agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2017-07-18 | [This text should be read in romana] |
Pentru costruirea podului au zis că e bine să se folosească mână de lucru locală. Pe Mărin, puțin la minte, când au văzut cum aleargă cu câte doi saci de ciment pe umeri, l-au ales din prima...I se da de făcut muncile cele mai grele. Era conștiincios și docil și... tăcut de parcă ai fi avut în față înțelepciunea întruchipată... Însă în momentele de odihnă, când se băgau la umbră, cu greu făcea față glumelor nesărate ale colegilor:
-Mărin-ciugulin care s-a c...t în trin... -Lasă-l mă Oltene că te vede Dumnezeu... Mărin avea È™i alte griji: -Nea Cotică, tanti Foico, unde mai e mă pomană? -Departe, mă, Mărine, ăhă, la capu’ satului... -Unde mă, unde, acolo? Ãăă... -Da, mă...Te duci È™i le spui că te-am trimis eu... Mai era ceva care chiar îi înmuia inima, saracu’: Era mare iubitor de muzică...Și cum un coleg își adusese acordeonul pe È™antier, când aveau răgaz o dădeau pe cultură... Știa un cântec al lui: Spune mândro-adevărat Mai ai un gagic în sat Pe Mărin la Izbășesti Mănache din CochineÈ™ti... Vara era pe sfârÈ™ite. Podul încet-încet prindea contur, lucrătorii câștigau È™i ei un ban în uÈ™a casei, cum s-ar zice, toată lumea mulÈ›umită... Conflictul dintre Olteanu È™i Mărin se ascuÈ›ise rău detot... De vreo două ori abia i-au despărÈ›it... ÃŽntr-o pauză erau lungiÈ›i care pe unde... Mărin, cam de- a curmeziÈ™ul... -Ciuguline, dă-te bă dracu’ din drum... Și... buf, Olteanu, cu bocancul în burta celui adormit... Se scoală ăsta din somn, bezmetic, pune mâna pe o coadă de lopată...Pac la oul piciorului, trosc È™i pe partea cealaltă È™i tot aÈ™a, ploaie de lovituri... Din primul moment cel lovit fu la pământ...Urlete de durere... Au sărit să-l oprească... Mărin, puternic ca un bivol se scutura de ei ca de furnici... Loviturile, mai aprige, au început să urce spre genunchi...Olteanu agoniza dar cum să-l scoÈ›i din mâinile nebunului... Atunci s-a auzit acordeonul si vocea ăluia, răguÈ™ită: Spune mândro-adevărat Mai ai un gagic... Ca printr-o minune Mărin lăsă coada de lopată, se È™terse de transpiraÈ›ie cu mâneca È™i, în timp ce se da lângă cel cu muzica zise cu năduf: -CăluÈ™, de, Otene, căluÈ™, de...
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy