agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ I know what you're thinking, father
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-06-17 | [This text should be read in romana] |
Carmen
De vreun an de zile nu mai venea în fiecare zi la cârciuma ei, o sa¢-t¸i spun îndata¢ de ce. ßi sa¢pta¢mâna trecuta¢, când a fa¢cut polit¸ia o razie, o înlocuiau fetele. Venind de departe, eu ajunsesem bineînt¸eles prea târziu, dupa¢ ce scandalul se stinsese. In dupa¢-amiaza aceea, cica¢ doi ins¸i, care o luasera¢ cu ba¢uta de dimineat¸a¢, s-au invitat reciproc sa¢ pla¢tesca¢, s¸i fiindca¢ nici unul nu se îndura sa¢ scoata¢ banii ba¢taia s-a încins - as¸a povestesc sumar oamenii din cârciuma¢. Fa¢ra¢ armele din perete, slava¢ Domnului! In peretele terasei ca¢ptus¸it cu trestie atârnau inutile, ca într-un decor teatral, o duzina¢ de fiare destul de periculos de la¢sat la îndemna bet¸ivilor, bâte ghintuite, darde, toporis¸ti, baltage, sa¢bii ninja...çmi sorbeam ticnit prima bere semirece, când trei polit¸ai, unul dintre ei în civil s¸i atât de zâmbitor încât mi-am zis ca¢ face mis¸to, da¢dura¢ buzna în terasa¢ s¸i începura¢ sa¢ legitimeze consumatorii. Ideea de-a figura în evident¸ele Polit¸iei în chip de consumator într-o cârciuma¢ m-a amuzat atât de tare, a fa¢cut sa¢ se umfle ta¢rât¸a-n mine în asemenea hal încât am mai comandat s¸i-a doua bere înainte de-a o goli pe prima. Am continuat sa¢ sorb încet, ca o fiint¸a¢ sociala¢, încercând între sorbituri sa¢ leg o conversat¸ie cu oameni din alt mediu - razia polit¸iei îmi da¢duse prilejul sa¢ observ ca¢ aproape tot¸i ba¢utorii de la C. erau fa¢ra¢ buletin de capitala¢. Acasa¢ n-aveam de ce sa¢ ma¢ întorc prea degraba¢, în ziua memorabila¢ când mama se la¢sase dusa¢ la o cuconada¢ ca-n vremurile bune, cu ba¢uturi fine s¸i femei inferioare, incapabile de fleurs d'esprit (asta o spune marele rafinat T., cu privirea pironita¢ în florile de toamna¢ imprimate pe mus¸amaua meselor de la C.) -Acuma-s polit¸is¸ti de polit¸is¸ti. Când a fost treaba cu albanezu unde era sectoristu? se întreaba¢ ba¢trânul de la masa¢, fost economist-contabil pensionar, care-i t¸ine toate socotelile lui C. de când s¸i-a deschis localul. Cica¢ prin ianuarie fusese un atac la cârciuma¢. Dimineat¸a la s¸ase când venea fata sa¢ faca¢ focul, în soba¢ a apa¢rut s¸i unul din bodyguarzii de la Internet cafe...Nu albanez - ma¢ la¢mures¸te ba¢trânul - moldovean, Dumnezeu s¸tie ce era! Da¢-mi s¸i mie o sticla¢ de vin din a¢la alb, i-a zis fetei. Nu-t¸i dau ca¢ e-nchis, a spus fata, s¸i s-a întors la treaba ei, la soba ei. O data¢ numai s-a auzit glont¸ul cum a spart câteva sticle, as¸a la cât¸iva centimetri deasupra capului ei. Glont¸ domnule, glont¸ de pistol! (ba¢trânul îs¸i împreuneaza¢ vârfurile degetelor, cu o gaura¢ ca¢scata¢ între ele care ar vrea sa¢ sugereze calibrul) A chemat Carmen polit¸ia, l-au ca¢utat câteva sa¢pta¢mâni, pe urma¢ sectoristu, a¢sta care face pe nebunu-acuma, vine la ea: Doamna Carmen, chiar mai vrei sa¢ continui ancheta?...Nu t¸i-e bine, pentru doua¢ sticle de ba¢utura¢?...Lasa¢-l dracu, ca¢ n-o sa¢ te mai supere! Asta a fost. Ba¢trânul se lauda¢ ca¢-i s¸tie toata¢ familia lui C., inclusiv pe ba¢iatul care-ar fi trebuit sa¢ se nasca¢ anul trecut; dar despre asta sa¢ nu-i vorbit¸i niciodata¢ - ma¢ sfa¢tuies¸te - ca¢ intra¢, as¸a, într-un fel de letargie...Bine, zic, da s¸tiam ca¢ are-o fata¢. Vroia ba¢iat.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy