agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-05-14 | [This text should be read in romana] |
Elia, eu vin cu oala
Că ibricu-i mizilic Din lămâie-ți iau doar coaja Să mă dedulcesc un pic. Analiza ta e dreaptă Diagnosticul e grav Veselia pare moartă Are zdrențe la catarg. Nu-i poet să nu se plângă C-a iubit și s-a pălit De mă-ntreb în rând c-o Fulgă Treaba ceea rușinoasă (Oare are vreun sfârșit?) Eu, pe când iubeam odată Ș-am văzut că doare rău Mi-am pus un anunț la poartă: Schimb jupân cu un dulău. Și mi-a mers o vreme bine, Mă-ntrebam de n-am murit! Zic: prea bine, nu-i chiar bine Să m-apuc iar de iubit? M-apucăi, că oglinjoara Îmi tot frământa gogoși Cică, vai tu! Cosânzeana, Lîngă tine e-n galoși. Cum cu- atâta șansă în viață, Nu te calci de două ori Bag iar deștu-n dulceață Să mă umplu de fiori M-am umplut ce-i drept nu-i lung, Mi-s pestriță și la fiere De-aia haikuresc prelung Precum mielul la tăiere. Elia, am bază-n tine Dacă mă auzi doinind Să-mi dai una, scurt, pe piele Că-s prin Giurgiu hăulind. Am chiar trei vești despre Ion Si-a luat Seherezadă Și de-atunci stă sus, pe tron Nu se mai hazardează… Forin, eu, cred ca este prins La trânte cu berbecul Prea multe oi pe șest a muls I s-a strâmtat cojocul Dedal, aripi și-a tot lipit Pe colț, la farmacie O îngeriță a întâlnit Ș-acum vrea alifie Anda, de umblă printre flori Îi cer să înceteze Cu Belladona-n subsuori Pe loc să se înființeze! Pe nea Mitica nu îl cert Căci el mereu se bate Cu-pumnu-n piept și ochiul drept, Că duce site-ul-n spate. Eu, pe Nichita chiar o cer Să lase guvernarea Să vină ici pe palier Pân-nu ne-apucă jalea! Chiar si de Flintu-am întrebat Îcoace și încolo Cu Scăpărici s-a scăpărat Ș-acu îl muți cu țolu’ De Sache zic încetișor Că-l știu cu treișnouă Nu cred că vine în pridvor Afară iarăși plouă. Și Florinel s-a încurcat E pe la tribunale De inculpati s-o fi agățat, Nicicum nu mai apare! Ceilalați voinici nu-i pomenesc Mă ierte fiecare Că-s frântă rău și amețesc De-atîta încordare Pe Jup(b)itter! De Ghiocei O să-nflorească-n vară, Eu dau cu basca-n clopoței Și mă reped spre gară.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy