agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-05-31 | [This text should be read in romana] |
Eu nu l-am cunoscut pe a lu' Butirez.
Socru-meu, da. Și mi-a spus povestea: Era un om sărac. Umbla neras și părea murdar. Crescuse o fată de suflet, Care s-a măritat și l-a lăsat singur. Nici nu se știa din ce trăia. Dar era viu și umbla. Prin sat și pe la biserică. Trăia într-o casă de paiantă Cu o cameră, Cu lut pe jos. Avea un pat de scânduri, Pe 4 pari înfipți în pământ. Dormea pe o saltea de paie. Acum creștea vreo 2-3 porci. "-Mă, a lu' Butirez, nu te plictisești Singur, mă? -Nu, mă, Vasile, că mie îmi vin cântecele." Așa a rămas vorba în sat- "De singurătate, îmi vin cântecele Ca lu' a lu' Butirez" "-Și ce-a mai zis?" "Auzi, n-ai 100 de lei, că mă duc la biserică Și ți-i dau când mă întorc? -Da' ce-ți trebuie mă, bani, Că doar nu te duci la cârciumă? -Nu, mă, că nu pun strop de băutură în gură. Da' altfel cântă omu' în coru' bisericii Când știe că are un ban în buzunar." Când a venit fata să-l ia lângă ea la oraș A intrat în casă, a luat salteaua Și a aruncat-o la porci. Apoi a plecat la fântână să aducă o găleată de apă Și când s-a întors,ce să vadă? Umblau porcii cu sutele în gură. Se albăstrise curtea mai rău decât Trezoreria de stat. "-Ei, ce zici, mă, Vasile?"- M-a întrebat socru-meu, că pe mine Tot Vasile mă cheamă. Apoi a plecat cu tot cu întrebare Lângă soacră-mea, Lucreția Dumnezeu să-i ierte!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy