agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ I know what you're thinking, father
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2023-03-30 | [This text should be read in romana] | Aici trebuia să fie o baladă. N-a fost să fie, nu-i niciun bai. O ploaie albastră, ca-ntr-un poem de Hirsch, căzută dintr-un cer albastru eseninian, s-a stârnit din senin, mi-a dizolvat durerile, puțin câte puțin. (Scuzele mele, n-am găsit vreo altă referință la modă! În plus, toate comparațiile pare că și-au trăit traiul, mălaiul rămâne pentru voiajori. Să tot cauți referințe, fie și nepieritoare, înseamnă să-ți anulezi șansa propriei tale cugetări, chiar dacă n-ai s-o prelungești până la împietrirea-n statuie.) Aș reveni la ceea ce a fost după dizolvare, însă, aceasta ar însemna să scriu o baladă despre un pașă, altul decât Hassan al celuilalt George. Acum, serios, cum să vorbești despre tine la persoana a III-a? (Deși n-ar fi greu să-l stârnești pe eroul din tine.) Dacă n-a fost să fie baladă, nu va fi nimic, nici măcar vreo închipuire de tramă epică, nici vreun puseu de lirism, nici afurisenia vreunui alt -ism. - Atunci, ce vrea să fie aici? vei zice. Dă bice și scrie ceva, nu ne mai fierbe! - Dar eu nu știu mai nimic, onorate domn, ce să-ți zic? Mi-e teamă că aș strânge toată poezia într-un punct. Și cine să mai moșească la nașterea poeziei dinăuntru?
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy