agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2018-11-20 | [This text should be read in romana] | Submited by miron stefan
Deși sunt mort de mult, am primit o convocare să mă prezint la armată. Nu mică mi-a fost mirarea și, în ciuda stuporii pe care am stârnit-o pe stradă, m-am înfățișat la comandamentul districtual.
- ScuzaÈ›i-mă, am clănțănit eu din dinÈ›i È™i mi-am scuturat praful de oase de pe picioare, trebuie să se fi strecurat vreo eroare. Am decedat deja în 1797 pe vremea Marii RevoluÈ›ii – din cauze naturale, oricât de ciudat ar părea, sufocat cu un os de curcan. Și acum ar trebui să prestez serviciul militar? Nu-i o contradicÈ›ie în termeni? Sergentul-major m-a privit suspicios. - Marea revoluÈ›ie? Da’ ce, îmi eÈ™ti comunist? - ScuzaÈ›i-mă, dar tocmai că nu sunt. Ci am fost... - Lasă calambururile. EÈ™ti anarhist. Negi statul pe care trebuie să-l aperi. - Domnule sergent-major, când tu însuÈ›i eÈ™ti negat, nu mai ai energia È™i timpul să-i negi pe alÈ›ii. Sergent-majorul s-a încruntat. - Destul! Mi-a ajuns cu filosofia. Ai uitat de orice respect pentru istorie È™i rang. Ia-te de cei subordonaÈ›i. Data naÈ™terii? - 1747. - Anul 1747? Omule, asta-nseamnă că È›ii de ultimul contingent de rezerviÈ™ti. Anul nu prea ne preocupă. Vai, da îngust È›i-e coÈ™ul pieptului! Mai ai de menÈ›ionat vreun defect fizic? - Putrezirea oaselor! am È›ipat eu È™i am lăsat să curgă din coastele mele praf galben. - La urma urmei, arăți puÈ›in cam subalimentat. PoÈ›i pleca. Până la noi ordine. M-am împiedicat pe scări È™i aproape că am căzut peste un locotenent tinerel pe care l-am salutat milităreÈ™te, căci aÈ™a-s regulile într-un comandament. I-am văzut obrajii tineri, ochii strălucitori, mersul sprinten È™i înainte să mă pot opri, m-am năpustit la pieptul lui È™i am plâns fără lacrimi. - Frate, am exclamat eu, È™i tu va trebui să mori ca È™i mine. Fie-È›i milă de mine È™i dă-mi înapoi niÈ™te sânge. ÃŽnăuntru, sergentu-È›i major tună regulamente. Pune-mi carne pe coaste È™i o să mă las cu plăcere în cătarea mitralierei, fie È™i de o mie de ori. Să respir măcar o secundă! PriveÈ™te, nu mai am plămâni, nu mai trăiesc de atâta vreme! Locotenentul s-a desprins brusc de mine È™i È™i-a lipit monoclul de ochiul drept. - EÈ™ti beat, de tutuieÈ™ti un ofiÈ›er prusac? Trei zile de arest! A făcut semn unei ordonanÈ›e. Am sărit iute treptele È™i am grăbit pasul spre cimitir unde, obosit de întâmplările zilei È™i fără chef de arest, m-am întins în sicriu È™i am tras capacul peste mine. N-au decât să mă caute. O să aibă de furcă să mă găsească. PoÈ™tasul care È™tie numărul sicriului meu nu mă va trăda, căci pentru fiecare recomandată îi voi da, mort-copt, un bacÈ™iÈ™ frumuÈ™el.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy