agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2002-10-18 | [This text should be read in romana] |
-Nu mai cred in timp...nu-l mai masor demult...
-Demult?! ziceai ca nu-l mai masori! -E tarziu acum, cred ca e ora..... -...ziceai ca n-ai ora, n-ai timp! -Oo, ce l-as lega la gura sa nu-mi mai raspunda atat!Oricum....nu stiu ce e, dar stau pe geam si privesc. -Unde? -La geamuri intunecate, obloane inchise, porti incuiate. Cand am deschis geamul, mi-a intrat si-n camera noaptea, acum e mai putina... -Mai putina?! E infinita, vorbesti prostii! -Nimeni...strada pustie, vant pustiu, gand pustiu...Suierat de tren se-aude-n noaptea plina de suspiciuni...Suna a jale, a despartire. A ramas bun?Sau poate rau... -De ce rau? -Asa! ca-i noapte, vant, jale....Miros de lacrimi si intuneric...Privesc pe geam... -Iar? -Cum iar?! n-am plectat! -Pe cine vezi? -Pe nimeni, asa se numeste. Si mai simt pe cineva...care ma priveste de-atunci... -De-atunci?! Spuneai ca nu-l mai masori... -Dar nici tu nu-mi mai masura cuvintele! -...si ma priveste, dar nu stiu din ce parte....din dreapta, din stanga, din pamant ori... din cer, poate chiar din mine... -Poate-i vantul! -Eee, taci! El e ocupat! -Da? Si ce face? -Pai, ce sa faca...piaptana copacii si.... -Si mai ce? -Impleteste gandurile mele...negre. -Negre?! -Da, negre...,ca-i noapte. -Si ziua ai ganduri albe? -Nu..., dar ia taci odata! latrat de caine in departare sau...poate om? Si oamenii stiu latra,chiar mai bine! Sun-a agonie...poate-adorm in geam si...nu ma mai trezesc... -Te trezesc eu! -Taci odata, iar te-ai trezit? Lasa-ma...Ce crud e verdele, ce adanca-i noaptea! Mai cruda si mai adanca decat durerea? Stelele...cred ca le-a batut vantul... -Cum te-a batut pe tine Dumnezeu? -Taci, nu-mi aminti! Aud o bubuitura-n poarta...si inca una, doua....trei! Poate...cine-stie...?! -Pai, nu ziceai ca-i noapte? -Mai bine dormi! -O aud deschizandu-se, scartaind... -Poate-i poarta intarii in sufletul tau! -Aa, nu! Am avut eu grija! m-a invatat Iona sa-mi pun o gratie la poarta intrarii in suflet... -Si...?! -Si am pus! -Dar s-a intrat pana la urma pe poarta aia in care se tot batea? -Nu..., a sarit peste... -Peste?! -Da, era vantul...
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy