agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2021-01-07 | [This text should be read in romana] |
la nașterea ta, te-ai îmbrăcat în zăpadă, copile
de 4 ianuarie născut în ziua primei ninsori la intersecția dintre milenii ai așteptări ca apa să se îmbine cu sângele viu, ca Degețica să se întoarcă în fiecare iarnă, la tine, târziu, la fel de mică, la fel de gingașă, la fel de duioasă, Flu, Flu...unde zbori?, îmi spuneai zilnic povestea de tine aleasă. copile, în ochiul timpului, iarna asta impară cu mască pe nas a deschis alt an, a deschis alt deceniu, trist, în stil de coronas și tu, tu te cauti printre străini, copile al mileniului trei , cum ai uitat de Darul_lui_Dumnezeu_ce_Învinge? cum ai uitat de Vesta, fiica lui Cronos_ și_ Rheea? tu îmi scrii mesaje, gânduri înțelese doar de tine tu îmi scrii amenzi, amenzi pentru iubire necondiționată și apoi exclami: „lasa-mă să mă risipesc, mami, ce? doar inima e abandonată nu-i treaba ta, mami, ce mă face pe mine fericit! că luptele se poartă în interior? e doar citat răstălmăcit... nu cred în interdicții eu am alte valori și vreau să călătoresc fără busolă fără scuturi fără rezerve să pășesc prin timp să îmi simți tălpile pe gât, unghiile-n inimă mami, tu nu mă poți feri de lume nu mă poți feri de cei ce nu știu diferența între a face ce vor și a face ceea ce trebuie, de cei fără sens, de cei fără direcție, de cei fără valoare, tu doar poți să îmi recunoști fiecare risipire după liniile cerului lăsate de moșii-strămoșii sângelui meu, dincolo de alegeri, de gânduri, de vise și visuri, de speranțe.” Copile de 4 ianuarie născut nu –ți irosi primăvara vieții lasă-ți dinlăuntrul tău frumos și nu ucide dăruiri lasă-i și pietrei răbdătoare dreptul de a râde, de a fi, dincolo de marginea vremii, de neînțelesuri, dincolo de tăceri, de zidul unor generații, există o coaja ruptă a speranței pe care scrie: Felix dies natalis, puer natus est 4 ianuarie și cât de mult te iubesc, copilul meu!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy