agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014-09-28 | [This text should be read in romana] |
Firmamentul dimineții concepe un balaur roșu cu mai multe capete.
NuanÈ›a de cloroză a frunzelor din copaci are caracter dominant asupra oraÈ™ului gri- petrol. DeÈ™i praful atinge o anumită concentraÈ›ie în prezenÈ›a trecătorilor, măturătorii trec de la nivelul de impasibilitate spre insolență . In faÈ›a cimitirului o bătrână îndoliată îmi oferă de pomană. Deschid poarta, gândurile mi se sprijină de o regăsire. Uitarea alege buruienile să fie regine peste destule morminte. Aprind o lumănare, ochii mei suferă un proces de desecare deasupra crizantemelor crescute din tata. Clopotele trezesc enoriaÈ™ii. Tata È™tie că urmează despărÈ›irea È™i crizantemele aprobă. Am cuÈ›itele frigului în tot corpul, dar trebuie să grăbesc paÈ™ii pe scena străzilor unde viaÈ›a mi-a atribuit rolul de cârpă. Lângă biserică întind o mână È™i aÈ™tept. De sub o glugă figura oripilată a unui bărbat își contorsionează gura care È™erpuieÈ™te : ’’dumnezeii mă-tii du-te-n............’’ Exprim în gând o dorință față de Cel de Sus despre cum aÈ™ vrea să fie mama când am să mă nasc a doua oară. O cucoană care nu mai încape în ea, scărpinată de starea vremii prin păr, are o geantă cu bunătăți gata să dea pe-afară, spânzurată de unul din braÈ›e ca niÈ™te rasoale. Când mă vede grohăie: "Mă, fugi de-aicea, puÈ›i ca un râtan ". . Trec pe lângă restaurante îmbibate în mirosuri, stomacul începe să mă-njure iar glandele salivare secretă mai mult decât trebuie, cavitatea bucală se umflă ca o pungă, e gata să erupă. O iau la fugă, am lehamite de mine, de ziua asta de rahat, de viitor pentru că nu există un alt început.. Patrupede muÈ™cate de inaniÈ›ie își păzesc teritoriul. Mă opresc în spatele unui bloc, pubelele revarsă mese de gunoaie. Cred că oamenii buni părăsesc pământul devreme È™i primesc decoraÈ›ii stelare, de aceea privesc noaptea ca pe- o întrunire a îngerilor.Caut retragerea în una din locuinÈ›e mele. Aici nu sunt chiar singur, răzbate simfonia È™obolanilor din ziduri invadate la exterior de spectatori -insecte debusolate. AÈ™ezat pe patul din conducte calde îmi injectez fericire. Se strecoară vise cu olfacÈ›ie de subsol. -Băăăăăăăi! Voi cu instrumentele de zgârmat, mutaÈ›i-vă fundurile în altă parte sau vreÈ›i război? întreb rozătoarele scabroase. -Nu cedăm, fantoșă, nu cedăm, fantoșă, vrem să-È›i scobim în creieri toată noaptea! răspund ele.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy