agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2023-05-26 | [This text should be read in romana] |
stau pe chirostrii lângă cotlon,
în mâini țin o bomboană, un covrig și ața, o aștept pe veruța să-și spele fața: - vezi, sî vii repejor, nu-ți rupi gâtul pi te miri undi, cu-n ochi deschis, altul închis mă uit cum soarele se ridică cât mai sus de parcă vrea să-l vedem numai pe el, în spatele casei albinele-s mari gospodine, zboară, zumzăie să trezească grădina, - florile râd, mahala răsună, s-aude plâns-cu-râs de copchii, miroase-a mărar: - da șini ni fași poftă di turti din sfânta dragî dimineațî? bunghită, mă uit la mâinile mătali plini di lut galben și greu, îmi cresc urechili: - oleandra mamii, dă-mi o cană cu apă, șî niști paie: da ce fac cu … ? bomboana mănâncă-o, iar restul păstrează-le în buzunar, - de ce paie, mamă? - eeee, dragul mamei, lutul fără paie nu stă lichit di păreți, dar nici întri el nu fași legătură, se sfarmă la prima ploaie, sau dacă-i prea cald sî crapî șî cadi, mai dă-mi o mânuță, adăugăm atâta cât îi plași lutului, că-i tari hâtru, nu căuta, lut, lut da-și cunoaști rânduiala, sî țînî căldura în pâini, astupăm ghinișor toati crăpăturili, iacătă veruța vini, veselă, gura până la urechi de se luminează pământul: - nu cumva lichiț cuptorul fărî mini?
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy