agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2003-02-14 | [This text should be read in romana] |
- divinitatea cea mai veche (Platon)
- cauza lumii (Mahabharata) - arhitectul universal (Hesiod) S-a spus ca tot ceea ce noi cunoastem despre iubire s-ar datora poetilor . Nu este si parerea mea , dar aceasta idee cuprinde un adevar ascuns : nu se poate vorbi rational despre iubire ( ar fi doar analiza la rece a unui concept si nu a unei realitati ). Astfel nu voi face greseala sa incerc o definitie ( care ar tine tot de concept ). Din acest punct de vedere , Cioran avea dreptate : in viata , filosofia nu ne poate ajuta la nimic . Paraseste orice carte si incearca sa traiesti ! Stii tu , socotelile din carte se schimba atunci cand intri in cotidian ( desi pentru a trai in el , avem nevoie de exemplaritatea cartii ). Omul e visul unei aventuri . Uita orice citat si asculta-ti inima ! Bataile inimii imi vin din afara , imi sunt impuse . Inima nu mai este un organ al meu , lucreaza pentru altul , imi pustieste intregul corp . Bataile ei au alt sens , alta directie , alt tel . Iar toate acestea nu sunt ale mele . Simt ca trupul se rascoala impotriva mea . Daca refuz sa-l urmez , oare voi mai putea exista ? TALITA KUMI ! Viata este o revelatie mistica . Oare cine este fiinta din fata mea ? Pot sa-i ghicesc zambetul , pot sa-i miros dragostea si totusi ... mi-e frica : daca e altfel de cum percep eu ? De unde atata ardoare in incercarea mea de a cauta suferinta , de a cauta cu orice pret paroxismul durerii , de a ma pierde in tenebrele unei rationalitati care imi este dusmana ? Ratiunea coboara sufletul din urcusul sau spre fericire . Viata nu este intrebare , viata este raspuns , este usoara ca un fulg ,deoarece nu intrece un joc de copil . Semnul indoielii trebuie smuls de pe fruntile noastre . Dragostea trebuie sa fie un foc care sa-ti sufoce orice alta alternativa . O iubire , daca nu este totala , nu mai poate fi numita astfel . Iar acolo unde ea nu exista , nu este nici viata . Viata inseamna incredere , iar increderea presupune renuntarea la egoism , la instinctul primar al conservarii de sine . Dumnezeu este Dumnezeu pentru ca S-a daruit pe Sine din iubire pentru oameni . Noi nu trebuie sa renuntam decat la cateva clipe . Speranta e liniste , plutire . Credinta in celalalt satura orice alta trebuinta . Iubirea este betie , este nebunie si copilarie tocmai fiindca e singurul mod in care lumea poate lupta impotriva plictiselii unei vieti lipsite de orice interes . Nici dragostea nu e simpla . E complexa si complicata . De aceea , ea apartine in special omului . Insa e trasatura umana situata cel mai aproape de divin . Iubirea innobileaza fiinta , iubitul divinizeaza iubita . Absolutul apare atunci accesibil , doar sa intinzi mana . Daca te-ai plictisit , imi cer scuze . Consider ca lucrurile banale trebuie repetate cel mai des . Iubeste mult si fii fericit !
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy