agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-12-09 | [This text should be read in romana] |
S-a luminat de ziuă,in sfârșit,că deja patul mă sufoca.Aceași îmbacseală îmi inundă nările.Pun ibricul să fac un ceai,simt că mi s-a uscat gura de atâta somn.In oglindă aceeși față șifonată,uscată de prea mult plictis.Într-o zi am să mă hotărăsc să nu mă mai uit în oglinda asta,mă obosește.
Am o idee de-un vernil puternic.Gândesc că ar fi bine de-aș avea în cale un pui de liliac,de ar fi noapte,sau mai bine lasa,că deja trebuie să intru în casă să văd ce e cu ușa,că azi-noapte scârțâia și poate că s-a stricat,nu știu sigur,dar,am să verific.Vopseaua are și ea nevoie de unpic de retușare. Mă îndrept spre ușă,dar e foarte devreme.Cine o fi la ora asta?Sus,de pe dulap,iar sună ceasul ruginit.Brusc bolta măreață se deschide-n fața mea, căci a sunat clopotul, lung,pretențios.Fac o plecăciune. -Mărite domn,a mea este plăcerea să te primesc în sânul casei mele.De binevoiești să ma crezi că tare ți-am dus dorul.Cum mai e cu turcii?știu că ai multe de făcut,sunt grele bătăliile,dar nu te întrista,știu că vei câștiga. Mă uit în camera mică,spre geam,nu se mai vede lumina,iar a adormit pe pervaz Manole și biserica nu-i gata,iar o să-l certe vodă,dar vai!se arde ibricul,a scăzut toată apa.Se aud bătăi în ușă,sunt puternice dar nu insistente.Simt că mă ia cu dureri de cap.Să deschid oare?Să nu deschid?Dacă e apa?sau gazul?Cu ce să plătesc?Nu!acum nu e momentul,sau mai bine...hai,că devine insistent. Deschid legăturile de smarald și poarta se mișcă lin,falnică,precum poarta de la castelul împăratului verde.In prag,e mai mândru ca niciodată Harap-Alb. -dragul meu,bine ai venit!dar ce vânt te aduce pe aici?aaa,s-au aliat spânul și împăratul verde împotriva ta?!Hai intră linistit,aici nu te vor găsi.Uite,ia loc acolo lângă Ștefan cel Mare. Ah!zgomotul unei cești pe care am scăpat-o pe jos,mi-aduce iar totul în minte. -vai!dar ce mă fac domnule?mai amânați-mă puțin că mâine,poimâine,voi avea cu ce plăti. Se ridică și dă să plece.Iese pe ușă și-i spun la revedere! Am știut eu că nu trebuia să deschid,dar dacă totuși nu era de la apă și era cineva important?Așa-mi trebuie dacă nu mi-am pus vizor,dar asta la următorul salar,că așa nu se mai poate.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy