agonia
english

v3
 

Agonia.Net | Policy | Mission Contact | Participate
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special

Poezii Rom穗esti - Romanian Poetry

poezii


 


Texts by the same author


Translations of this text
0

 Members comments


print e-mail
Views: 3204 .



Descarcerトビi
personals [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
by [ingergri ]

2007-08-20  | [This text should be read in romana]    | 



- De unde vii? m-a テョntrebat Satana privindu-mト pe deasupra ochelarilor
- De la cutreierarea pトノテ「ntului ネ冓 de la plimbarea care am fトツut-o pe el, i-am rトピpuns
- De ce nu-ネ嬖 aネ册zi ideile テョntr-o structurト unitarト, テョntr-o carte cu introducere, cuprins ネ冓 テョncheiere?
- Pentru cト atunci aネ naネ冲e o doctrinト. Iar doctrinele, scumpul meu prieten, sunt pトフate de sテ「nge, aネ兮 cum bine ネ冲ii ... ネ亙 apoi lumea e plinト de creaturi care trトナesc doar pentru a mテ「nji Poezia cu sテ「nge.
Mama mea a ales sテ「ngele sperテ「nd cト va cuvテ「nta; eu am ales cuvテ「ntul sperテ「nd ca va sテ「ngera. La urma urmei e o opネ嬖une. Atテ「t.
El a plecat grトッit ネ冓 chiar テョn clipa asta テョl テョncearcト pe un altul ...

De ce nu-ネ冓 poate sトビuta mama copilul imediat dupa naネ冲ere decテ「t dupト ce a fost ネ冲ers cu prosopul?

(Sト pui degetul pe ranト, da. Dar, mai mult, sト ai curajul sト duci apoi degetul la limbト ca sト simネ嬖, sト simネ嬖 gustul rトハii. E a ta. テ縞嬖 aparネ嬖ne.)

Acum mama テョネ冓 テョnstrトナneazト, テョネ冓 テョncredinネ嫺azト copilul moaネ册i care mai テョntテ「i テョl ネ冲erge cu prosopul ネ冓 abia apoi テョl テョntinde mamei. Dar fトフul acela, obiネ冢uit de 99 de mii de milenii, テョn inconネ冲ienネ嫗 lui, cu cトネdura trupului mamei, oare nu simte el acest frig, aceste mテ「ini strトナne, aceastト テョnstrトナnare, aceastト distanネ嫗re bruscト la milioane de ani luminト? Pentru bruscarea acestui suflet, cine ar trebui sト aibト 窶柮esponsabilitトκ嬖窶?

(Existト un himen al sufletului. Spre deosebire de cel binecunoscut, acesta se penetreazト dinspre テョnトブntru spre テョn afarト. Cu lacrimi.)

"Capul care nu e cunoscut este ascunsul テョn ascuns.
Dar el a fost format ネ冓 pregトフit precum un craniu ネ冓 el este umplut cu rouト cristalinト
Pielea lui este din eter, ea este clarト ネ冓 テョnchisト.
Pトビul lui este ca lテ「na purト plutind テョn echilibru legトハat" (Zohar)

Dacト vorbim despre viol ca despre o agresiune a bトビbatului asupra femeii, poate cト ar trebui sト vorbim, mトツar din cテ「nd テョn cテ「nd, ネ冓 despre violul mamei asupra copilului. Dacト bトビbatul cautト extazul sexual, tot aネ兮 de bine femeia cautト extazul post-natal. テ始 cazul violului, nici bトビbatul nu cere テョncuviinネ嫗rea femeii, dar nici mama nu cere テョncuviinネ嫗rea copilului.

Sト smulgi un テョnger din cer, sト-i faci o cuネ冂ト de oase, sト-l テョmbraci テョn sテ「nge ネ冓 carne ネ冓 sト te mテ「ndreネ冲i cu aceastト ispravト, sト pretinzi recunoネ冲inネ崙 ネ冓 respect pentru un act care, potrivit legilor divine, ar putea fi un sacrilegiu.

Josnicia violului constト テョn faptul cト femeii i se refuzト dreptul de a テョncuviinネ嫗. Dar este oare テョngerul consultat テョn privinネ嫗 naネ冲erii?

Minimizarea semnificaネ嬖ei テョntrebトビii "de ce?". Dacト テョntrebi mereu "De ce?" eネ冲i considerat ori copil, ori filozof, ori tテ「mpit, ori poet, ori neadaptat etc etc. Oamenii "integri", "maturi", nu テョntreabト la nesfテ「rネ冓t "de ce?". Legea omeneascト nu-mi dト dreptul sト-mi テョntreb mama "de ce?" m-a nトピcut. "Nu aveam cum sト te テョntreb, pentru cト nu te nトピcusei テョncト", mi-a rトピpuns ea. "E un non-sens", a adトブgat ea printre lacrimi.

Ca ネ冓 cum comunicarea mamト-fiu nu are loc decテ「t fizic. Ca ネ冓 cum sufletul mamei ネ冓 sufletul copilului nu ar fi テョn legトフurト decテ「t pe parcursul acestei vieネ嬖.

Poate cト mai curテ「nd mamele ネ冓 nu filozofii sau asceネ嬖i au datoria sト plece テョn sihトピtrie, sト fugト テョn vテ「rf de munte ネ冓 sト se テョntrebe 窶暸m oare dreptul sト nasc?窶.

Dar o Mamト-Filozof ar テョnsemna purificarea lumii. Sfテ「rネ冓tul Sistemului. Sfテ「rネ冓tul Politicii. テ始toarcerea la Vテ「rsta de Aur.

Te-aネ fi auzit mamト, te-aネ fi auzit dacト ai fi テョntrebat. Aネ兮 cum tu テョl auzi acum pe tata vorbindu-ネ嬖 de Dincolo.

Politicト: Glorificarea Concretului ネ冓 eliminarea Abstractului, punerea Metafizicii テョn afara legilor omeneネ冲i, - condamnarea la obnubilare a acestei specii.

Femeie, テョntinde-te テョn iarbト テョn calea lunii ネ冓 lasト-te penetratト de razele ei. ネ亙 atunci ai sト ネ冲ii.

Sistemul テョnsト nu e interesat de Adevトビ ci de imagini. Copilul テョネ冓 テョntreabト mama cine e imaginea din oglindト? Iar mトノica se repede sト rトピpundト テョmbujoratト "Esti tu puiule!", テョn loc sト-i spunト adevトビul: "Este imaginea ta". Se presupune a-priori cト un copil nu poate face diferenネ嫗 dintre obiect ネ冓 imaginea lui. Pe ce bazト?

"Eネ冲i tu" spune fトビト sト clipeascト mama テョmbujoratト. Adicト 窶枡ネ冲i trup窶 窶 ネ冓 atテ「t.

ネtire Adevトビul 3 august 2004:

"La scurt timp dupト naネ冲ere
O tテ「nトビト din Satu Mare a zdrobit capul fトフului cu o cトビトノidト ネ冓 l-a aruncat テョn hazna

O tテ「nトビト din Satu Mare este cercetatト de poliネ嬖e ネ冓 Parchet sub acuzaネ嬖a de pruncucidere.
Lucreネ嬖a Debreネ嫺ni, 22 de ani, a nトピcut pe cテ「mp la sfテ「rネ冓tul sトパtトノテ「nii trecute. Ea a ascuns mamei ネ冓 celor doi fraネ嬖, cu care locuieネ冲e テョntr-o casト dトビトパトハatト, la marginea municipiului, faptul cト este テョnsトビcinatト. La scurt timp dupト ce a adus copilul pe lume - o fetiネ崙 care pトビea sトハトフoasト - , lトブza i-a zdrobit capul cu o cトビトノidト, apoi a テョncercat sト incendieze cadavrul. De fricト sト nu fie surprinsト, a aruncat fトフul mort テョntr-o toaletト dezafectatト, situatト pe Bulevardul Cloネ冂a din Satu Mare. Aici a fost gトピit de poliネ嬖ネ冲ii ネ冓 procurorii care instrumenteazト cazul. Mama tinerei ネ冓-a dat seama cト fiica ei a nトピcut, テョn urma complicaネ嬖ilor apトビute din cauza lipsei asistenネ嫺i medicale. Imediat ea a dus-o pe fatト la spital, dar a anunネ嫗t ネ冓 poliネ嬖a.
Ieri, lトブza a fost audiatト de un procuror テョn faネ嫗 cトビuia ネ冓-a recunoscut faptele. Dupa externare, autoarea テョngrozitoarei fapte va fi examinatト psihiatric pentru a se stabili dacト a avut discernトノテ「nt テョn momentul sトプテ「rネ冓rii crimei. Potrivit specialiネ冲ilor, テョn primele 240-245 de ore de la naネ冲ere se pot produce modificトビi care duc la dereglトビi neuropsihice serioase ale lトブzei."

テ始trebトビi:

1. Dacト Lucreネ嬖a Debreネ嫺ni era o indiancト Cherokee sト zicem, o squaw din secolul XVIII (sau mai devreme), ネ冓-ar fi ucis ea fiica? Ar mai fi suspectat-o cineva de 窶枦ereglトビi neuropsihice窶? Despre dereglトビile neuropsihice ale Sistemului テョn care trトナm azi, テョn aceastト clipト, cine trebuie sト vorbeascト? Cine este adevトビatul criminal al copilului Lucreネ嬖ei Debreネ嫺ni?

2. Dar oare ce s-ar fi テョntテ「mplat cu Maria ネ冓 cu fiul ei dacト destinul ar fi fトツut sト-l nascト pe Iisus テョntr-o casト dトビトパトハatト, de la marginea municipiului Satu Mare, テョn august 2004?

etc.

Gem bisericile de credincioase cuvioase ネ冓 de popi neprihトハiネ嬖 care テョi cテ「ntト rugトツiuni neテョncetat lui Isus. Dar vト テョntreb feネ嫺 neprihトハite, dacト El ar veni mテ「ine la voi, dupト ce l-aネ嬖 recunoaネ冲e? Care e criteriul vostru interior?
Ce-aネ嬖 zice de o テョntテ「lnire George Bush Junior - Isus Christos, mテ「ine, la reネ册dinネ嫗 din Texas a "celui mai puternic om din lume"? テ縞冓 imagineazト cineva cト adevトビatul Isus va fi privit la Casa Albト altfel decテ「t ca un terorist periculos (ネ冓, テョn consecinネ崙, condamnat cテ「t mai repede la moarte, aネ兮 cum s-a テョntテ「mplat ネ冓 prima oarト)? Despre ce fel de luciditate vorbim?
Ne imaginトノ cト destinul pe Pトノテ「nt al lui Isus reテョnviat, ar putea fi altul decテ「t cel bine cunoscut de acum douト milenii?

De altfel, poate cト Iisus s-a ネ冓 テョntors. Dar nimeni nu l-a vトホut sau auzit. Serviciile secrete, テョn discreネ嬖a ネ冓 rafinamentul lor, poate cト l-au ネ冓 identificat ネ冓 anihilat. Cトツi a evoluat ceva totuネ冓 la aceastト specie: Tehnicile de exterminare!

Cum sト-l 窶杪ネ冲epネ嬖窶 pe Isus テョntr-o lume sugrumatト de Politicト? Poate doar dacト nu テョnネ嫺legi pe ce fel de lume trトナeネ冲i.

(Poate cト te excitト ideea de sinceritate, dar asta nu テョnseamnト cト eネ冲i sincer).

Zテ「mbetele acelea nトブcitoare ale copiilor, zテ「mbetele acelea care ne lasト fトビト suflare, cum se explicト, de unde vine lumina aceea? Poate cト noi suntem pentru ei noii lor zei. テ始 ochii lor se citeネ冲e adoraネ嬖a, o dragoste strトナnト de cea lumeascト. (De aici ネ冓 comparaネ嬖ile insistente care se fac テョntre Copil ネ冓 テ始ger) Ei aveau zeii lor ネ冓 Dincolo, acolo de unde vin, iar acum, cテ「nd s-au trezit ネ冓 au dat cu ochii de noi - ne iau pe noi drept zei (テョntocmai ca puiul de lebトヅト care ieネ冓t din nou テョi strigト raネ嫺i "Mamト! Mamト!") 窶 probabil cト suntem fトツuネ嬖 dupト chipul ネ冓 asemトハarea celor de Dincolo.
Dar noi ce facem, cu テョncrederea necondiネ嬖onatト pe care ne-o acordト ei? Le zidim sufletele テョn pereネ嬖i ネ冂olilor, テョi vテ「rテ「m テョn Rテ「ndul Lumii.
Pテ「n la glezniネ冩are-grトヅiniネ嫗
pテ「n la pulpiネ冩are - ネ冂oala
pテ「n la ochiネ冩ri - facultatea ("Numai ochii ne rトノテ「n, despトビネ嬖rea s-o mai vadト ...")

テ枴pトフul noului nトピcut creeazト luminト テョn sufletul mamei, テョntocmai cum urletul lui Dumnezeu a adus lumina テョn lume. Vibraネ嬖a cuvテ「ntului este sursa luminii

Nu cred cト traducerea "ネ亙 duhul lui Elohim umbla pe deasupra apelor" e corectト. Eu aネ spune: "ネ亙 duhul lui Elohim BテJBテIA pe deasupra apelor", cトツi nu despre a umbla e vorba ci despre a bテ「jbテ「i. - abia テョntr-un tテ「rziu a gトピit Cuvテ「ntul.
(La fel テョn Poezie, Poetul Bテ「jbテ「ie テョn cトブtarea cuvテ「ntului creator).

Pテ「nト sト gトピeascト cuvテ「ntul "Sト fie luminト" se poate presupune cト Dumnezeu a rostit nenumトビate alte cuvinte テョn bテ「jbテ「iala lui cトブtトフoare. Poate cト tensiunea acumulatト prin eネ册curi a dat forネ嫗 devastatoare a rトツnetului sトブ ネ冓 numai aネ兮 actul creator a putut fi テョmplinit. (Toate vorbele bテ「jbテ「ite pテ「nト atunci ar putea fi originea nenorocirilor care ne テョntunecト viaネ嫗 ネ冓 acum).
E vorba despre un delir.

Poate cト acum Dumnezeu bテ「jbテ「ie dupト alt cuvテ「nt. Dupト Cuvテ「ntul care sト ne opreascト din drumul stupid pe care l-am ales, drumul cunoaネ冲erii 窶槓冲iinネ嬖fice窶, fトビト implicarea sufletului, drumul Lトツomiei ネ冓 al テ士buibトビii, al Ambiネ嬖ei ネ冓 al Concurenネ嫺i. E normal sト se bテ「lbテ「ie vトホテ「nd atテ「ta Prostie ネ冓 pe fiica Prostiei, テョntテ「i nトピcuta: Rトブtatea, Ferocitatea. Dumnezeu a dat テョn bテ「lbテ「ialト uitテ「ndu-se la noi. Pentru cト el iubeネ冲e oamenii. Iar asta e o manifestare a adevトビatei Dragoste: Bテ「lbテ「iala. (timiditatea テョndrトトostiネ嬖lor)

Fiecare om テョネ冓 plテ「nge soarta ネ冓 apoi se consoleazト zicテ「ndu-ネ冓: "Aネ兮 a vrut Dumnezeu". NU E ADEVテコAT. Nu ASTA a vrut Dumnezeu! Soarta ne e decisト de milenii, nu de Dumnezeu, ci de niネ冲e criminali. Nu ne e permisト nici un fel de consolare pテ「nト cテ「nd nu vom テョnネ嫺lege cト trebuie sト stテ「rpim pentru totdeauna din conネ冲iinネ嫗 umanト acest cancer: Politica 窶 adicト ideea abjectト, mincinoasト, jignitoare la adresa inteligenネ嫺i umane, cト un individ, sau un grup restrテ「ns de indivizi poate fi cu adevトビat preocupat de binele celor mulネ嬖.

Nu spun cト Moise nu a avut revelaネ嬖i divine. A avut ネ冓 テョncト multe ネ冓 valoroase. Spun numai cト, テョn legile lui, a amestecat gテ「ndurile omeneネ冲i cu gテ「nduri divine. ネ亙 cum ar putea scrie o lege 100% divinト un om care ネ冓-a テョnceput maturitatea cu o crimト? Cum ne putem noi lトピa cu totul sufletul テョn baza unor legi scrise de un criminal? Nici cea mai profundト revelaネ嬖e nu poate ネ冲erge din conネ冲iinネ崙 pata unei crime premeditate.

ツォテ始 vremea aceea Moise, crescテ「nd mare, a ieネ冓t pe la fraネ嬖i sトナ ネ冓 a fost martor la muncile lor grele. A vトホut pe un egiptean care bトフea pe un evreu, unul dintre fraネ嬖i sトナ. S-a uitat テョn toate pトビネ嬖le ネ冓 vトホテ「nd cト nu este nimeni, a omorテ「t pe egiptean ネ冓 l-a ascuns テョn nisip.
A ieネ冓t ネ冓 テョn ziua urmトフoare. ネ亙 iatト cト doi evrei se certau. A zis celui ce n-avea dreptate: ツォPentru ce loveネ冲i pe semenul tトブ?ツサ ネ亙 omul acela a rトピpuns: ツォCine te-a pus pe tine mai mare ネ冓 judecトフor peste noi? Nu cumva ai de gテ「nd sト mト omori ネ冓 pe mine cum ai omorテ「t pe egipteanul acela?ツサ
Moise s-a temut ネ冓 a zis: ツォNu mai テョncape テョndoialト cト faptul este cunoscutツサ
(Exod 2, 11-14)

ネ亙 nu numai cト a ucis, dar a fost ネ冓 umilit pentru crima lui. Chiar de fraネ嬖i lui, テョn numele cトビora comisese crima! Oare cum a テョndurat orgoliul unui om de valoarea sa aceastト umilinネ崙? Ce s-a テョntテ「mplat oare テョn conネ冲iinネ嫗 lui din acel moment ネ冓 pテ「nト la scrierea legilor?

Isus nu a comis nici o crimト. ネ亙 asta se simte cu claritate din gテ「ndurile lui exprimate テョn Evanghelii. O luminト mult mai strトネucitoare, mai blテ「ndト pluteネ冲e deasupra Evangheliilor decテ「t deasupra Vechiului Testament. Curトκ嫺nia conネ冲iinネ嫺i lui Isus se simte cu claritate, テョn fiecare cuvテ「nt - spre deosebire de cea a lui Moise: legi extrem de grele, stufoase, テョmpovトビトフoare, o テョncrengトフurト テョntreagト de convenネ嬖i ネ冓 cliネ册e, o hemoragie テョntreagト de blesteme - asta e rodul conネ冲iinネ嫺i unui criminal.

(Gust de sテ「nge pe limbト - asta mi-a adus Vechiului Testament.
Ieネ冓 la aer, clトフeネ冲e-ネ嬖 gura cu apト proaspトフト ネ冓 apoi aruncト-te din nou テョn carte, asemeni lui Saul テョn sabia lui).

テ始tr-o civilizaネ嬖e care a テョnceput cu Troia - un rトホboi pentru o femeie (o femeie-obiect) - テョntr-o lume テョn care テョncト de la prima respiraネ嬖e subconネ冲ietul テョネ嬖 e controlat de o femeie - テョntr-o lume テョn care bトビbatul e テョn stare de cele mai ridicole gogomトハii ネ冓 de cele mai sinistre crime, numai ca sト aibト puネ嬖nト "liniネ冲e" acasト, cu "nevasta lui", trebuie sト fii cretin sau abulic sト crezi cト trトナm テョntr-o "lume a bトビbaネ嬖lor". Abulic sau hipnotizat. Nu despre "bトビbaネ嬖" e vorba ci despre niネ冲e fトフトネトナ テョngテ「mfaネ嬖, テョnsetaネ嬖 de sテ「nge, care n-au mai putut テョndura plictiseala din Vテ「rsta de Aur.

Faptul cト Agamemnon a fost テョn stare sト-ネ冓 ucidト propria fiicト, propriul copil, テョn chip de 窶柬ertfト de rトホboi窶, ca pe o vitト, dト mトピura dereglajelor psihice ale acestor fトフトネトナ テョnsetaネ嬖 de sテ「nge. (Atenネ嬖e, aceastト sトネbトフicie s-a petrecut テョn ACEASTテ Civilizaネ嬖e, nu la vreun trib de negri - stト la baza principiilor care ne guverneazト ネ冓 astトホi vieネ嬖le - dar, desigur, ネ歪oala gトピeネ冲e cu cale sト treacト peste asemenea "amトハunte". ネ亙-a sacrificat copilul ca pe o vitト pe altar, pentru ca zeii sト-l ajute テョn "vitejiile"sale. Adevトビata "vitejie" ar fi fost sト se cunoascト ネ冓 sト se accepte pe sine). Ce altト dovadト ar fi necesarト ca sト dovedeネ冲i cト asta nu e "lumea bトビbaネ嬖lor" ci o casト de nebuni? O planetト de ネ嬖cniネ嬖, de fトフトネトナ テョnsetaネ嬖 de sテ「nge. O civilizaネ嬖e condusト dupト legi concepute nu cu creierul, nici cu inima ci cu Coaiele. "Sト ai coaie" - asta este legea tuturor legilor omeneネ冲i! Niネ冲e maimuネ嫺 incapabile de alt fel de extaz decテ「t cel sexual.

("テ枴-a venit mintea la cap". Expresia asta m-a nedumerit multト vreme. Oare mintea n-ar trebui sト fie mereu テョn cap? S-ar pトビea cト nu. Se spune aネ兮 pentru cト oamenii テョn general, テョn public テョn special, テョネ冓 poartト mintea テョn sex nu テョn cap. テ始 coaie ネ冓 テョn ovare.
Cum ieネ冓 din intimitate, pe stradト, テョn Rテ「ndul Lumii, cum mintea テョネ嬖 coboarト テョn coaie (sau テョn ovare). Cum revii テョn intimitate, mintea テョncepe sト urce spre inimト. Iar dacト reuネ册ネ冲i sト rトノテ「i テョn intimitate suficient timp, mintea urcト テョn sfテ「rネ冓t la cap. De-aia proネ冲ii fug de intimitate. (Ce mai e nou? Unde mergem テョn seara asta? etc). Le place sト se simtト cu coaiele ネ冓 ovarele umflate. "Tari テョn pulト")

Sテ「ngele, ca un roi de lトツuste, se adunト acolo unde mintea este: テョn testicule, テョn inimト sau テョn creier.

ツォテ始tr-un balcon o fatト テョネ冓 ridicト braネ孛l strトネucitor テョn soare
ネ冓-ネ冓 potriveネ冲e pトビul cu dureroasa graネ嬖e
a acestor dansuri anonime,
universale窶ヲ窶

Cine テョネ冓 mai aduce aminte de visele Elenei, de speranネ嫺le ei, de sentimentele ei? Cine mai dト doi bani pe asta? Toate energiile adoratoare ale sufletului omenesc, ale subconネ冲ientului colectiv sunt focalizate pe ferocitatea lui Ahile nu pe sentimentele Elenei. Visele ei, speranネ嫺le ei ネ冓 ale lui Paris sunt cトネcate テョn picioare cu cea mai mare dezinvolturト テョn numele Ambiネ嬖ei ネ冓 Competiネ嬖ei.

"Sigur, mai sunt multe de fトツut, sistemul e perfectibil dar suntem pe calea cea bunト" etc, acest cliネ册u neruネ冓nat repetat de politicieni, zi de zi de zidezidezidezidezi, zi ネ冓 noapte, de milenii. E o hipnozト, asta fトビト nici o テョndoialト.

Desigur, Pluguネ冩rul este o poezie, o cテ「ntare remarcabilト, dar asta nu テョnseamnト cト oricテ「nd ネ冓 oricum trebuie sト ツォlテ「ngト boi v-alトフuraネ嬖!ツサ

Politicienii plimbト prin gurト noネ嬖uni ca Adevトビ sau Dreptate, cu aceeaネ冓 frenezie cu care tテ「rfa plimbト penisul clientului prin gurト, privindu-l テョn acelaネ冓 timp テョn ochi ca sト se asigure cト-ネ冓 meritト banii - "clientul nostru, stトパテ「nul nostru!". (Clasa Politicト face felaネ嬖e Electoratului. Toatト sトノテ「nネ嫗 se iroseネ冲e. Nervii noネ冲ri, toate energiile vitale ale individului se irosesc テョn aceastト felaネ嬖e diabolicト, fトビト scop ネ冓 fトビト sens).

(Orice om are anumite circuite ale gテ「ndirii blocate. Acelea sunt Prostia lui. Prostia este blocarea unor circuite ale gテ「ndirii, nu absenネ嫗 lor. Circuitele le avem din naネ冲ere, cu toネ嬖i).

Contactul sexual, ca orice experienネ崙 care duce la extaz, creeazト dezechilibre テョntre cele douト lumi. Ritmul Morse al penetrトビii, cheamト la viaネ崙 un suflet de Dincolo. (Orice fel de contact cu lumea de Dincolo devine extaz - テョn Poezie ca ネ冓 テョn dragostea fizicト, テョn meditaネ嬖e ca ネ冓 テョn copulaネ嬖e) Cテ「nd ne テョmbrトκ嬖ネ卞ノ iubita, un suflet de Dincolo este tras テョn jos, o "Forネ崙" テョl tテ「rトκ冲e cトフre Pトノテ「nt ネ冓 ni-l aruncト la picioare. ネ亙 noi, noi ce facem cu el?

Apoi. Ni se impun niネ冲e nume care nu au nimic comun nici cu personalitatea noastrト nici cu cea a pトビinネ嬖lor, ci cu 窶柎radiネ嬖a窶. (Legea omeneascト e pusト ネ冓 aici, ca テョntotdeauna, deasupra legilor divine - respectul faネ崙 de strトノoネ冓 cocoネ嫗t deasupra dragostei pentru Dumnezeu)
"ネ脇rban" - numele トピta mi s-a pトビut totdeauna suspect. テ士i inspirト un ネ兮rpe, sau ceva asemトハトフor. Mト simt total strトナn de el.

Oamenii ar trebui sト-ネ冓 aleagト singuri numele ネ冓 asta numai atunci cテ「nd ajung sト aibト conネ冲iinネ嫗 de sine, cテ「nd テョncep sト presimtト, adicト, prezenネ嫗 lui Dumnezeu テョn suflet. De ce ni se impun nume din afarト? Simplu: pentru cト Sistemul ne considerト proprietatea sa personalト. Revendicト, cu neruネ冓nare, drept de proprietate asupra unei lucrトビi divine.

Poate cト am luat テョn deネ册rt NUMELE Domnului, dar pe El niciodatト. Dumnezeu, Elohim, Eli, Tao, Marele Brahman, Marele Spirit - mト doare-n cot de numele lui. Pe mine mト intereseazト sト-l gトピesc pe El, nu numele lui.

Mト doare テョn cot de numele meu, eu vreau sト mト gトピesc PE MINE.

Fiecare mamト ar trebui sト se simtト datoare (poate chiar obligatト prin lege) sト テョngenuncheze, la un moment dat (mai devreme sau mai tテ「rziu, oricテ「t de tテ「rziu) テョn faネ嫗 copilului sトブ ネ冓 sト-i cearト iertare pentru cト l-a nトピcut, sト recunoascト faptul simplu ネ冓 clar cト habar nu avea pe ce lume trトナeネ冲e atunci cテ「nd s-a decis sト-l facト. Abia atunci copilul 1.o va iubi cu inima eliberatト, fトビト acele chinuitoare テョndoieli pe care cei mai mulネ嬖 dintre noi, copiii lor, le purtトノ テョn inimト toatト viaネ嫗 ネ冓 2.va テョnネ嫺lege mai uネ冩r lumea murdarト テョn care s-a nトピcut, テョn care a fost adus cu forネ嫗, fトビト sト fie テョntrebat, ネ冓 テョn care a deschis ochii privind-o ca pe cea de Dincolo.

Copilul cトパrioarei la naネ冲ere cade pe pトノテ「nt. Contactul cu solul are un anumit rol テョn "trezirea" lui. Indienii テョネ冓 tトプトネeau rトハile テョn ネ崙ビテ「nト.

"... ce am eu mai curat テョn mine
テョn mine...
... am mirosul de pトノテ「nt"
(de repetat テョn minte aceste versuri la orice テョnmormテ「ntare, inclusiv la a ta)

Pierderea inocenネ嫺i nu este un efect secundar al educaネ嬖ei, ci tocmai scopul ei principal. Stテ「rpirea inocenネ嫺i este prima condiネ嬖e a desトプテ「rネ冓rii procesului 窶朖as窶 cト facem noi om din el窶.

"Vai de voi, テョnvトκ崙フori ai Legii! Pentru cト voi aネ嬖 pus mテ「na pe cheia cunostinネ嫺i: nici voi n-aネ嬖 intrat, iar pe cei care voiau sト intre, i-aネ嬖 テョmpiedicat sト intre" (Luca 11, 52)
ネ冓
"Vai de voi cトビturari ネ冓 Farisei fトκ嫗rnici. Pentru cト voi テョnchideネ嬖 oamenilor テ士pトビトκ嬖a cerurilor: nici voi nu intraネ嬖 テョn ea, ネ冓 nici pe cei ce vor sト intre nu-i lトピaネ嬖 sト intre" (Matei 23,13)
ネ冓
"Vai de voi cトビturari ネ冓 Farisei fトκ嫗rnici! Pentru cト voi sunteネ嬖 ca mormintele care nu se vトヅ ネ冓 peste care oamenii umblト fトビト sト ネ冲ie" (Luca 11,44)
ネ冓
"Pトホiネ嬖-vト de cトビturari, cトビora le place sト umble テョn haine lungi ネ冓 sト le facト lumea plecトツiuni prin pieネ嫺. Ei umblト dupト scaunele dintテ「i テョn sinagogi ネ冓 dupト locurile dintテ「i la ospeネ嫺. Casele vトヅuvelor le mトハテ「ncト ネ冓 fac rugトツiuni lungi de ochii lumii" (Marcu, 12, 38)

Dar 窶枹ynagoge窶 este un cuvテ「nt grecesc ネ冓 テョnseamnト adunare, nu neapトビat bisericト de evrei!

"Cテ「nd vト rugaネ嬖, sト nu fiネ嬖 ca fトκ嫗rnicii, cトビora le place sト se roage stテ「nd テョn picioare テョn sinagogi ネ冓 la colネ孛rile uliネ嫺lor, pentru ca sト fie vトホuネ嬖 de oameni. Adevトビat vト spun, cト ネ冓-au luat rトピplata! Ci tu, cテ「nd te rogi, intrト テョn odトナネ嫗 ta ネ冓 roagト-te Tatトネui tトブ, care este テョn ascuns; ネ冓 Tatトネ tトブ, care vede テョn ascuns, テョネ嬖 va rトピplトフi" (Matei 6 ; 3-6)

Este evident cト Biserica creネ冲inト a tradus aici cuvテ「ntul synagoge cu un scop foarte precis ネ冓 deloc divin: acela de a compromite sinagogile evreilor ネ冓, implicit pe ei ネ冓 credinネ嫗 lor, pentru a テョntトビi 窶柩egitimitatea窶 creネ冲inismului, dar nu asta a avut テョn vedere Iisus.

Isus nu vorbeネ冲e テョmpotriva sinagogilor evreieネ冲i, ci テョmpotriva Ideii de Rugトツiune テョn public, テョmpotriva ideii de bisercト privitト ca loc public de テョntテ「lnire テョn vederea rugトツiunii. Ideea lui Iisus este cト rugトツiunea este ネ冓 trebuie sト rトノテ「nト un act profund intim ネ冓 nu colectiv.

"Cテ「nd vト rugaネ嬖, sト nu fiネ嬖 ca fトκ嫗rnicii, cトビora le place sト se roage stテ「nd テョn picioare テョn biserici ネ冓 la colネ孛rile uliネ嫺lor, pentru ca sト fie vトホuネ嬖 de oameni. Adevトビat vト spun, cト ネ冓-au luat rトピplata!
Ci tu, cテ「nd te rogi, intrト テョn odトナネ嫗 ta ネ冓 roagト-te Tatトネui tトブ, care este テョn ascuns; ネ冓 Tatトネ tトブ, care vede テョn ascuns, テョネ嬖 va rトピplトフi".

Am fトツut imprudenネ嫗 sト abordez acest subiect cu un preot. Dupト ce mi-a expus o テョntreagト teorie despre 窶枸トヅularele窶 lui Christos (ce mト intereseazト pe mine mトヅularele? eu vreau sト テョnネ嫺leg ideile lui), テョmi aduce urmトフorul argument ameネ嬖tor ネ冓 amuネ嬖tor:

窶...A ne ruga テョn cトノara noastrト vrea sト spunト, テョn sensul Domnului, a avea rugトツiunea inimii, nu a buzelor, rugトツiunea lトブntricト, nu doar formalト. Cトノara de tainト este inima noastrト, cト din inimト ies gテ「ndurile pトフimaネ册 ce spurcト pe om. Dacト rugトツiunea e rトピpunsul la chemarea de dragoste a lui Dumnezeu ネ冓 concretizarea iubirii, iar iubirea e un eveniment de comuniune, de ce sト nu fie rugトツiunea un eveniment de comuniune?...窶

Mトビturisesc cト o asemenea capacitate de a rトピtトネmトツi 窶榲ョn sensul Domnului窶 (ce expresie!) un text, rar mi-a fost dat sト vトヅ pe aceastト lume ネ冓 nu mト mirト cト o gトピesc la un preot.

Refren:
"Pトホiネ嬖-vト de cトビturari, cトビora le place sト umble テョn haine lungi ネ冓 sト le facト lumea plecトツiuni prin pieネ嫺. Ei umblト dupト scaunele dintテ「i テョn sinagogi ネ冓 dupト locurile dintテ「i la ospeネ嫺. Casele vトヅuvelor le mトハテ「ncト ネ冓 fac rugトツiuni lungi de ochii lumii", Marcu, 12, 38

テ始vトネuirea テョn mister, de cトフre Bisericト, a naネ冲erii lui Iisus: credinciosul are un pretext テョn plus sト se eschiveze 窶 窶曵isus s-a nトピcut printr-o minune, eu m-am nトピcut dintr-o femeie obiネ冢uitト. Ce rost are sト mト chinuiesc sト primesc テョnvトκ崙フura, sト trトナesc pe principiile Lui? Mai bine mト duc la bisericト, テョi sトビut icoana ネ冓 gata, sunt un bun creネ冲in窶. Tocmai de asta are nevoie ネ冓 Biserica: de 窶枌uni creネ冲ini窶. (Atenネ嬖e: Biserica, la fel ca ネ冓 ネ歪oala, nu pune pe primul plan iluminarea sufletului individual, ci menネ嬖nerea lui テョn turmト. Scopul principal al acestor instituネ嬖i este menネ嬖nerea ordinii テョn Stat nu テョn Sufletul Individual)

La urma urmei ce mト intereseazト pe mine modul テョn care a fost fecundatト Maria? Ceea ce conteazト cu adevトビat este cト a nトピcut un copil, cト acest copil, crescテ「nd, a devenit un om cu totul ieネ冓t din comun, un om テョntr-adevトビ divin, care prin ideile lui テョmi poate lumina viaネ嫗. Restul e doar bolborosealト cu miros de tトノテ「ie.

Rupe-i rochia acestei doamne elegante: Singurトフatea ネ冓 uneネ冲e-te cu ea, cトツi tare, tare dor i-a fost de tine

(Atenネ嬖e la puturoネ册nia cititorului, aceastト moluscト semidoctト cu miros de transpiraネ嬖e テョnvechitト, care aネ冲eaptト, tolトハitト テョn fotoliu, sト fie hrトハitト cu linguriネ嫗, sト grohトナe ca o scroafト mテ「ngテ「iatト pe burtト, care aネ冲eaptト chiar sト fie ネ冲earsト la fund de rahat. ネ椀curi electrice pentru aceastト epavト!
Atenネ嬖e la cititorul care テョl confundト pe scriitor cu o infirmierト. Scriitorul este un cトネトブ nu o infirmierト!)

Vinderea sufletului nu ネ嬖ne nici de epoci istorice nici de ideologii. Sufletul a fost vテ「ndut din toate timpurile ネ冓 テョncト foarte ieftin. Pe trei mere pトヅureネ嫺. Ba chiar pe unul singur.

Tony Blair, dupト atentatele din metroul londonez din 2005: "Nu cu Islamul ne confruntトノ, ci cu o ideologie a Rトブlui pur ネ冓 simplu". (Mai rar o asemenea concizie la o lichea) Ascultaネ嬖 bine ce spun aceネ冲i fトフトネトナ. El ne spune rトピpicat cト teroriネ冲ii nu atacト pentru cト ネ崙ビile lor au fost invadate de creネ冲ini, ci cト pur ネ冓 simplu, netam nesam, se distreazト テョn mod sadic pe seama londonezilor. Dar cel care se distreazト pe seama londonezilor ネ冓 a lumii テョntregi e el, politicianul, apトビトフorul 窶曵deologiei Binelui窶.

Limitele pe care le-am pus cetトκ嬖lor noastre ネ冓 pe care le apトビトノ cu atテ「ta strトκ冢icie, de care ネ嬖nem cu dinネ嬖i, sunt limitele pe care le-am impus sufletelor noastre, gテ「ndirii, componentei abstracte a fiinネ嫺i. Niciodatト un contemporan nu va mai putea privi cerul ca un grec antic sau ca un hindus brahman sau ca Lao Tse tocmai pentru cト cerul nostru e un cer sfテ「ネ冓at de siluetele coloネ冓lor din beton, un cer contaminat, care ne e servit cu linguriネ嫗, limitat.

Singura manifestare acceptabilト a patriotismului este respectul faネ崙 de limbト. Pentru cト Limba ネ嬖ne de suflet. Teritoriul ネ嬖ne de trup, adicト de テ士buibare. De テ始gテ「mfare, de Amorul Propriu. Dar テョn viaネ嫗 realト care este principala preocupare a patriotismului? - ネ嬖nem cu dinネ嬖i de graniネ嫺 ca de o bucatト de fripturト. Mereu CANTITATE テョn defavoarea CALITテε曵I.

"Eu テョmi apトビ sトビトツia ネ冓 nevoile ネ冓 neamul!" Aperi pe mト-ta!

El a zis zilei sト fie zi ネ冓 nopネ嬖i sト fie noapte. Ziua pentru cele vトホute iar Noaptea pentru cele nevトホute. Ziua pentru ochiul de carne, Noaptea pentru ochiul interior, pentru meditaネ嬖e ネ冓 autocunoaネ冲ere, pentru Dragoste. Pentru dragostea divinト. Noi nu! Cト suntem deネ冲epネ嬖. Am aprins lumini in noapte. Am inventat electricitatea! テ始 acest mod isteネ tot timpul pe care Dumnezeu テョl rezervase pentru vis, meditaネ嬖e, pentru tトツere este acum irosit. (Luminile oraネ冰lui. Becul de la bucトフトビie la miezul nopネ嬖i. Tristeネ嫺a frigiderului. Paharul de whisky ネ冓 ネ嬖gara pe colネ孛l mesei. Singurトフatea singurトフトκ嬖i)

テ始 Familie ネ冓 テョn ネ歪oalト suntem pur ネ冓 simplu injectaネ嬖, intoxicaネ嬖 cu obsesia pentru ceea ce se numeネ冲e 窶枋テ「ネ冲igarea existenネ嫺i窶. Totuネ冓 Iisus spune clar:

"Nu vト テョngrijoraネ嬖 de viaネ嫗 voastrト, gテ「ndindu-vト ce veネ嬖 mテ「nca sau ce veネ嬖 bea; nici de trupul vostru, gテ「ndindu-vト ce veネ嬖 テョmbrトツa. Oare nu este Viaネ嫗 mai mult decテ「t hrana ネ冓 trupul mai mult decテ「t テョmbrトツトノintea?
Uitaネ嬖-vト la pトピトビile cerului: ele nici nu seamトハト, nici nu secerト ネ冓 nici nu strテ「ng nimic テョn grテ「nare; ネ冓 totuネ冓 Tatトネ vostru ceresc le hrトハeネ冲e. Oare nu sunteネ嬖 voi cu mult mai de preネ decテ「t ele?
ネ亙 de ce vト テョngrijoraネ嬖 de テョmbrトツトノinte? Uitaネ嬖-vト cu bトトare de seamト cum cresc crinii pe cテ「mp: ei nici nu torc, nici nu ネ嫺s
totuネ冓 vト spun cト nici Solomon, テョn toatト slava lui, nu s-a テョmbrトツat ca unul din ei.
Aネ兮 cト, dacト astfel テョmbracト Dumnezeu iarba de pe cテ「mp, care astトホi este iar mテ「ine va fi aruncatト テョn cuptor, oare nu vト va テョmbrトツa El cu mult mai mult pe voi, puネ嬖n credincioネ冓lor?
Nu vト テョngrijoraネ嬖 dar de ziua de mテ「ine; cトツi ziua de mテ「ine se va テョngrijora de ea テョnsトκ冓. Ajunge zile necazul ei" (Matei 6, 25-34)

Aruncam cu cuvinte テョn sufletul ei, aネ兮 cum arunci bトハuネ嬖 テョntr-o fテ「ntテ「nト. La noroc!

Condamnarea la viaネ崙 se semneazト pe fugト, cu un nod テョn gテ「t la Starea Civilト. Pe trepte prietenii te aネ冲eaptト cu o ploaie de dinネ嬖 de lapte.

Aネ兮 cum copacul テョネ冓 aratト toate vテ「rstele テョn cercurile din miezul trunchiului, tot aネ兮 toate generaネ嬖ile, pテ「nト la Osiris ネ冓 chiar mai departe, dincolo de memorie, dトナnuie テョn tine.

Am amorネ嬖t. Toate funcネ嬖ile vitale se sting. Doar barba continuト sト-mi creascト.
ネ亙 mテ「na sト scrie.

Poate cト Dumnezeu ネ冓-a テョntors faネ嫗 de la tine. Dar asta nu テョnseamnト cト ai sト-i vezi ceafa cu plete albe! Hoho! Nici vorbト! Ai sト-i vezi cealaltト Faネ崙! Ai sト vezi tu care ... Pregトフeネ冲e-te de o surprizト...

Te iubim, te iubim mi-au zis oamenii, te iubim, numai mori dracului odatト ca sト ne putem ネ冓 manifesta dragostea noastrト! Ne ネ冲ii doar, noi spunem cト iubim, dar de fapt ne devorトノ unii pe alネ嬖i. Nu acceptトノ ca vreunul dintre noi sト se desprindト de noroiul テョn care bトネtim ネ冓 テョn care ne simネ嬖m atテ「t de bine ネ冓 ne e atテ「t de cald. Suntem fii Ambiネ嬖ei, ai Concurenネ嫺i ネ冓 テ士buibトビii. Ce, ai uitat?
Mai spunem ネ冓 noi cテ「te un adevトビ pe ici pe colo dar nici aネ兮... Mai amestecト-le ネ冓 tu cu puネ嬖nト urinト, cu puネ嬖nト diaree din asta テョn care ne-am nトピcut cu toネ嬖i, chiar ネ冓 tu, nu uita...
- Nu nu am uitat nimic. Dar unde ne grトッim? am テョntrebat

Toate femeile テョncearcト sト mト ucidト cu metode care mai de care mai テョmbietoare, mai subtile, mai voluptoase, mai rafinate ネ冓 mai senzuale ネ冓 toネ嬖 bトビbaネ嬖i aネ冲eaptト テョn tトツere, テョn adテ「ncト smerenie sト mor mai repede, ca sト-mi poatト ridica osanale ネ冓 statui. Asta le e 窶枦ragostea窶.
Cトツi adevトビata Dragoste le este de nesuportat. Aネ兮 a fost din negura timpurilor ネ冓 pテ「nト azi ネ冓 aネ兮 va fi pテ「nト la stテ「rpirea acestei specii.
Cトツi zeii lor sunt Ambiネ嬖a, Concurenネ嫗
iar Zeul Zeilor lor - Amorul Propriu
Amin

Aici doar copiii mai ネ冲iu sト iubeascト, dar テョn aceastト mascaradト copiii nu au nimic de spus. Nimeni nu se gテ「ndeネ冲e sト テョnveネ嫺 ceva de la ei, ci care mai de care adulネ嬖i se テョnghesuie sト le テョmpトビtトκ册ascト テョnvトκ崙フurile lor murdare.
(Beria sトビutト cu smerenie dreapta lui Stalin muribund. "Mulネ嬖mea-ndrトトostitト de biciul suveran").

N-am sト caut niciodatト Poezia テョn altト parte decテ「t テョn Femeie. Pentru cト acolo, テ晒 ea am pierdut-o. Cum sト atingi, cum sト speri sト te intorci la Lumea din care vii, decテ「t cトブtテ「nd poarta pe care ネ嬖-ai fトツut intrarea pe lumea asta? Existト un alt 窶枡xit窶?

E absurd sト vorbim mereu despre 窶枹exul opus窶. Sexele nu sunt opuse. Sunt compatibile. Dupト cum Moartea nu se opune Vieネ嬖i, ci テョi este compatibilト, complementarト 窶 deschide orizontul unei noi existenネ嫺, cu legi noi, bazate nu pe simネ孛ri, ci pe extrasenzorial, pe extrasenzorialul acela cu care venim テョn lume ネ冓 care ne este imediat amputat テョn Familie ネ冓 apoi テョn ネ歪oalト, pe acele capacitトκ嬖 extrasenzoriale atテ「t de evidente la テョndrトトostiネ嬖. Cトツi s-a spus 窶曠ragostea e mai tare ca Moartea窶.

Nimic nu e Supra-natural. Noi, Rテ「ndul Lumii, aceastト specie, aネ兮 cum suntem 窶柞rganizaネ嬖窶 acum suntem ネ冓 テョncト devenim SUBNATURALI.

Trebuie sト moarト cineva Dincolo ca sト se nascト cineva Aici. Iar cテ「nd mor, テョnseamnト cト o mamト de Dincolo mト cheamト la viaネ崙.

Ea テョネ冓 amplificト neテョncetat dorinネ嫺le: de la "Nu mト uita" trecテ「nd prin "Rトノテ「i cu mine" a ajuns la macabrul "Pe unde umbli?". Lトツomia sufletului nu cunoaネ冲e limite.

Adevトビata dragoste テョncepe ネ冓 se terminト cu "Nu mト uita".

Politicト 窶 adicト un grup restrテ「ns de oameni care pretind ca urmトビesc binele celor mulネ嬖. ネ亙 noi テョi credem. Ca ネ冓 cum la Olimpiadト campionul se opreネ冲e テョn faネ嫗 liniei de sosire ネ冓 テョi aネ冲eaptト pe ceilalネ嬖 spunテ「ndu-ネ冓 窶曰ai bト cト sunt ネ冓 ei oameni窶. Cine poate crede asemenea nerozie テョntr-o lume guvernatト de Ambiネ嬖e ネ冓 Competiネ嬖e? Ce fel de albeaネ崙 purtトノ pe ochi ネ冓 ce fel de dans jucトノ?

Elevul este テョnvトκ嫗t la ネ冂oalト cト pinguinul nu zboarト. Dar asta nu e adevトビat, el zboarト. Zboarト cu adevトビat, numai cト nu テョn aer ci テョn apト. ネ亙 nu e nici o metaforト aici. ネ歪oala cautト cu insistenネ崙 sト limiteze orizontul sufletesc al copilului. Impune adevトビuri parネ嬖ale, convenabile scopului sトブ final: arderea sufletului, modelarea sufletului individual テョn propriul sトブ interes nu al individului. Impune sufletului individual sト se concentreze pe cunoaネ冲erea "ネ冲iinネ嬖ficト", aceea care spune cu テョngテ「mfare "Pinguinul nu zboarト. Punct".

テ枴-am adus piatra
pune-ネ嬖 lentila bijutierului テョn ochi ネ冓-ai sト te vezi dansテ「nd

E absurd sト ceri 窶枦ovezi窶 テョn sprijinul ideii de transmigraネ嬖e. "Dovada" este permanent sub ochii noネ冲ri: Ritmurile Divine
- primトプarト - varト - toamnト - iarnト - primトプarト - ...
- rトピトビit - amiazト - テョnserare - noapte - rトピトビit - ...
- テョncolネ嬖re - テョnflorire - rodire - テョnsトノテ「nネ嫗re - テョncolネ嬖re ...
- senin - furtunト - senin - ...
- flux - reflux - flux - ....
Aceste ritmuri nu cunosc etapa "moarte" テョn テョnネ嫺les omenesc.
Este imposibil ca pentru sufletele individuale lucrurile sト se petreacト altfel.
Se poate vedea cu ochiul liber. Liber!
Dar ce mai poネ嬖 vedea ネ冓 テョnネ嫺lege din ritmurile divine, cテ「nd ネ歪oala ネ嬖-a pus pe ochi albeaネ嫗 ネtiinネ嫺i Omeneネ冲i? Nu mai poネ嬖 vedea nimic. Poネ嬖 numai simネ嬖 ... ネ冓 presimネ嬖.

Un reporter National Geographic, plecat pe tトビテ「murile biblice テョn cトブtare de 窶枦ovezi窶, spune, printre altele:
窶...pe tトビテ「murile astea テョネ嬖 schimbi modul de percepネ嬖e asupra Bibliei. SIMテ曵 cト totul e adevトビat...窶
窶...pテ「nト acum plecam prin toate colネ孛rile lumii dar mト テョntorceam mereu acasト, tras parcト de un fir elastic invizibil. Acum acest fir parcト mト trage テョnapoi spre aceste locuri...窶
窶...pereネ嬖i aceste mトハトピtiri emanト credinネ崙...窶
窶...de la dovezi, fapte, trebuie sト treci la sentiment, intuiネ嬖e, credinネ崙 etc...窶
窶...chiar dacト aネ gトピi o bucatト de lemn veche de 5000 de ani pe care sト scrie 窶朞ade by Noe窶 tot n-aネ putea dovedi cト Dumnezeu i-a poruncit lui Noe sト construiascト Arca...窶
窶...trebuie sト fii aici ca sト テョnネ嫺legi...窶
etc
la final concluzia:
窶杁otuネ冓, nu mト pot desprinde de spiritul ネ冲iinネ嬖fic窶 (!!!)
(Profunzimea la care veninul ネ歪olii poate ajunge テョn suflet. Chiar ネ冓 テョn pragul revelaネ嬖ei, acest venin te poate ネ嬖ne pe loc.)

Nトデrama aceea alburie-spトネトツitト de pe chipul femeii cu 窶柮esponsabilitトκ嬖窶 窶 o face atテ「t de urテ「tト pentru cト ea eludeazト adevトビata ネ冓 singura responsabilitate.

"Limiteazト-ネ嬖 viaネ嫗 la o discuネ嬖e cu tine テョnsuネ嬖 sau, ネ冓 mai bine, cu Dumnezeu. Alungト-i pe oameni din gテ「ndurile tale, nimic exterior sト nu-ネ嬖 dezonoreze singurトフatea, lasト-le bufonilor grija de a avea semeni. CELテキALT te diminueazト, cトツi te sileネ冲e sト joci un rol. Suprimト din viaネ嫗 ta gestul, mトビgineネ冲e-te la esenネ嬖al". (Cioran)

Prostia tinerilor este acceptabilト テョn comparaネ嬖e cu cea a adulネ嬖lor ネ冓 bトフrテ「nilor. Prima e sfidトフoare, provocatoare, te "enerveazト", テョネ嬖 pune la テョncercare bunul simネ. A doua nu produce decテ「t scテ「rbト.

Ioel 1,4: "Ce a lトピat nemテ「ncat lトツusta Gazam a mテ「ncat lトツusta Arbeh; ce a lトピat lトツusta Arbeh, a mテ「ncat lトツusta Ielec; ce a lトピat lトツusta Ielec a mテ「ncat lトツusta Hasil" 窶 oamenii pe care i-am cunoscut.

"Ceea ce pentru omidト reprezintト sfテ「rネ冓tul lumii, pentru om nu e decテ「t un simplu fluture" (Richard Bach)

Orice ieネ冓re テョn stradト e prilejul unei minciuni: Dai peste un cerネ册tor ネ冓 ca sト scapi de el spui "N-am", deネ冓 mトビunネ嬖ネ冰l テョネ嬖 zトハgトハe テョn buzunar. Cu cテ「t mergi mai departe, テョn magazine, テョn instituネ嬖i, minciuna se lトκ嫺ネ冲e.

La Cioran pテ「nト ネ冓 pトビネ嬖le slabe au "stil". Falsa modestie - la el are stil

"Te grトッeネ冲i?". テ始trebarea asta o auzim mereu テョn viaネ嫗 de zi cu zi, din partea celor care vor sト ne propunト "ceva", un alt program. Dacト spui "da" eネ冲i absolvit - se presupune cト e vorba de ceva "important" - aproape cト nici nu mai trebuie sト argumentezi. Graba e sfテ「ntト! Aネ impune chiar ネ冓 ambulanネ嫺lor restricネ嬖i de vitezト.

- De ce mai trトナeネ冲i?
- Pentru urmトフoarea テョntテ「lnire cu marea.

Dacト nu am avea douト fiinネ嫺 (Eul ネ冓 Sinele) atunci formula 窶枡u テョnsumi窶 ar fi un pleonasm. Dar Sinele vine sト テョntトビeascト Eul. 窶曖ogatul se crede テョnネ嫺lept, dar vine sトビacul ネ冓-l cerceteazト窶 hehe...

Cu cテ「t e mai aglomeratト strada cu atテ「t mi se acutizeazト senzaネ嬖a cト maネ嫺le テョmi despicト pテ「ntecele ネ冓 atテ「rnト-n afarト.

"Adaptabilitatea este semnul lipsei de caracter ネ冓 al neantului lトブntric" (Cioran)

11 septembrie 2001 - New Yorkul nu mai era decテ「t un cトフun de indieni. Focul fumega テョn mijlocul tee-pee-urilor. Incantaネ嬖ile vracilor ネ冓 ale cトパeteniilor...

AICI ne este テョngトヅuit sト ne iubim, dar nu ne este テョngトヅuit sト ne aparネ嬖nem.

窶朿elaネ嬖ile窶 mele cu oamenii... toate neテョnネ嫺legerile provin din aceea cト pentru mine indivizii cテ「nd se adunト テョntr-o structurト, テョn orice fel de asociaネ嬖e, gaネ冂ト sau grup nu mai sunt... oameni. Devin altceva. Un fel de miriapod bトネos ネ冓 fトビト judecatト. Cテ「nd interacネ嬖onez cu unul dintre ei am impresia cト am de-a face cu un picioruネ al acestui miriapod.

Ei supra-vieネ孛iesc 窶 adicト trトナesc... suprapuネ冓

"Cine nu arde singur e ars" Marius von Mayenburg

Alb
Ah
(geometria literelor)

"Douト chipuri asemトハトフoare care, fiecare テョn parte, nu provoacト rテ「sul, テョl pot provoca テョmpreunト prin asemトハarea lor" (Pascal)

"Cel care se テョndoieネ冲e dar nu cautト, este テョn acelaネ冓 timp ネ冓 nefericit ネ冓 nedrept"
Dacト Pascal ar fi rostit aceste cuvinte テョn public, テョn faネ嫗 unei mulネ嬖mi de oameni, sau a unei clase, nimeni nu ar fi テョndrトホnit, de ruネ冓ne, sト recunoascト faptul cト "nu cautト". Fiecare ar recunoaネ冲e poate cト se テョndoieネ冲e, dar nici unul nu va recunoaネ冲e テョn public cト nici mトツar nu cautト! Revelaネ嬖a faptului cト de fapt nu cauネ嬖 ネ冓 nici n-ai cトブtat vreodatト cu adevトビat, nu o poネ嬖 avea decテ「t テョn intimitate, cu cartea テョn mテ「nト.

Un om singur, un om paralizat, un om copleネ冓t de dureri dar care continuト sト gテ「ndeascト cu sufletul - stinge テョn inima lui, fトビト sト ネ冲ie, mテ「rネ卞プiile comise de milenii de milioane ネ冓 milioane de indivizi "activi". Iatト DE CE, iatト CUM, Lumea nu s-a sfテ「rネ冓t テョncト.

Ne plac filmele pentru cト ne dau iluzia intrトビii テョn intimitatea cuiva, a personajelor, ネ冓 ne plac mai ales atunci cテ「nd propria noastrト intimitate e pierdutト, cトネcatト テョn picioare, batjocoritト - テョncercトノ sト sorbim surogatul unei intimitトκ嬖 pierdute. Ni se activeazト instincte de voyeur, de spion.

Cicero: "Nihil amplius nostrum est; quod nostrum dicimus, artis est"
- Nu existト nimic care sト fie al nostru. Ceea ce numim al nostru, nu e decテ「t o convenネ嬖e

Carnea dacト ar fi doar carne - crudト ネ冓 zemoasト - ne-ar fi uネ冩r sト scトパトノ de ispita ei. Se テョntテ「mplト テョnsト cト ea se テョmbracト cu piele. ネ亙 atunci テョi descoperim ネ冓 redescoperim catifelarea, parfumul... consistenネ嫗 ("Cu fruntea pe sテ「ni te despトノテ「nteneネ冲i de tot pトノテ「ntul")

Cambulト: peネ冲e din mトビile Indoneziei - テョネ冓 schimbト instantaneu テョn funcネ嬖e de mediu nu numai culoarea dar ネ冓 textura pielii. Omul politic este mai mult decテ「t un cameleon: e o cambulト!.

"Mare eネ冲i Doamne ネ冓 judecトκ嬖le tale sunt drepte
........
Dar unde vei gトピi Tu un loc テョn care sト-ネ嬖 abaネ嬖 mテ「nia
ネ冓 care sト nu musteascト de sテ「ngele lui Iisus Christos?"
(Des Barreaux, epicureic francez, secolul XVII)
- una dintre puネ嬖nele テョntrebトビi justificate adresate de om Divinitトκ嬖i

Antigona 窶 tragedia anticト 窶 numele mamei mele. Pテ「nト la urmト poate cト nimic nu e テョntテ「mplトフor.

Gunoierii intrト ネ冓 ei テョn grevト uneori, dar producトフorii de gunoi niciodatト!

窶曵ndulgenネ嫗窶 cu care adultul priveネ冲e spre adolescent e absolut prosteascト, abulicト. Cu aceeaネ冓 superioritate prosteascト noi, cei de azi, privim spre civilizaネ嬖a egipteanト. Oricテ「te sトパトフuri arheologice s-ar face, pe Osiris nu-l vei gトピi nicトナeri decテ「t テョn tine テョnsuネ嬖.

"libido sentiendi
libido sciendi
libido dominandi"
(pofta trupului, pofta ochilor ネ冓 deネ兮rta slavト a vieネ嬖i) - Epistola lui Ioan, 2.16

Pascal insistト pe ideea cト omul trebuie sト se URASCテ pe sine. Mentalitate de popト. Oare nu-ネ冓 dト seama cト テョn acest fel se declanネ册azト automat ネ冓 ura faネ崙 de ceilalネ嬖, setea de sテ「nge, de rトホboi? Sト fie sever cu sine da, spartan, neテョndurトフor, dar de ce urト? Qui prodest?

Nici o formト de organizare omeneascト nu are alt scop decテ「t satisfacerea intereselor celor care o concep.

Dumnezeu nu este nici prezent, nici absent.
El este Ascuns...
Dupト cum un sテ「n acoperit cu o dantelト transparentト
nu este nici acoperit, nici descoperit
El este ascuns...

Ploaia: femeia pトノテ「nt fトツテ「nd dragoste cu pトノテ「ntul cer.

"So just try and relax, yeah cool it
Fall apart in my backyard
'Cause let me tell you something little britches
If you act like that bee acts, uh uh
You're working too hard"

La o privire atentト filozofia lui Baloo nu diferト prea mult de cea hindusト sau budhistト.

"The secret geometry of dance" - am s-o テョnvトκ vreodatト?

Listト de infirmitトκ嬖 sufleteネ冲i:
1. grija pentru formト

Dumnezeu- drumul
iubita-pieton
Relaネ嬖a Dumnezeu-iubitト テョn conネ冲iinネ崙 - evitarea idolatriei ... privirea focalizatト pe Dumnezeu ... iubita rトノテ「ne テョn cテ「mpul vizual, dar privirea (interioarト) nu se mai focalizeazト pe ea, ci pe strトネucirea SURSEI ... Este ceea ce se テョntテ「mplト テョn evoluネ嬖a profesionalト a ネ冩ferului: テョn timpul uceniciei este nevoit sト-ネ冓 テョntoarcト privirile spre pericolele venite din lateral ネ冓 din spate, pierzテ「nd astfel controlul asupra Direcネ嬖ei, asupra Drumului. Cu timpul, テョncepe sト-ネ冓 foloseascト cテ「mpul vizual, "coada ochiului": prinde cu coada ochiului imaginea pericolului lateral ネ冓 frテ「neazト fトビト sト-ネ冓 mai テョntoarcト privirea, care rトノテ「ne aネ嬖ntitト pe direcネ嬖a principalト: Drumul.

"Sensul" vieネ嬖i! Nu existト nici un "sens" al vieネ嬖i. Existト doar o altト viaネ崙. O viaネ嫗 paralelト. La care Sistemul ネ嬖-a interzis accesul.

Tot ceea ce sperト ネ歪oala sト obネ嬖nト de la Individ este sト-l facト sト-ネ冓 ducト ideile "pテ「nト la capトフ", sト intre テョn acest tunel sinistru care nu duce nicトナeri, sト caute "sensul" vieネ嬖i, pentru ca astfel sト-l テョnece テョn detalii, sト-l facト sト uite de sine. (ネ歪oala este principalul ucigaネ al conネ冲iinネ嫺i de sine). テ司 plimbト sub ochi ネ嬖nte colorate, aネ兮 cum scuturi o minge cu elastic sub nasul pisicii. Abia atunci, dupト ce a ameネ嬖t bine, Sistemul テョl ia ca pe o cテ「rpト udト ネ冓 テョl テョnghite.
Lao Tse, Epictet, La Rauchefoucauld, Cioran si toti ceilalti - ... trebuie sト fi fost un coネ冦ar pentru dascトネii lor. テ始 cazul lor misiunea fariseilor a dat greネ. Aceネ冲i elevi au reuネ冓t sト rトノテ「nト oameni テョn ciuda eforturilor ネ歪olii de a-i corupe. Oamenii de valoare apar テョn stat テョn pofida voinネ嫺i statului (uitasem de Baudelaire...).

テ始 TOATE scrisorile de dragoste ale adolescenネ嬖lor este glasul lui Dumnezeu. Nu e de mirare cト pトビinネ嬖i テョncearcト, cu mai multト sau mai puネ嬖nト "blテ「ndeネ嫺" sト le stテ「rpeascト. Ferocitatea pe care o declanネ册azト テョn cloaca respectabilト numitト Rテ「ndul Lumii rostirea adevトビului pur. "Indulgenネ嫗" pe care pトビinネ嬖i o aratト adolescentului nu este decテ「t o ferocitate mascatト. Este "indulgenネ嫗" celor care l-au rトピtignit pe Iisus. "Nu te mai gテ「ndi puiule. Nu mai scrie prostii. Nu te mai gテ「ndi. Puiul mamii..."

Nu sunt Iisus. Eu テョn locul lui, dupト minunea cu pテ「inile ネ冓 peネ冲ii, m-aネ fi ridicat brusc テョn picioare, mi-aネ fi pus poalele-n cap ネ冓-aネ fi テョnceput sト dansez "I'm bad" pe muzica ネ冓 cu gesturile lui Michael Jackson. Nu de blテ「ndeネ嫺 ネ冓 nici de sabie are nevoie gloata. Ci de circ! De circ, mai mult decテ「t de pテ「ine.

Oamenii au テョnceput sト-ネ冓 ureze "Bunト Ziua" ネ冓 "Noapte bunト" numai dupト ce ネ冓-au nenorocit unii altora (prin intrarea テョn cetトκ嬖) zilele ネ冓 nopネ嬖le. テ始 vremea legilor divine toate zilele ネ冓 toate nopネ嬖le erau bune, nu era nevoie de urトビi. テ始 vremea aceea salutul nu era decテ「t un simplu zテ「mbet.

Ideea de Religie nu テョncape テョn Stat. Religia este legトフura INDIVIDULUI cu divinitatea, nu a comunitトκ嬖i. Tot ceea ce テョncearcト sト lege comunitatea de divinitate se transformト instantaneu テョn Politicト.

(La o conferinネ崙 de presト vorbitorul se adreseazト adunトビii テョn care mト nimerisem: "Vト mulネ孛mesc pentru numトビul mare テョn care aネ嬖 venit".
Care e relevanネ嫗? Pentru ce mi se mulネ孛meネ冲e? Ce scop au astfel de "mulネ孛miri" gratuite decテ「t provocarea instinctului de turmト? Ce merit am eu ca individ cト publicul テョn care m-am nimerit e "mare"? Ca ネ冓 cum un bob de fasole ar trebui sト fie mulネ孛mit pentru cト s-a nimerit テョn ciorbト.)

テ始tr-un telefon mobil, la "facilitトκ嬖 SMS", acest mesaj automat: "Mi-e dor de tine". Nu trebuie nici mトツar sト te mai oboseネ冲i sト tastezi literele. Apeネ冓 un simplu buton ネ冓 gata "dovada" de dragoste.

Controleazト viteza cu care citeネ冲i!

Pascal declamト cu superioritate creネ冲ineascト: "Evreii au テョmbトフrテ「nit gテ「ndind mereu la lucrurile lor lumeネ冲i..." Sト mori de rテ「s nu alta. Dar creネ冲inii la ce s-or fi gテ「ndit, sトビトツuネ嬖i ネ冓 neprihトハiネ嬖i de ei... Nu e suficient de clar cト tocmai el, Pascal, テョn clipa テョn care テョmparte omenirea pe criterii etnice, dovedeネ冲e cテ「t este de legat de 窶柩ucrurile lumeネ冲i窶...?

Tot el continuト cu aceeaネ冓 テョndテ「rjire: "Creネ冲inii テョl cunosc pe adevトビatul Dumnezeu ネ冓 nu iubesc deloc viaネ嫗 pトノテ「nteascト". Penibil ネ冓 delirant! Delir cu miros de sテ「nge! De altfel se vede テョn continuare ce are テョn vedere dl Pascal: "Existト douト feluri de a convinge despre adevトビurile religiei noastre (creネ冲inismul - n.a.): una prin forネ嫗 raネ嬖unii, cealaltト prin forネ嫗 autoritトκ嬖i celui care vorbeネ冲e". Cトツat, domnule Pascal! Cト-cat! Daネ嬖-mi voie sト mト piネ pe 窶杪utoritatea celui care vorbeネ冲e窶. Cine crede テョn dumnezei cu sabia テョn mテ「nト de ei sト aibト parte!

Un sclerozat vine ネ冓 mト テョntreabト: "Bine, dar cum ai ajuns la concluzia asta?"
ネ亙 doar テョi spusesem sト-ネ冓 controleze viteza citirii.
Uite mai zic o datト: Controleazト viteza citirii. Controleazト-ネ嬖 respiraネ嬖a. Controleazト-ネ嬖 suflul.
Mai mult decテ「t sト spun, ce pot sト fac?

Dacト nu-ネ嬖 place ca ce scrii sト-ネ嬖 fie "scos din context", scrie テョn fragmente. Scoate-te tu テョnsuネ嬖, cu mテ「na ta, din "context".

"Fac secundum exemplar quod tibi ostensum est in monte"
"Sト faci dupト chipul care ネ嬖-a fost arトフat pe munte"
Exod 25, 40

"Cu moartea pre moarte cトネcテ「nd"
adicト
"テ始tunecテ「nd テ始tunericul - iatト porネ嬖le Luminii"
Minus cu minus dト plus...

"Prodita lege
Impleta cerna
Implenda collige"

"Citeネ冲e ceea ce s-a vestit
Vezi ce s-a テョmplinit
テ士plineネ冲e ce a mai rトノas de テョmplinit"
(Cugetari 697 Pascal)

Cテ「t trebuie sト rトノテ「i de singur ネ冓 de nemiネ冂at?!
Exact atテ「t de singur ネ冓 de nemiネ冂at cテ「t are nevoie scoica pentru a forma perla din firul de nisip intrat テョntテ「mplトフor (テ晒TテMPLテサOR) テョn ea.
Hiranya Gharba

Proverb latin: "Cine nu ネ冲ie sト rabde nu ネ冲ie sト fie stトパテ「n"
Iatト cum se construiesc imperiile. ネ亙 cu aceleaネ冓 metode trebuie distruse! Nu cu sabia ネ冓 tancul. Un imperiu distrus de invazii barbare brutale va renaネ冲e la fel de repede, sub alネ嬖 stトパテ「ni. Dar un Sistem care e distrus cu aceeaネ冓 rトッdare ネ冓 meticulozitate cu care a fost construit, stテ「rpit va rトノテ「ne テョn veci.

Setea mea de a scrie. De unde provine? Caut poate sト mト ascund de Femeie, de viaネ嫗 la comun cu ea. Scriu poate din disperarea de a nu putea explica テョn cuvinte de ce femeia テョmi devine uneori respingトフoare. Ceea ce mト atrage existト ネ冓 este palpabil, descriptibil. Dar ceea ce mト respinge テョmi atテ「rnト ca o piatrト de moarト invizibilト de gテ「t.

Mama テョi cumpトビト o jucトビie ネ冓 i-o oferト. Copilul, vトヅit tulburat, are o grimasト apoi plテ「nge: "De ce nu mト テョntrebi ネ冓 pe mine テョnainte ce vreau sト-mi cumperi?". Mama dト din umeri ネ冓 テョネ冓 vede de trトハcトハeala cu prietenele. (Teatrul Ion Creangト, Bucureネ冲i 9.12.2005). Fineネ嫺a sufleteascト (net superioarト faネ崙 de cea a mamei) テョl face pe copil sト evite un refuz direct, care ar putea-o rトハi pe mamト. El cautト sト previnト conflictul. Dar mama 窶槓冲ie窶 mai bine...Legea celui mai puternic, mai brutal, テョnvinge mereu.

"Amice, ad qui venisti?"
"Prietene, de ce ai venit?"
(Matei 26, 50)

Dacト テョnネ嫺legi ネ冓 simネ嬖 o idee inteligentト comunicatト de altul, テョnseamnト cト ai avut dintotdeauna exact capacitatea lui de a gテ「ndi, ai avut mereu ネ冓 dintotdeauna la dispoziネ嬖e o inteligenネ崙 cel puネ嬖n la fel de valoroasト ca a lui. Atテ「ta doar cト ai pierdut obiネ冢uinネ嫗 de a o folosi, circuitele s-au colmatat. Eネ冲i puturos nu tテ「mpit.

Ninge. Marea se scuturト de zトパada cerului, scoネ崚「nd-o la suprafaネ崙, din adテ「ncuri, pe a ei...

Dacト aネ putea i-aネ sトビuta tトネpile lui Borges ネ冓 lui Nicetas ネ冓 lui Nietzche ネ冓 lui Iisus ネ冓 lui Socrate ネ冓, ネ冓... dar mト テョntorc ネ冓 テョntreb: テョn afarト de gustul de transpiraネ嬖e, de praf ネ冓 de pトノテ「nt de pe limbト cu ce m-aネ alege?

Femeia fトツutト din coasta bトビbatului? De ce nu dintr-o vibrizト? Sau dintr-un femur, sau dintr-o unghie, sau dintr-un ochi, sau dintr-un fir de pトビ de pe burtト sau de sub braネ? Care e semnificaネ嬖a? Care e ideea? Trebuie sト o tratez ca pe un organ, ca pe un os, ca pe un apendice, ca pe o anexト? Niciodatト! Femeia e om nu animal de companie.
Din dereglarea mintalト a unui criminal chinuit de remuネ冂トビi ネ冓 de coネ冦aruri se trage toatト nefericirea (ネ冓 Prostia) lumii creネ冲ine.
Sテ「ngele vトビsat de Moise sト cadト asupra capului lui Moise, nu pe al meu!

Orice formト de adoraネ嬖e faネ崙 de o entitate materialト mト scoate din minネ嬖 ネ冓 テョmi trezeネ冲e pe loc instincte criminale. Dar Dumnezeu mi-a legat mテ「inile ネ冓 mi-a scris "Scrie!". Atテ「t

Ultimele cuvinte ale lui Churchill pe patul de moarte: NO MORE.

テ枴ne sト participe personal la campania din Normandia ネ冓 se テョmbarcト pe un portavion. Desigur, cu voioネ冓e, preia imediat comanda vasului. テ始tre timp bombardamentele germane devasteazト Sud-Estul Angliei. La テョntoarcere, constatテ「nd dezastrul orbeネ冲e de furie. Se gテ「ndeネ冲e la arma chimicト. Se mulネ孛meネ冲e テョn cele din urmト cu o ripostト care duce la uciderea a 200 000 de civili germani. Sufletul テョネ冓 cautト neobosit echilibrul. テ始 cele din urmト cade ostenit - NO MORE!

"Cテ「nd Eva era テョncト テョn Adam, moartea nu exista.
Cテ「nd ea a fost separatト de el, moartea a venit テョntru fiinネ崙.
Dacト el se va face iarトκ冓 テョntreg, ca la テョnceput, nu va mai fi moarte"
(Filip, 57)
- asta ar trebui tipトビit pe toate certificatele de cトピトフorie
- ネ冓 de divorネ
dar...
"Lumea aceasta se hrトハeネ冲e cu leネ冰ri. Toate lucrurile devorate テョn aceastト lume sunt hトビトホite morネ嬖i. Adevトビul este un devorator de viaネ崙. De aceea, cine nu s-a hrトハit cu Adevトビul, va pieri. Acesta este din acelaネ冓 loc de unde a venit Isus ネ冓 a adus hranト. Celor care tテ「njesc dupト Adevトビ, El le dト viaネ崙 ネ冓 astfel ei nu mor"
(Filip 76)

Una din cele mai mari cruzimi pe care le comitem faネ崙 de copii este aceea cト le spunem poveネ冲i cu テョngeri cu aripi ネ冓 pene, ネ冓 apoi テョi trimitem la ネ歪oalト, ca sト avem mai tテ「rziu de ce rテ「de de ei, de inocenネ嫗 lor, テョn loc sト le explicトノ cト テョngerii se nasc ネ冓 trトナesc aici, cu noi, printre noi. Lao Tse, Borges, Cioran, Stトハescu, Socrate, Iisus toネ嬖 aceネ冲ia - n-am auzit sト fi avut mトツar un fulg pe piele...

Cineva テョncearcト sト priveascト テョn spatele ochilor mei. Cineva テョncearcト sト priveascト テョn sens invers acelor de ceasornic

Churchill テョi mトビturiseネ冲e peネ冲iネ冩rului sトブ: "Te iubesc. Aネ face dragoste cu tine chiar acum... dacト aネ ネ冲i cum!"

La invitaネ嬖a pe care Academia i-o adreseazト, テョn martie 1893, de a deveni membru corespondent, Alexandru Vlahuネ崙 rトピpunde: 窶廴ulネ孛mesc, dar de afarト se vede mai bine ネ冓 mai departe窶昶ヲ

窶廚e-o vrea Dumnezeu!ツサ窶ヲ dar Dumnezeu nu ツォvreaツサ nimic. Dorinネ嫺le sunt strトナne de El. Dorinネ嫺le sunt lege omeneascト, nu divinト. Atテ「ta timp cテ「t ne vom テョntemeia viaネ嫗 pe legi omeneネ冲i, pe dorinネ嫺, pe acumulare, pe concurenネ崙 ネ冓 ambiネ嬖e, adicト pe Politicト, ネ冓 nu pe Dragoste, El se ネ嬖ne departe, se retrage 窶 nu poate exista nici un fel de comunicare 窶 ネ冓 テョn orice caz nu テョn public.

A nu se confunda dorinネ嫺le cu visele. A nu se asocia Dumnezeu cu ideea de tatト (convenネ嬖e, tradiネ嬖e, idolatrie). Dumnezeu viseazト. Tatトネ doreネ冲e. Dumnezeu nu doreネ冲e nimic. El doarme ネ冓 viseazト... Atテ「t

Neputinネ嫗 omului de a-ネ冓 atinge Dumnezeul este neputinネ嫗 visului de a-ネ冓 atinge Visトフorul.

Dorinネ嫗 de a prelungi (pentru toatト viaネ嫗) o relaネ嬖e de dragoste ネ嬖ne de dorul de eternitate, de infinit ネ冓 este perfect justificabilト. Dar nu putem reproduce Aici, テョn termeni materiali (casト, maネ冓nト, responsabilitトκ嬖, bucトフトビie, serviciu, dormitor etc) ideea de eternitate. Viaネ嫗 nu este o eternitate テョn miniaturト. (Cトピトフoria, spre deosebire de Poezie pretinde ceea ce nu poate テョnfトパtui).

窶廡iecare sト scrie liber ネ冓 isteネ, fトビト cトネトブz ネ冓 cテ「rjト窶 (Vasile Pogor)

Cテ「nd ne テョndrトトostim toate spaネ嬖ile ネ冓 toate secundele dispar, pテ「nト la ultimul sunet窶ヲ Moartea nu e decテ「t o poezie din care nu ne mai テョntoarcem

Mi-au retezat capul ネ冓 din gテ「t mi-a ネ崚「ネ冢it un semn de テョntrebare. Ca pe o umbrelト ai putea sト mト atテ「rni テョn cuier... テョn aネ冲eptarea rトピpunsurilor...

Nu de zile ネ冓 nu de ani テョmbトフrテ「neネ冲i Toma. Ci de nedragoste テョmbトフrテ「neネ冲i, Toma! Toネ嬖 vor striga ツォce frumos!ツサ, テョmbトフrテ「nind.
(auzitト la lumina zトパezii, テョn parcul Circului, 8 ianuarie 2006)

ツォSト nu te テョnchini テョnaintea lor ネ冓 sト nu le slujeネ冲i, cトツi Eu, Domnul, Dumnezeul tトブ, sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc nelegiuirile pトビinネ嬖lor テ晒 COPIIツサ

Sentimentul acela spontan de vinovトκ嬖e, care apare uneori din senin, greutatea aceea ce ne apasト uneori pe neaネ冲eptate pe umeri ネ冓 テョn creier, テョn general cテ「nd suntem singuri, aparent fトビト nici o raネ嬖une 窶 de unde provine el? ネ亙 nu din pricina acelui sentiment straniu fugim cu atテ「ta disperare de singurトフate?

Au transformat Poezia テョn subiect de bテ「lci, de cenacluri ネ冓 sindrofii, dar ea este esenネ嫗 vieネ嬖i, vocea lui Dumnezeu, nucleul de divinitate テョn jurul cトビuia suntem plトノトヅiネ嬖. Sunteネ嬖 mai テョn テョntuneric decテ「t テョnsuネ冓 テョntunericul テョn care v-aネ嬖 nトピcut. Cトツi voi vreネ嬖 sト transmiteネ嬖 テョntunericul copiilor voネ冲ri テョn veacul vecilor.

S-a spus ツォSト nu fierbi un ied テョn laptele mamei luiツサ. Totuネ冓 ce suntem noi altceva aici, テョn legea omeneascト, decテ「t niネ冲e iezi fierネ嬖 テョn laptele mamelor noastre?

Pe cine iubeネ冲i tu mai mult copile: pe mama, pe tata sau pe Dumnezeu?

Plテ「nsul poate fi ネ冓 fトビト de lacrimト, cトツi lacrimile, asemenea trupului, pot seca, dar plテ「nsul, asemenea sufletului, niciodatト.

Ignoranネ嫗 o dobテ「ndeネ冲i tot prin ascultare, ca ネ冓 cunoaネ冲erea.

Ideea de 窶彿nteligenネ崙 nativト窶 - scuza oricトビui tテ「mpit pentru propria sa tテ「mpenie. Nimeni nu se naネ冲e iluminat. Toネ嬖 cei cu adevトビat inteligenネ嬖, toネ嬖 cei pe care テョi numim iluminaネ嬖 nu sunt decテ「t niネ冲e foネ冲i proネ冲i care au nトパテ「rlit de blana prostiei cトネduroasト. Nici un prost nu va テョnネ嫺lege vreodatト cテ「tト テョnネ嫺legere poate avea pentru proネ冲i, pentru foネ冲ii lui fraネ嬖 adicト, un om cu adevトビat inteligent. O テョnネ嫺legere devastatoare.

Mergem la frizer cu pトビul curat dar nu proaspトフ spトネat. Foarfeca alunecト.

Pieton la semafor: Dacト prinzi roネ冰 pe prima direcネ嬖e, prinzi roネ冰 ネ冓 la direcネ嬖a perpendicularト, Dacト prinzi verde, verde ネ冓 la perpendicularト: Celui ce are i se va da iar celui ce nu are i se va lua ネ冓 ceea ce are.

Lupul a mテ「ncat-o pe Scufiネ嫗 Roネ冓e, e adevトビat. Dar sト nu uitトノ cト chiar テョnainte de asta, a mテ「ncat-o pe bunicト!

ツォEl se sui pe munte ネ冓 presトビト pe pトノテ「nt fトナnト curatト, spunテ「nd: ツォO, munte, sトネaネ al zeilor, adu-mi un vis prevestitor de bine!ツサ

Deschideネ嬖 cuネ冲ile ideilor antice!

ツォAtunci el テョネ冓 despuie trupul, テョネ冓 テョnトネネ崙 mテ「inile テョn loc de catarg ネ冓 veネ冲mintele sale le aネ册zト drept pテ「nze de corabieツサ

Punem nenumトビate legume テョn ciorbト pentru cト trupul nostru e nesトフul de toate, toate miresmele pトノテ「ntului 窶 aネ兮 dupト cum sufletul are nevoie de toate, toate miresmele cerului

窶廾rice lucru テョネ冓 are preネ孛l テョnchis テョn el, ca pomul テョn sテ「mbure, ca dogoarea soarelui テョn tトツiune窶 (Paraschivescu)
... ネ冓 ca sufletul テョn om

Poeziile, marile poezii, trebuiesc citite dimineaネ嫗, pe rトツoare. Trage-ネ嬖 fotoliul テョn grトヅinト, テョn zトパadト 窶 ネ冓 citeネ冲e, citeネ冲e mereu, citeネ冲e pentru totdeauna窶ヲ

Comunicarea dintre oameni crapト nu din pricina sufletului individual ci din pricina gerului de afarト. Ca un ou de pinguin scトパat テョn viscol de pe ghearele tatトネui.

Iar a te lupta cu prostia omeneascト este ca ネ冓 cum te-ai lupta cu instinctul de supravieネ孛ire.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. poezii
poezii
poezii  Search  Agonia.Net  

Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Privacy and publication policy

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!