agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2008-03-29 | [This text should be read in romana] |
INTRODUCERE
"... între Șoseaua Kiseleff È™i Șoseaua Jianu, Meyer amenajase un lac, foarte apreciat pentru pitorescul lui. ...". CUPRINS Oarece vorbe schimbate de Eminescu È™i Creangă între ei, erau pett-uri, sau cam aÈ™a ceva, că tot veni vorba de "uÈ™ile" ce le avem de cărat în spate, nereciclabile, "aÈ™a cum" au ajuns textele Gabrielei Vrânceanu Firea obligatorii pentru "elevii olimpiadiÈ™ti într-ale limbii È™i literaturii româneÈ™ti din toate timpurile... închipuite în zilele noastre"? NARAÞIUNE De grăbiÈ›i ce-am fost, aruncarăm cu "Păcală È™i Tândală" - aÈ™a cum zvârlim în crăci, pe tăpÈ™ane-n ape È™i mai peste tot pett-urile golite de către noi - prea puÈ›in conÈ™tienÈ›i de conÈ›inuturi È™i de efectele digestivității culturale, acceptând: ... fato, e miÈ™to că Păcală are dreptul să spună că ăla (Tândală) trage de timp... pentru că e mult rău de tot È™i neelectiv, care nu È™tiu ce e, dar nu se aude de fapt? Treaba "grăjdarilor" e să cureÈ›e balegi - ba legi, ba hotărâri. Da! Prea bine È™i numai bine: Heracles nu s-a sfiit să cureÈ›e grajduri, pentru ca mai apoi, drept fatală umilință ce avea de-ndurat, avea să È›ină È™i-o lume-n spate; sfârÈ™ind prin a trage pe el un "tricou politic" înmânat de o curvă. "Superficialozicoristic" afirm că Păcală e ÃLA MAITRE MARE ("de pe cal", "pocal", "epocaliptos"... s.a.m.d.), că-i cel ce dă ordinul: trage uÈ™a după tine, bă!, iar Tândală e cel ce de jos, de pe "dale", cel ce pedalează, "uÈ™-karmic", prin destin e aÈ™a! Prin urmare, "Tatăl" e îndreptățit să-È™i trimită padroandrolatriceÈ™ete fiul în lumea... experimentului. După aia tatăl își poate vedea, bine mercic!, de viaÈ›a È™i de coaiele lui - Daedalus È™i Icar, tată È™i fiu, dacă nu vă-nÈ™el? ÃŽNCHEIERE ... frate Icarus, mulÈ›i făcuÈ›i praÈ™tie suntem! NOTE 1. 1.a. Păcală = omul de acÈ›iune, patron, È™ef, boss, manager; el ordonă: trage uÈ™a! 1.b. Tândală = executantul, devotat, cârpă de È™ters pe jos: pune, È›ine, trage, poartă, ia-n nas È™i-cur uÈ™a/uÈ™ile; 1.c. RelaÈ›iile sunt antagonice: Păcală e intrigat că ăla cară uÈ™a în spate; Tândală nu înÈ›elege unde rezidă esenÈ›a neînÈ›elegerii. 2. 2.a. Pavel Dmitrievici Kiseliov (Павел Дмитриевич Киселёв) - conte, cunoscut la noi, din păcate, numai cu numele franÈ›uzit al unui bulevard: Kiseleff; 2.b. General fiind, au condus administraÈ›ia militară rusească a Þării RomâneÈ™ti; 2.c. PreÈ™edinte plenipotenÈ›iar al Divanurilor Moldovei È™i Þării RomâneÈ™ti în timpul administraÈ›iei militare ruseÈ™ti - dacă a fost, a asigurat reorganizarea administrativă a Principatelor supraveghind întocmirea Regulamentelor Organice; 2.d. Ambasador al Rusiei la Paris fiind, între1856-1862, a sprijinit Unirea Principatelor Române.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy