agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2013-12-26 | [This text should be read in romana] |
– Acasă ești, Ghiță?
– Acasă, un’ să fiu dacă-È›i răspund? Fă-te-ncoa, Ioane. Ia niÈ™te pastramă, să meargă la È›uică. – Atunci, hai noroc, Ghiță! De prună-i? – De prună-i, Ioane. Prune din prunul nostru. Adică, din prunul tău, că e pe partea ta de gard. Și bâtu-tău l-a pus, se corectează Ghiță. – Măi, Ghiță, pentru prunul ăsta am venit. Vreau să-l tai, face Ion, încurcat. – Taie-l, Ioane. Cum ziceam, prunul tău, faci ce vrei cu el, aprobă Ghiță. Ce zici de pastramă? – Bună, nimic de zis. Prunul meu, dar juma’ din prune cad la tine. – Corect. Din alea am făcut È›uica asta. Faină, nu? zice Ghiță. Hai noroc! – Noroc, Ghiță! Aia-i, că a ta iese mai bună ca a mea. Măcar că-s prune din acelaÈ™i prun, gândeÈ™te Ion cu voce tare. – Ba, mie, când bem la tine, mi se pare că a ta-i mai bună. Are ea un nu È™tiu ce... Parcă È™i la culoare... E mai închisă la culoare, e mai altfel..., îl contrazice Ghiță. Poate că e ca zicala aia cu găinile: ale tale fac ouă mai mari. Sigur că fac ouă mai mari, că doar stau mai mult prin curtea mea... – Hai să nu ne certăm, dă înapoi Ion. Nu ne-am certat noi nici pe ViÈ›a. Și mie îmi plăcea ViÈ›a, da’ ai vrut s-o iei tu, ai luat-o. Cu tine se potriveÈ™te mai bine: amândoi blonzi. Stau È™i mă întreb, măi Ghiță, de ce Vasilică al vostru e negru la păr ca tăciunele? – Adică, negru aÈ™a, ca tine, măi Ioane? Ca tine È™i ca Marieta, că È™i ea e brunetă bine, nu? face Ghiță. Adică tu te miri că noi suntem blonzi È™i Vasilică al meu e brunet, da’ nu te miri că Mircică al vostru e blond ca spicul de grâu iar voi, tu È™i nevastă-ta, sunteÈ›i la păr ca tăciunele porumbului? Bravo, Ioane! – Stai, Ghiță, stai să nu le încurcăm, îl potoleÈ™te Ion. Să stăm È™i să ne gândim. Èšuica mea e mai închisă la culoare. Eu È™i cu Marieta suntem mai bruneÈ›i. O fi de la soare, că pe partea noastră bate mai mult. Cum rămâne atunci cu Mircică, el de ce a ieÈ™it blonziu? – O fi de la butoi, Ioane. Tu în ce o È›ii? – ÃŽn butoi de stejar, răspunde Ion. – Păi asta-i, stejarul bagă multă culoare, îl lămureÈ™te Ghiță. Eu o È›in în butoi de dud, ăla o îngălbeneÈ™te mai puÈ›in. S-ar face coniac dacă aÈ™ È›ine-o vreo doi-trei ani! – Ce s-o È›ii doi ani? Să dormi doi ani cu duÈ™manul în casă? – Corect, Ioane. Și dacă vine asteroidul ăla, cum s-aude, să rămână È›uica? Èšuica mea! Hai noroc! Din prunul tău, hâc... Da’ ziceai că-l tai... – Ghiță, io o să mă mai gândesc. Mai vin pe la tine, să mă mai sfătuiesc. Că omul deÈ™tept aÈ™a face: se sfătuieÈ™te chiar È™i cu un prost. – Adică eu sunt prost, Ioane? – Nu Ghiță, cum să fii tu prost? Nu m-ai lămurit tu cum e cu butoiu’? Butoiu’ contează. N-am înÈ›eles io prea bine, că m-a cam luat de nas È›uica asta a ta din prunele noastre. Da’ mi-a plăcut cum ai vorbit. Bună sau rea, lucrurile trebuie să aibă o explicaÈ›ie. Hai noroc! – Vasăzică nu-l tai, nu? – Nu-l tai, acuma, Ghiță. Nu ziceai că poate vine asteroidu’? Păi la ce să mă mai muncesc să-l iau la topor? Ne pune ăla la pământ pe toÈ›i, nu? A, era să uit: uite niÈ™te acadele. Pentru Vasilică al tău.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy