agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-05-05 | [This text should be read in romana] |
Cine este Bertold Brecht ? Și cât ne mai poate interesa astăzi pe noi, fii hip-hop-ului și ai manelelor ?
Bertold Brecht a fost, poate, cel mai mare dramaturg al secolului XX. El a mai fost și conștiința poporului german în vremuri de cumpănă, atunci când ascensiunea lui Arturo Ui nu mai putea fi oprită. Cine a fost Brecht ? Cel care a spus că poporul DDR nu-și merită conducătorii. Cel care a scris "Puștile Terezei Carrar" și "Cercul de cretă Caucazian" și "Mutter Courage". Cine a fost Brecht ? Brecht a fost revolta și suspinul unei generații pierdute, copii ai Marelui Război. Brecht a fost teama de represiune, teama aceea animalică de mașina cea neagră care vine "să te ducă după colț". Așa cum au dus-o pe Rosa Luxemburg. Brecht a fost pofta nețărmurită de viață, puterea aceea gigantică, izvorâtă din cele mai abisale tainițe ale pământului, dorința care l-a făcut să se împreuneze cu cele mai frumoase femei ale timpului său, Brecht a fost tânjirea după nemurire. Brecht a fost Mackie Șiș (Mackie the Knife), eroul "Operei de trei parale". "Când rechinul/Își arată/Colții, el este temut/Mackie Șiș are cuțitul/Dar cuțitu-i nevăzut...".Brecht a fost viața, așa cum , din păcate, n-o s-o mai avem...
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy