agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-10-16 | [This text should be read in romana] |
Ai venit să mă întrebi de ce plâng? Uită-te în jur și ai să vezi…
De fapt nici eu nu știu de ce plâng.Așa am simțit,că trebuie să plâng. Mă gândeam…mă gândeam că am doar 15 ani și mi-a mai rămas un singur strop de inocență. Iar cei mari - atotștiutori și atotputernici - vor să-mi fure și acest ultim stop de inocență…De ce? -Mami, de Crăciun e frumos? -Da, puiul mamei, așa trebuie să fie - frumos. Trebuie să fie frumos și noi trebuie să fim fericiți. -Trebuie ? Îți amintești când pregăteam masa de Crăciun și "am tăiat" maioneza? Am început să râdem amândouă ca niște copile … Atunci era frumos … Ieri "am tăiat" iar maioneza. Eu am început să râd,dar tu…tu te-ai supărat și ai țipat la mine și m-ai certat.De ce? De ce n-ai mai vrut să râzi cu mine,mami? M-au întrebat la școală ce este timpul.M-am speriat.Am văzut atunci că timpul trece… iar eu nu vreau să treacă.Vreau să rămână așa, Crăciun. Pentru că de Crăciun trebuie să fim fericiți. Pentru că dacă o să treacă, cei mari or să-mi fure stropul de inocență. Cei mari și timpul… Anul trecut vroiam să merg cu colindul cu copiii.Tata nu m-a lăsat. -De ce n-a vrut,mami,să mă lase tata cu colindul? Anul acesta nimeni nu vrea să mearga cu mine.Spun toti că sunt prea mare… -Mami, nu-i așa că nu sunt prea mare?Am doar 15 ani și un strop de inocența…Cei mari sunt răi.Ei mi-au zis că Moș Crăciun nu există.Dar dacă nu există atunci cine aduce Crăciunul în fiecare an, și mie, și lor? -Mami,nu-i așa că Moș Crăciun există? -Există, puiul mamei, sigur că există. Hai, nu mai plânge… ascultă colindul îngerilor…ei cântă atât de frumos! -N-am să mai plâng… am să merg să împodobesc bradul … Mami, de ce e bradul negru? -Pentru că a ars, puiul mamei… -Mami,tu ești un înger? Căci doar dacă ai fi un înger ai mai putea să vorbești cu mine…Sau,poate…am murit și eu?Și, dacă am murit, o să am mereu 15 ani?Și o să-mi pot păstra stropul de inocență? -Da, puiul mamei, o să ai mereu 15 ani și nimeni…nimeni n-o să-ți fure stropul de inocență. O să mergi să colinzi cu îngerii și o să fie mereu Crăciun…O să fim fericiți pentru că de Crăciun e frumos… Acum nu mai plang…Cum, ai venit să mă întrebi de ce nu mai plâng?… Uită-te în jur și ai să vezi…Aici e Crăciunul.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy