi acestea, prea-acrilor? Am vorbit acolo sid espre neghioaba slugarnicie confundata cu smerenia, despre demnitate umana, dar nu mandrie, despre diferenta de ioertare si uitareā¦care num erg mereu si obligatoriu impreunaā¦.e clarā¦.ca intr-o lume cocosata, āscandalizeziā cu acestea! Dar cine a avut minte si inima de inteles a inteles! As vrea sa va mai zic cate ceva, dar cred ca deja ati oboist (unii) chiar si cu cititul in diagonal ape acre il facetiā¦.asa ca inchei, asteptand incontinuare, parerile, ideile, laudele, injuriileā¦caci asta va vor definii! Acelasi pentru cei care ma stiu, Oricine pentru altii, Pr Iulian Gavriluta |
index
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy