agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-04-10 | [This text should be read in romana] |
Fane
Fane, agale, pe trotuarul închis al verii toride, cu privirile spre cerul fierbinte, bagă mâna în buzunar, scote pachetul gol de țigări, îl deschide, oftează: gol...,se îndreaptă spre stația de metrou spre cutia de gunoi, aruncă pachetul.Lângă cutia de gunoi, pe asfaltul lucios: un pachet de țigări de lux,..se uită-n stânga, se uită-n dreapta, nimeni în jur, ridică pachetul, îl deschide și: O ÞIGARÂ. Se așează pe bancă, aprinde țigara, trage adânc în piept fumul, face o rugăciune șoptită la Dumnezeu pentru sluba pe care o căuta și adaugă la rugăciune și o mulțumire pentru țigară. A doua zi, pregătit de plecare la Oficiul de Muncă, face o rugăciune, ia pachetul gol de pe noptieră, îl deschide, și: O ÞIGARÃ. Dă s-o aprindă, "nu,nu la întoarcere dacă gasesc slujbă, dacă nu, n-o fumez, o pastrez până gasesc slujba" La poarta Oficiului, un cerșetor: " Șefule, n-ai o țigară?" Fane îndignat se-ntorce spre poartă, spre ..și un gând bun și o mică rugăciune, îi dă țigara cerșetorului,... "să trăiți să-ți dea Dumnezeu sănătate și slujbă" Fane, "uite ce bine-i să faci bine", intră la Oficiu și după 15 minute, iese cu o trimitere pentru angajare la o firmă. Scoate pachetul din buzunar, și: O ÞIGARÃ, aceiași marcă. Uluit, o ia, o scutură, o miroase, dă s-o aprindă, "las-o pentru mâine după serviciu". Ziua urmatoare, după - în sfârșit - angajare,ajuns acasă, bagă mâna în buzunar după pachet,...și: buzunarul GOL.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy