agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-09-30 | [This text should be read in romana] |
POVESTEA UNEI FRUNZE
Era sfậrÈ™itul lui august. Vara se termina. Frunza era tare mậndră. Atinsese culmea maturității. Era imensă, ca o palmă de uriaÈ™, verde inchis, ca un lac la asfinÈ›itul soarelui. Se simÈ›ea frumoasă. Se oglindea în fiecare dimineață într- o picătura de rouă È™i-i plăcea ce vedea. Privea pămậntul de sus, cu mândrie. De cậtăva vreme avea o grijă in plus. Se considera umbrelă protectoare pentru ciorchinele de struguri care răsărise sub ea. Cậnd crescuse acesta aÈ™a de mult È™i, mai ales, cậnd căpătase nuanÈ›a aceea de prună vậnătă, nici ea nu putea răspunde. In fiecare dimineață constata cu uimire încă o schimbare la micuÈ›ul ciorchine. Culoarea se accentua, bobiÈ›ele creÈ™teau ca din apă È™i căpăta mereu mai multă vigoare. Fiind îinsă atật de absorbită de uimire pentru micul ciorchine, biata frunză uita să mai constate propriile-i modificări. Dar pe la apusul soarelui, cậnd razele acestuia îi încălzeau blajin palma, frunzei i se păru ca-È™i vede pe margine niÈ™te reflexe arămii. In acea clipă È™tiu că începuse sfậrÈ™itul. Murea puÈ›in cậte puÈ›in. CerÈ™ea prelungirea agoniei de la toată lumea din jur. Insă oamenii nu o înÈ›elegeau. Găseau chiar puterea de a o admira. Era, într-adevăr, frumoasă. Aramie, cu nuante de foc È™i ardea ca o flacără, consumậndu-È™i ultimele clipe de viață. - Ce mă fac? Gậndea ea. Oare trebuie să iau vitamine? Simt că-mi slăbesc puterile. Și uite ce galbenă sunt! Și veni toamna. Și ploaia. Frunza constată cu tristeÈ›e că e atật de slabită încật picăturile de ploaie o zdrobesc. Nu-i mai putea servi drept umbrelă micului ciorchine. Acesta crescuse într-atật încật frunza îi devenise, oricum, o umbrelă ne]ncăpătoare. Ba parcă-i era chiar povar. - Ar trebui să facă ceva! Gandea ciorchinele. Ea nu vede că se stinge ? Sau, poate e randul meu să am grijă de ea ? Si in fiecare zi ciorchinele incerca sa se apropie de biata frunza, să o sprijine de spinarea lui masivă. Pană intr-o seară cand, din prea mult zel, strugurele reusi să o desprindă de tot de pe vită. Biata frunză simti că lesină. Se trezi purtată usor de vant prin aer. Trecu pe langă ciorchinele ocrotitor si-l atinse cu o falfaire. - Adio, puiul meu ! Eu voi zbura putin ! A fost ultimul gand al frunzei. A căzut pe cărare asteptandu-si sfarsitul. Dar, spre surprinderea ei, o manută de copil o ridică spre soare. - Ce frunză frumoasă! Exclamă micuta Bi. Am să o desenez si o voi pune apoi la păstrare, in cărticica mea de pvesti. Auzind vorbele fetitei, frunza inăltă in gand o rugăciune de multumire lui Dumnezeu, care nu a lăsat-o să moară.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy