agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1256 .



Viciul cifrelor
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Astian ]

2005-08-09  |     | 



In acea zi, asfintitul parea sa-si etaleze frumusetea intr-un stil de gala. Priveam sfarsitul episodului cand, pierdut prin degradeuri am auzit vocea crainicului care anunta ora 21:00. In acel moment, gandurile pacifiste si dialogul cu astrul galben au fost intrerupte. Ca si cum vocea ar fi anuntat un lucru neadevarat, incercam sa neg cele auzite. Pur si simplu nu vedeam o legatura intre cifrele rostite si momentul zilei ce se vroia remarcat. In mintea mea au inceput sa curga in cascada intrebari fara raspuns. De ce i se atribuie acestui moment, ca un nume, o grupare de cifre? De cand e conventia asta cruda? Cifra e ceva exact, asfintitul e o nuanta-se resping ca doi magneti cu aceiasi polaritate. In trecut se spunea ca soarele e de trei sau patru sulite pe cer. Azi a ramas doar cifra. Nimic poetic, nimic natural. De ce sa nu spunem: e momentul in care soarele se aseamana unui mar rosu iar cerul pare sa fie un servetel albastru ce-l acopera ?
Inca nici nu stim sa numaram pe degetele de la o mana, cand, abia nascuti, ne sunt puse in traista niste cifre. Si spunem mandri: m-am nascut pe data de 9 a lui 09, intamplat in 1999. De ce sa nu spunem: m-am nascut in ziua in care furtuna mi-a anuntat aparitia iar ca insemn a traznit in stejarul batran din fata casei. In locul lui, alt stejar a fost sadit, crescand in ritm cu mine. El poate sa iti spuna cat timp a trecut de atunci, cat frig si cat inghet a mai zgribulit natura.
Doi prieteni de o viata isi spun: nu ne-am vazut de 2 ani. Nu suna mai placut: de cand nu te-am vazut am iubit si am trait deziluzia unei increderi irosite ?
Pe marginea drumului ne-am obisnuit sa vedem cand si cand borne kilometrice cu inscriptii
bilingve: Baia Mare 85 km. Ar fi imposibil oare sa scrie: "pana la Baia Mare poti cunoaste trecutul unui tovaras de drum necunoscut in mers perpedes" ?. Insa si vopseaua se da in schimbul unor bancnote incifrate.
Oamenii, in respectul si devotamentul lor pentru cifre le-au creat un cult,numit MATEMATICA. Matematica exista doar teoretic fiind un ansamblu de idei reglementate. As putea asocia matematica cu...o sfera, insa pentru ca este inca in santier, o voi asemana unei piramide. La intrare stau de straja de o parte si de cealalta Mama Teorema si Tatal Infinit. Patrunsi in micul univers suntem ghidati de semnul intrebarii. Fiecare pas necesita atentie, altfel problema ar putea sa ia intorsaturi neobisnuite. Daca am respecta in totalitate regulile, probabil am ajunge la iesire unde, bineinteles scrie EVRIKA !
Probabil expansiunea matematicii in ultima perioada este un factor influent in psihologia omului, fiind o stiinta a cantitatii si nu a calitatii precum arta.
Pentru mine, matematica are utilitatea unei damigene sparte, iar aparitia unei noi formule nu-mi prezinta interes, precum nu-mi prezinta interes nici compozitia dineului sefului de stat.
De laudat este masura celor ce se ocupa de educatia celor mai fragili, mai neinitiati in viata, si anume introducerea calificativelor.Incercand sa nu fac politica, mentionez faptul ca meritele celui format pot fi rasplatite si altfel decat teoretic.
Pretuind comunicarea directa, mi-ar parea rau ca limbajul verbal si scris sa fie inlocuit cu ...combinatii de 1 si 0.
Nu stiu cat a ajutat societatea acest text, insa stiu ca daca as putea, l-as pedepsi pe cel ce a inventat cifrele, obligandu-l sa numere din 11479 in 47661 pana la...infinit.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!