agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-06-25 | [This text should be read in romana] |
M-am supărat pe lunga întoarcere la umbre
Așa, în noaptea caldă ca un bătrân ursuz Ce a-nțeles din vreme iubirile deșarte Și a trecut cu-n zâmbet peste tăcerea lor Bolnavă amintire! Lăsând culori celeste Să muște din lumină – poftind neînțeles Câte un înger pentru colecțiile de-o vară Ce poate fi în urmă schimbat pe altceva Fie că e o ființă ori un obiect din casă Ce le aduce-n minte orgoliul împietrit Fie că e o artă – edenizată-n pragul Vreunui mileniu bolnav de tragicul sfârșit Da, le-am iubit! E vina ce-o port în astă seară Jucându-mă cu versul nebun si plictisit De-atâtea vorbe sterpe, de-atâția ochi șăgalnici Și de tăceri, de scuze, de-orgolii de copii Bolnavă amintire! Spuneam, zâmbind ușor Chiar supărat pe lunga întoarcere la umbre Cu gândul, vezi, la ploaia din dimineți albastre Când alergam… din suflet smulgând câte un vers Așa de crud, în sânge, să îl ofer în taină Călcând grăbit pe îngeri, certat cu Dumnezeu În schimbul unui zâmbet abreviat în pripă Cu două puncte negre și-o paranteză rea Îngenuncheam minciunii, vrăjit fără-ndoială Și adoram nesațul otrăvii din pahar În jocul unei muze tăiam cu jurăminte Câte un ceas din iadul întoarcerii-napoi Ori desenam răspunsuri vrăjit de întrebarea În care-o vânătoare certa pe-altcineva Căzându-i pradă astfel în plasa de cuvinte Cu înțelesuri multe dar fără rost ades Dar vinovat în toate ca fluturele nopții Ce-și arde, vezi, aripa dorind o ne-nțeleasă Lumină, ce străină, îi este de prisos Din lumea lui, fugarul, s-a ridicat prea sus? …și nici n-am scris cinci strofe în metrul plictisit… Vorbind despre iubire? Ori numai de orgolii De valuri sparte-n noapte să nu mai amintesc Resuscitând destinul nebunelor contraste Pentru o seară - ajunge… un zâmbet curativ Un tratament psihozei iubirilor deșarte În care doar greșeala este un act legal Când sufletul se cere a fi tăiat bucăți Știind toate acestea îmi place nebunia Și-a ne-sfârși în cercuri cuminți câte un vers Așa de crud, în sânge, să îl ofer în taină Călcând grăbit pe îngeri, certat cu Dumnezeu…
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy