agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-02-14 | [This text should be read in romana] |
Cu totii suntem niste zei. Niste bieti demiurgi, osanditi sa domneasca peste aceste universuri umpulte de goliciune… Stateam deunazi si ma-ntrebam: mai merita sa narui? Raspunsul s-a rostogolit spre mine din genuni, stropindu-ma cu fier topit: nu am de ce sa mestec jarul timpului doar pentru putina eternitate. Aplecandu-ma, Soarele imi cazu din buzunar. Beteag fiind, m-am sprijinit in toiagul lumii si ostenit, am zabovit un mileniu pe pasunea inverzita a vitejiei. Am auzit aplauze si m-am trezit, surprins , vazand o ceata de copii. Dezmeticindu-ma, am inteles: omenirea…
Ce caut eu in acest zid? Nu vreau sa fiu doar o caramida! Voi zamisli vulcani si-i voi sorbi insetat de lava! Ma voi preface in corabie si voi naviga trufas pe oceanele voastre…. Ha, ha, ha!! Va voi fi faraon, mirsavi viermi scaldati in neputinta. Caci m-au ajuns vechile cuvinte: Ti se mai par oamenii omizi? Inca te mai crezi copac? Atat de mult in atat de putin! E parca insusi cerul . Trist, sifonat, zacea uitat intr-un ungher dintr-un bordei sperand ca va putea din nou sa acopere. Sarman batran! Esti doar o biata sopirla, ce nu mai stie pentru ce respira. Cazut in mrejele propriei vanitati, te-ai poticnit in pietricelele de pe marginea drumului. De aceea va spun, inchideti servieta compatimirii. E de mult plina cu aurul inlacrimat, dar stralucitor al vietilor voastre. Fiti grauri. Ghiersul vostru sa-l mangaie pe profan cat si pe apologet Daruiti mahnirea si uitati ca ati semanat copaci plangatori.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy